تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803669209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرگرداني مشتريان بانك‌ها در روزهاي پاياني سال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرگرداني مشتريان بانك‌ها در روزهاي پاياني سال
درحالي كه ۲6 روز به پايان سال ۹۳ باقي مانده و طبعاً نيازهاي بانكي مردم افزايش يافته است گزارش‌ها حكايت از گله شديد مردم از ضعف خدمات‌رساني بانك‌ها دارد.


درحالي كه ۲6 روز به پايان سال ۹۳ باقي مانده و طبعاً نيازهاي بانكي مردم افزايش يافته است گزارش‌ها حكايت از گله شديد مردم از ضعف خدمات‌رساني بانك‌ها دارد.
26 روز مانده تا تقويم سال 93 به پايان برسد و سال جديد آغاز شود اما از آنجايي كه همه ساله در روزهاي پاياني سال حجم مبادلات و خريد و فروش‌هاي مردم افزايش پيدا مي‌كند بانك مركزي به عنوان مقام ناظر بر نظام بانكي از چند ماه قبل به بانكي‌ها آماده باش داده بود كه در اين ايام خدمات بانكي را بدون هر‌گونه اخلالي انجام دهند.
از جمله برنامه‌هاي نظام بانكي براي شب عيد تعيين شعب كشيك در روزهاي پاياني سال و تعطيلات نوروز و همچنين توزيع اسكناس‌هاي نو در بانك‌هاي منتخب و... است.
اما درحالي كه تجربه ثابت كرده روزهاي پاياني بهمن و اسفندماه پيك كاري بانك‌هاست ولي مراجعه به تعدادي از شعب بانك‌ها بيانگر آن است كه هنوز بانكي‌ها قصد ارائه خدمات‌رساني به طور ويژه به مشتريان را ندارند.
فعال بودن يك باجه از بين چند باجه در شعب بانكي شايد بارزترين مثال براي مورد مذكور باشد، اين مورد البته در ماه‌هاي قبل هم در نظام بانكي وجود داشت ولي تكرار آن در روزهاي پاياني سال گله مشتريان نظام بانكي را به همراه داشته است.
اين نمونه مختص يك يا دو بانك نيست چراكه شعب اغلب بانك‌ها در اين ايام با افزايش مراجعه حضوري مشتريان مواجه هستند ولي با وجود افزايش تقاضا در شعب متأسفانه تنها يك يا دو باجه فعال است و به مشتريان خدمات ارائه مي‌دهد و ساير باجه‌ها به امور ديگري مي‌پردازند.
اين درحالي است كه «سرعت خدمات‌رساني» در روزهاي پاياني سال از اهميت بالايي برخوردار است و انتظار مي‌رود كه بانكداران تدابيري را براي باجه‌هاي غيرفعال اتخاذ كنند.

  وقتي «همراه بانك» هم همراه نيست
اما جدا از خاموشي چراغ باجه‌هاي شعب بانك‌ها مشكل ديگري كه اين روزها مردم را سرگردان كرده «اختلال در سامانه‌هاي اينترنتي و موبايل بانك» تعدادي از بانك‌هاست.
اين مورد به دفعات در روزهاي گذشته از سوي كاربران نظام بانكي مشاهده شده كه سامانه‌هاي اينترنتي بانك مورد نظر با اختلال همراه شده و اين پيام را نمايش مي‌دهد كه «مشتري محترم‌، در حال حاضر سرويس مورد نظر فعال نمي‌باشد.»
اختلال در سامانه‌هاي اينترنتي در حالي اين روزها گله مردم را به همراه داشته است كه بانك مركزي قبلاً به بانكي‌ها اعلام آماده‌باش كرده بود و از آنها خواسته بود تدابيري براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي بينديشند.

  عابربانك‌ها بازهم شلوغ شدند
 اما مورد ديگر كه اين روزها مردم را كلافه كرده «شلوغي عابربانك‌ها و قطع شتاب در برخي از اين دستگاه‌هاست». براي درك اين مطلب كافي است از اين پس هنگام عبور از خيابان‌هاي پايتخت اندك توجهي به شعب بانك‌ها داشته باشيد چراكه در آن هنگام تنها تصويري كه به وضوح ديده مي‌شود «شلوغي و ازدحام جمعيت مقابل عابر بانك است.»
خانم مولايي يكي از شهروندان تهراني است كه از وضعيت عابربانك‌ها طي روزهاي اخير انتقاد دارد و مي‌گويد: در روزهاي پاياني هفته قبل براي دريافت وجه مجبور شدم به نزديك‌ترين عابر بانك محل كارم بروم اما متأسفانه صف‌هاي طولاني مقابل اين دستگاه‌ها موجب شد تا سراغ بانك‌هاي ديگر بروم ولي آنجا هم همين صف‌ها وجود داشت. جالب است كه عابر بانكي كه در خيابان فرعي قرار داشت هم شلوغ بود.
آقاي حسيني هم ديگر شهروند تهراني است كه با انتقاد از ضعف خدمات عابر‌بانك‌ها طي روزهاي پاياني سال مي‌گويد: متأسفانه در اين ايام مشابه سال‌هاي قبل شاهد اختلال در دستگاه‌هاي خودپرداز هستيم. شخصاً به چند عابر بانك مراجعه كردم اما يكي از آنها پول نداشت و شبكه ديگري قطع بود.
به گزارش تسنيم درحالي كه تجربه ثابت كرده در روزهاي پاياني سال حجم مراجعه به دستگاه‌هاي خودپرداز افزايش مي‌يابد، شعب تعدادي از بانك‌ها نسبت به شارژ به موقع اين دستگاه‌ها اقدام نمي‌كنند و همين امر سبب ايجاد مشكلاتي براي مردم مي‌شود.

  پول نقد كم شد؟
يكي ديگر از مشكلاتي كه اين‌روزها بين مشتريان بانكي مشهود است كم بودن نقدينگي بانك‌هاست. يكي از مشتريان نظام بانكي در همين ارتباط مي‌گويد اين روزها اگر پول با حجم بالا بخواهي به راحتي نمي‌تواني آن را از بانك دريافت كني چراكه مي‌گويند نقدينگي نداريم!
افزايش خريدهاي مردم در روزهاي پاياني سال از ديگر مواردي كه است موجب مي‌شود تقاضا براي استفاده از كارتخوان‌هاي فروشگاهي افزايش يابد و امسال اولين سالي نيست كه اين موضوع با اختلال‌هايي همراه شده است.

  اختلال در سرويس كارتخوان‌هاي فروشگاهي
امسال هم مانند سال‌هاي قبل با افزايش ترافيك شتابي و بالا رفتن استفاده از كارتخوان‌هاي فروشگاهي اين دستگاه‌ها مانند ساير ايام سال قادر به ارائه خدمات رساني نيستند چراكه گزارش خبرنگار ما حكايت از آن دارد كه كارتخوان برخي از بانك‌ها در ساعت‌هايي از روز و به خصوص در روزهاي پاياني هفته قادر به خدمات‌رساني نيستند.
خانم احمدي يكي از مشتريان نظام بانكي است كه در همين ارتباط مي‌گويد: چهارشنبه هفته گذشته به اميد استفاده از كارتخوان مقدار بالايي خريد از يك فروشگاه انجام دادم اما هنگام تسويه متوجه شدم كه كارتخوان آن فروشگاه قادر به ارائه سرويس نيست و همين باعث شد كه براي دريافت وجه نقد به سراغ عابربانك بروم و بعد از يك صف طولاني موفق به دريافت وجه نقد شدم و مجدد براي تسويه به فروشگاه برگشتم.
آنچه در اين گزارش آمد تنها بخشي از مشكلات مردم در روزهاي پاياني سال است كه متوجه نظام بانكي مي‌شود از همين‌رو اميد مي‌رود بانك مركزي با سياستي مناسب مانع از بروز چنين اشكالاتي در نظام بانكي طي روزهاي پاياني سال 93 شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن