تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819882991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از برگزاري مراسم خرافي چهارشنبه سوري جلوگيري مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۲۴ب.ظ)
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش: از برگزاري مراسم خرافي چهارشنبه سوري جلوگيري مي کنيم معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اعلام برنامه ويژه نوروز باستاني براي دانش آموزان اعلام کرد: مراسم و آيين چهارشنبه سوري يک خرافه است و از برگزاري هرگونه مراسم از اين قبيل جلوگيري مي کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميدرضا کفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در نشست خبري اظهار کرد: 8 اسفند سالروز تأسيس امور تربيتي توسط شهيدان رجايي و باهنر در آموزش و پرورش است که در تقويم کشور به عنوان روز امور تربيتي و تربيت اسلامي ناميده مي‌شود.
وي با بيان اينکه در دهه اول پيروزي انقلاب اسلامي ايران چهره‌هاي شاخصي از دانشجويان و طلاب در قالب گروه‌هاي داوطلب به مدارس وارد شدند و کم‌کم ساختار امور تربيتي ايجاد شد، به برنامه‌هاي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در 18 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در روز پنج‌شنبه هفته گذشته آزمون تخصصي براي مشاوران مدارس برگزار کرديم که در اين طرح قبولي يا مردودي نداريم و غربالگري و تقسيم‌بندي سطوح علمي مشاوران مد نظر بوده است.
وي اضافه کرد: در گذشته دوره‌هاي آموزشي براي همه افراد به طور مشترک برگزار مي‌شد که براي برخي آموزش‌ها سبک و براي بعضي ديگر نيز سنگين بود، اما بر اساس اين آزمون، تقسيم‌بندي براي طراحي‌ آزمون‌ها در سال 94 انجام مي‌شود تا هر مشاور بر اساس سطوح علمي در آموزش‌ها شرکت کند؛ البته براي مربيان امور تربيتي نيز چنين آزمون‌هايي را نيز خواهيم داشت.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت دانشگاه فرهنگيان در جذب دانشجوي امور تربيتي بيان داشت: سال 95 اولين گروه از فارغ‌التحصيلان امور تربيتي دانشگاه فرهنگيان جذب آموزش و پرورش مي‌شوند.
وي به تهيه نرم‌افزار بانک مشاوران مدارس، طراحي برنامه جامع سلامت روان براي دوره‌هاي تحصيلي و طرح هميار مشاور ويژه دوره اول و دوم دوره متوسطه در اين معاونت اشاره کرد و گفت: بانک تحصيلي و شغلي کامل شد و تمام مشاغلي که در کشور وجود دارد در آن موجود است؛ البته اين بانک در گذشته فعاليت داشت اما در ساليان اخير تکميل شده است.
کفاش به طراحي و انجام مقدمات طرح «جامع نظام راهنمايي و مشاوره» و طرح «جامع نظام تربيت» اشاره کرد و ادامه داد: اميدواريم اين دو طرح در سال 94 براي ارائه به شوراي عالي آموزش و پرورش به طور کامل آماده شود و به تصويب برسد.
وي در خصوص اجراي مطلوب هدايت تحصيلي بر اساس نظام «3ـ3ـ6» اظهار داشت: اجراي هدايت تحصيلي در جلسات متعدد تخصصي در حال بررسي است که اميدواريم در سال 94 -93 ابلاغ شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش از برپايي جشنواره الگوي تجارب برتر امور تربيتي و جشنواره الگوهاي برتر درس تفکر و سبک زندگي خبر داد و افزود: جشنواره کشوري در خصوص الگوهاي برتر درس تفکر و سبک زندگي در آينده برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد سازماندهي و ساماندهي گروه‌هاي پرورشي و مشاوران نيز از جمله برنامه‌هايي است که در اين معاونت انجام شده است.
کفاش به اجراي طرح امام شناسي و مصباح‌الهدي در مدارس کشور اشاره کرد و افزود: براي دوره ابتدايي 14 کتاب و براي دوره متوسطه اول نيز 14 کتاب چاپ شده است؛ هنوز کتب متوسطه دوم آماده نشده است اما هدف از اجراي اين طرح آشنايي بيشتر دانش‌آموزان با سبک زندگي اهل بيت (ع) است.
وي با اشاره به فعاليت هيئات مذهبي ويژه دانش‌آموزان اظهار داشت: اجراي طرح «احلي من العسل» در ميادين بزرگ از جمله اقدامات مؤثر براي حضور نوجوانان و جوانان در عرصه و مناسبات مربوط به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) بود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش درباره طرح جامع تقويت و تعميق اقامه نماز گفت: اين طرح مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش است که وظايف بخش‌هاي مختلف آموزش و پرورش مشخص شده است و پيگير فعاليت‌هاي آنها از جمله تجهيز و ساخت نمازخانه هستيم؛ ضمن اينکه هر جلسه اين طرح در يکي از مناطق کشور برگزار مي‌شود.
کفاش با اشاره به برگزاري جشن‌هاي تکليف و شکوفايي دانش‌آموزان، گفت: جشن تکليف از برنامه‌هاي قديمي امور تربيتي بود که چند سالي با کيفيت پايين‌تر اجرا شد اما سياست اين دوره، توسعه آن بود.
وي ادامه داد در سال آينده برنامه‌ متمرکز کشوري در سطح تهران براي جشن تکليف دانش‌آموزان خواهيم داشت و در استان‌ها نيز اين جشن به صورت متمرکز استاني برگزار مي‌شود تا اين روز در ذهن دانش‌آموزان به عنوان نقطه عطفي نهادينه شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با بيان اين که 19 هزار روحاني و 35 هزار فرهنگي وظيفه برگزاري نماز جماعت مدرسه را برعهده دارند، گفت: نيروي انساني براي برگزاري نماز جماعت مدارس ساماندهي شده‌اند؛ ضمن اين که طرح مرجعيت و آشنايي با مراجع تقليد نيز براي دانش‌آموزاني که به سن تکليف رسيده‌اند، قبل از برگزاري جشن تکليف پيش‌بيني شده است.
وي به راه اندازي 600مرکز دارالقرآن در کشور اشاره کرد و ادامه داد: 2400 مدرسه قرآني برنامه‌اي در کشور از گذشته فعال بود که هيچ تضعيفي نشد اما در دولت گذشته در نوبت دوم مدارس فعاليت‌هاي قرآني اجرا مي‌شد که به دليل عدم استقبال دانش‌آموزان، در آن زمان منحل شد.
کفاش با اشاره به برنامه‌ کميسيون آموزش عمومي قرآن که مسئوليت آن برعهده وزير آموزش و پرورش است، بيان داشت: شوراي عالي توسعه فرهنگ قرآني اعتبارات خوبي را اختصاص داده است تا در جهت توسعه فعاليت‌هاي قرآني هزينه شود و برنامه‌هاي مناسبي نيز پيش‌بيني شده است.
وي در خصوص طرح نهضت حفظ قرآن کريم نيز گفت: اين طرح همچنان ادامه دارد و بودجه 92 منتهي به 93 و 93 منتهي به 93 ابلاغ شده است و در حال حاضر فعاليت‌هاي قرآني منطقه‌اي و استاني در حال انجام است.
به گزارش موج، معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در خصوص اعزام دانش‌آموزان به اردوهاي راهيان نور گفت: تا اين لحظه اعزام دانش‌آموزان به اردوهاي راهيان نور از مرز ۵۵۰ هزار نفر گذشت.
معاون وزير همچنين درباره پرسش مهر اظهار کرد: پرسش مهر جزو معدود برنامه هايي هست که در سه دولت اجرا شده است ، امسال مسئوليت برگزاري آن با آموزش و پرورش بود که ما مقدمه آن را برگزار کرديم و نيمه ارديبشهت نتايج را اعلام مي کنيم.
او اعلام کرد: تمام آثار دانش آموزان در اين پرسش حفظ مي شود و امسال پربارتر از سالهاي قبل برگزار شد چون خانواده ها هم در آن شرکت کردند.
او تکميل بانک اطلاعات تحصيلي - شغلي، تدوين الگوي مطلوب هدايت تحصيلي، طرح جامع نظام مشاوره و تربيت و طرح هميار مشاوره را از ديگر برنامه هاي اين معاونت در سال 93 عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن