تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820778768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود شهرداري شيراز به انبوه سازي خلاف و غيرمنطقي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۵۴ب.ظ)
رئيس انجمن انبوه سازان استان فارس: ورود شهرداري شيراز به انبوه سازي خلاف و غيرمنطقي است رئيس انجمن انبوه سازان استان فارس گفت: اين که شهرداري شيراز با استفاده از خرابي بازار ساخت و ساز خودش به عنوان انبوه ساز وارد شود غير منطقي و خلاف است.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد رضا جوکار ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اظهار نارضايتي از وضعيت افزايش و نوع دريافت عوارض گفت: اين نوع مصوبات تنها موجب فرار سرمايه گذاران و انبوه سازان مي شود و اين که شهرداري از اين موقعيت به نفع خود استفاده کند و به عنوان انبوه ساز ورود کند غير منطقي است.
وي تاکيد بر اين که، عوارض نوعي ماليات است بنابراين بايد به سود تعلق گيرد، ادامه داد: شوراي شهر و شهرداري در شفاف سازي قدري مشکل دارند؛ زيرا در حالي که سياست دولت بر رفتن به سمت انبوه سازي است، افزيش ميزان عوارض که به گراني وزيان ديدن انبوه ساز مي شود چه معنايي دارد.
وي افزود: با اين سياست انبوه ساز يا مجبور مي شود به سنتي سازي روي آورد يا به کوچک سازي که در نهايت با گرانتر شدن مسکن مردم ضرر مي کنند.
رئيس انجمن انبوه سازان فارس با بيان اين که، عوارض تراکم مشاعات فقط در شيراز دريافت مي شود گفت: اگر مي خواهيد انبوه ساز را حمايت کنيد بايد مشاعات از عوارض حذف شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: عدم وجود مديريت واحد شهري بخش بزرگي از مشکلات را شامل مي شود که با توجه به اين که مقررات دست و پا گير باعث شده است که به اين مهم نرسيم، ولي مي توان با يک هماهنگي محلي که توسط مديران ارشد انجام مي شود، اين مشکل را حل کرد.
رضا فلاح نيا نيز در ادامه با بيان اين که، رشد روز افزون جمعيت موجب شده که نياز به مسکن نيز افزايش يابد گفت: انبوه سازي و صنعتي سازي مي تواند راه گريزي از اين مشکل باشد.
اين عضو انجمن انبوه سازان استان فارس گفت: کاهش هزينه ها و کيفيت بيشتر از عوارض حضور انبوه ساز است و از طرفي دولت نيز مي تواند سياست هاي خود را در بخش مسکن از اين طريق بهتر و موثر تر اعماال کند.
وي تاکيد کرد: شوراي شهر و شهرداري با توجه به نياز هاي شهرداري اقدام به تصويب چنين لايحه هايي مي کند که منجر به افزايش قيمت، رکود وبيشترشدن مشکلات ما مي شود.
فلاح نيا ضمن بيان اين که در سال نياز به ساخت يک ميليون مسکن داريم افزود: بايد بستر توليد صنعتي و انبوه سازي فراهم شود تا با رشد حباب گونه مسکن مواجه نشويم.
مهردادخائف ديگر عضو انجمن انبوه سازان استان فارس مشکل را در ندادن اطلاعات صحيح توسط دستگاه هاي خدمت رسان به مديران کلان دانست و افزود: متاسفانه مديران ارشد که نقش حاکميتي و نظارتي را دارند اطلاعات صحيحي از دستگاه هاي خدمت رسان دريافت نمي کنند که منجر به گمراه شدن آنان مي شود.
وي در ادامه با انتقاد از مديران و دستگاه هايي که به صورت جزيره اي حکومت مي کنند گفت: در اين دستگاه ها هر مدير از اداره براي خودش يک جزيره ساخته و هر طور که بخواهد عمل مي کند.
خائف تصريح کرد: در اين دستگاه ها قراردادهايي بسته مي شود که جيب مردم را خالي مي کند و همگي خلاف قانون است.
وي در پايان از استانداري و ديگر دستگاه هاي نظارتي خواستار دقت و نظارت بيشتر بر لايحه ها و مصوبات شوراي شهر شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن