تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش رویترز از تلاش ظریف و کری برای کاهش اختلاف


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دو طرف دنبال توافق خوب هستند؛
گزارش رویترز از تلاش ظریف و کری برای کاهش اختلاف
مذاکرات میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک به مرحله حساسی رسیده است. غنی سازی اورانیوم در ایران و سرعت رفع تحریم ها به اختلافات اصلی باقیمانده تبدیل شده است.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری رویترز در گزارشی از ژنو به قلم لسلی روتون پیرامون مذاکرات هسته ای نوشت:‌ جان کری و محمد جواد ظریف وزرای امور خارجه آمریکا و ایران روز یکشنبه تلاش خواهند کرد در دور جدیدی از گفتگوهای هسته ای در ژنو، اختلافات را کاهش دهند تا از این طریق به ضرب الاجل 31 ماه مارس برای دستیابی به توافقنامه کلی سیاسی دست یابند.    
قبل از ورود کری به ژنو، ظریف به رسانه های ایرانی گفتگوهای دوجانبه در سطح معاونین وزرا «بحث های خوبی در برداشت ولی به توافقی نینجامید.» وی افزود برخی اختلافات به قوت خود باقی است.    
وی تاکید کرد:«مهمترین مانع به نظر من مانع روانی است. برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، تحریم ها را به عنوان یک سرمایه در نظر می گیرند تا به ایران فشار وارد کنند. تا زمانی که این طرز فکر ادامه دارد، دستیابی به یک راه حل بسیار دشوار خواهد بود.»    
گفتگوهای روز یکشنبه در شرایطی برگزار خواهد شد که ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و نیز علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون، برادر حسن روحانی رئیس جمهور ایران و از افراد نزدیک وی، برای اولین بار در این گفتگوها حضور دارند.    
ظریف افزود حضور این افراد نشان دهنده نیاز به «حضور افراد سطح بالاتر با تسلط همه جانبه بر همه موضوعات» است. به گفته وی فریدون نیز نقش «هماهنگی بهتر با رئیس جمهور» را بر عهده دارد.    
کری نیز روز شنبه گفت حضور مونیز نشان دهنده ماهیت فنی گفتگوهای کنونی است و به هیچ وجه به این معنی نیست که «قرار است درباره چیز خاصی تصمیم گیری شود.» کری که در لندن با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود دیدار کرده بود گفت:«هنوز فاصله ای وجود دارد که باید طی شود.»    
مذاکرات میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک به مرحله حساسی رسیده است. غنی سازی اورانیوم در ایران و سرعت رفع تحریم ها به اختلافات اصلی باقیمانده تبدیل شده است.    
کری گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به هیچ عنوان تمایلی به تمدید مجدد گفتگوها ندارد. طرف های شرکت کننده پیش از این ضرب الاجل نوامبر 2014 را از دست داده اند.    
ظریف نیز گفت روحانی توافقی را که کوتاه مدت و ناقص باشد یا به اندازه ای کلی باشد که راه را برای تفسیر باز بگذارد نمی پذیرد.    
از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که از سیاست آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است گفت ادامه یافتن این گفتگوها که احتمالا به ایران «اجازه توسعه توانایی های هسته ای و تهدید موجودیت ما» را می دهد «بسیار شگفت آور» است.    
نتانیاهو در اظهاراتی در جمع اعضای کابینه خود گفت هر گونه توافقی با ایران «برای اسرائیل، منطقه و کل جهان خطرناک خواهد بود.»    
گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد ایران بر اساس توافق هسته ای با شش قدرت جهانی، از توسعه آزمایشهای مربوط به مدل های پیشرفته تر دستگاه های سانتریفوژ خودداری کرده است. ایران اعلام کرده است این کشور به دنبال ساخت بمب هسته ای نیست.  

  511



۰۳/۱۲/۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن