تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین خبر از لایحه حقوقی مالکیت اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آخرین خبر از لایحه حقوقی مالکیت اقتصادی
حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای حقوق مالکیت فکری و ایده‌های نو گفت: لایحه حقوقی مالکیت اقتصادی روزهای آخر خود را در دولت می‌گذراند.
تسنیم: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز در افتتاحیه پنجمین جشنواره علم تا عمل، به اهمیت توجه به علم و هدایت سرمایه‌داری در زمینه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: قطعاً ارزش علم از همه چیز بالاتر است، اما باید بدانیم نتایج و دستاوردهای تحولات اجتماعی و علم برای رفاه اجتماعی چیست و چگونه می‌توان آن را منجر به رفاه و توسعه اقتصادی کرد.

وی تأکید کرد: علم فضیلت خوبی است و باید تلاش کرد دستاوردها و هدف آن و بهره برداری از‌ آن مورد استفاده انسان قرار گیرد.

وزیر دادگستری با اشاره به وضعیت دنیای موجود در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی، ادامه داد: امروز در دنیای بی‌رحمی قرار داریم و در کنار مطرح شدن بحث‌های امنیتی، سیاسی و مذاکرات شاهد رقابت‌های بی‌رحم و شتابانی در دنیا هستیم. رقابت‌هایی که گاه بسیار نزدیک به هم و سخت است، مانند کشورهای چین و آمریکا که در حال رقابت اقتصادی با یکدیگر هستند. لذا در چنین شرایطی نگاه درست به علم داشتن مورد نیاز همه بشریت است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: ما نیز برای بقا، ادامه حیات، پیشرفت و بازنماندن از رقابت نیازمند تحول اساسی در رفتار اقتصادی، مدیریتی، پژوهشی، علمی و آموزشی خود هستیم.

وی با اشاره به سخنان یکی از نویسندگان آمریکایی درباره اهمیت علم و نقش آن در اقتصاد، گفت: آنهایی که توانسته‌اند دانش، ثروت و بازار را به همراه تحولات سیاسی در هم آمیزند نبض اقتصاد را به دست گرفتند و لذا ما نیز باید دنیا را به خوبی بشناسیم و سیستم تحولات دنیا را رصد کنیم.

وزیر دادگستری افزود: مدیران کشور برای تصمیم‌گیری بیشتر به شناخت و رصد این تحولات احتیاج دارند و ما برای دفاع از آرمان، سخن، موجودیت، ملیت، هدف و سرنوشت خود باید به درستی مسیر را بشناسیم و در آن  حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان در سال 82 و 83 مطرح شد، اما به این مسئله آن‌طور که باید توجه می‌کردیم، نکردیم، افزود: در حال حاضر اقتصاد دانش‌بنیان قانونی شده که تنها در کتابخانه‌ها و در اوراق مانده و از آن به شکل درست استفاده نکرده‌ایم. لذا اقتصاد مقاومتی که از طریق اقتصاد دانش‌بنیان محقق می‌شود نیاز به استقامت و صبوری دارد و برای رسیدن به هدف بالا باید استقامت و صبوری کرد.

وی با اشاره به توضیح اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد مقاومتی نگاه به درون منابع داخلی و سرمایه انسانی تربیت شده و در داخل براساس دانش و فناوری جدید است که در این مسیر نیازمند شناسایی ظرفیت‌های کشور هستیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: خوشبختانه امروز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از مباحث مورد توجه دولت محسوب می‌شود و دولت یازدهم اهتمام فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد، به شکلی که طرح‌های موجود در این جشنواره از مسیر استانداری‌ها عبور کرده‌اند و در انتخاب آنها سهیم هستند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به شخصیت دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: دکتر ستاری فردی آشنا با مسائل اقتصاد، تجارت، با فعالیت بازار تجاری و تبدیل دانش به ثروت هستند و گرد و خاک این مسائل را خورده‌اند. از طرف دیگر ایشان دارای نیروی جوانی، نشاط و قدرت ریسک‌پذیری هستند که این امتیازات در کنار سوابق خانوادگی ایشان که نشان‌دهنده خدمت به نظام و وفاداری به مردم و آب و خاک کشور است، از او سرمایه ارزشمندی برای حضور در چنین صحنه‌ای را می‌سازد.

وی افزود: طرح‌ها و پیشنهاداتی که ایشان در هیئت دولت مطرح می‌کنند مورد توجه اعضای هیئت دولت و به ویژه رئیس‌جمهور است.

وزیر دادگستری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه مالکیت حقوقی برای طراحان و مالکان فکر و ایده، گفت: در دولت دو لایحه در حال انجام است که یکی از آنها لایحه حقوق مالکیت فکری، ادبی، هنری و علمی است که کار آن پایان یافت و به مجلس ارائه شد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: لایحه دیگر لایحه حقوق مالکیت اقتصادی است که بیشتر مربوط به حوزه شما طراحان و دارندگان ایده‌های برتر می‌شود. این لایحه روزهای آخر خود را در دولت می‌گذراند و امیدواریم به زودی کار آن پایان یافته و به مجلس ارسال شود و در نهایت به تصویب برسد.

وی افزود: شورای مالکیت فکری از چند سال پیش در کشور ایجاد شده که به دلیل بار سنگین حقوقی مدیریت آن را به وزارت دادگستری سپردند و شورای هماهنگی حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری این وظیفه را برعهده گرفته تا مصادیق و مسائل مختلف آن را پیگیری کند، لذا معاونت مالکیت فکری در وزارتخانه ایجاد شد تا این وظایف را انجام دهد.

وزیر دادگستری در پایان گفت: دومین مسئله‌ای که در وزارت دادگستری مورد توجه است، حقوق مالکیت صنعتی است که وجود این مسائل و پیگیری آنها اهتمام دولت را به این مسائل نشان می‌دهد. لذا می‌توان گفت بسترهای لازم فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با کم یکدیگر ایران را به جایگاه مناسبی برسانیم.




تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن