تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820212060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار رئيس رسانه ملي با مراجع تقليد و علما


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۳۲ق.ظ)
ديدار رئيس رسانه ملي با مراجع تقليد و علما رئيس سازمان صداوسيما با حضور در شهر مقدس قم ضمن زيارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با شماري از مراجع و علما ديدار و گفت‌وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران در سفر ديروز خود به قم پس از زيارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضرات آيات مکارم شيرازي، صافي گلپايگاني، جوادي آملي، نوري همداني و همچنين توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه، مدير حوزه‌هاي علميه و دبير شوراي عالي حوزه ديدار و گفت‌وگو کرد.
آيت‌الله مکارم شيرازي در اين ديدار به نقش مهم صداوسيما در افکار عمومي اشاره کردند و گفتند: اعتماد مردم مهم‌ترين سرمايه صداوسيماست، ازاين‌رو برنامه‌هاي رسانه که متعلق به جمهوري اسلامي ايران است بايد تابع فرهنگ اسلامي باشد و شرط مهم آن آموزش همه نيروهاست.
ايشان با اشاره به خطر جريان‌هاي تکفيري و برنامه اسلام‌ستيزي و شيعه ستيزي آن‌ها افزودند: افشاي اين جريان‌ها بايد به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در همه برنامه‌ها بدان توجه شود.
آيت‌الله صافي گلپايگاني هم مسؤوليت صداوسيما را همسو با گسترش معارف اسلامي دانستند و گفتند: بايد همواره به تعظيم شعائر اسلامي در برنامه‌هاي رسانه ملي توجه شود.
ايشان صداوسيما را رسانه‌اي عمومي و به‌منزله مدرسه و دانشگاه برشمردند و افزودند: همه‌کساني که در اين رسانه فعاليت مي‌کنند بايد به اهميت کار خود و تأثير آن در جامعه آگاه باشند.
آيت‌الله صافي گلپايگاني همچنين بر ترويج حجاب و آثار آن در جامعه تأکيد کردند.
آيت‌الله جوادي آملي هم مهم‌ترين پيام صداوسيماي جمهوري اسلامي را در همه برنامه‌ها توجه به مبدأ آفرينش و خلقت دانستند و افزودند: ساخت برنامه‌هاي عالمانه باعث رشد و آگاهي جامعه مي‌شود.
آيت‌الله جوادي آملي همچنين مردم را ستون و نگه‌دارنده نظام اسلامي دانستند و گفتند: رسانه بايد به اين ستون‌هاي نظام توجه جدي کند.
ايشان همچنين بر لزوم توجه بيش‌ازپيش به اقامه نماز و ترويج آن در جامعه تأکيد کردند.
آيت‌الله نوري همداني هم وظيفه صداوسيما را معرفي درست و دقيق انقلاب اسلامي دانست و تأکيد کرد اين رسانه بايد جنايات غرب را به مردم نشان دهد.
ايشان همچنين بر ارتباط بيشتر صداوسيما با علما و نخبگان تأکيد کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سعيدي، توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، هم در ديدار دکتر سرافراز اعتماد عمومي را سرمايه رسانه ملي ارزيابي کرد و گفت: صداوسيما بايد از اين سرمايه به‌منظور ارتقاي ديني جامعه استفاده کند.
همچنين در ديدار دکتر سرافراز با رئيس جامعه مدرسان حوزه علميه قم بر تعامل و همکاري حوزه‌هاي علميه با سازمان صداوسيما تأکيد شد.
رئيس رسانه ملي در اين ديدارها ضمن بيان گزارش کاملي از فعاليت‌هاي اين رسانه در سه ماه گذشته، ساماندهي شبکه‌هاي موجود را از مهم‌ترين اقدامات اين مدت دانست و گفت: زمينه‌سازي براي برگزاري پرشورتر اربعين حسيني و برنامه‌ريزي براي برگزاري باشکوه مراسم 22 بهمن ازجمله اقدامات رسانه ملي در اين ايام بوده است.
وي رسانه اسلامي با رسالت جهاني را شعار دوره جديد رسانه ملي دانست و با اشاره به تأثير برنامه‌هاي صداوسيما بر تحولات منطقه گفت: همگرايي براي مقابله با حرکت شيطاني تروريست‌هاي منطقه نمونه‌اي موفق از کار رسانه ملي با کشورهاي ديگر بوده است.
رئيس سازمان صداوسيما، مأموريت اصلي رسانه ملي را ترويج دقيق دين و تقويت معارف ديني و تسري آموزه‌هاي ديني بر برنامه‌هاي مختلف رسانه ملي برشمرد و با اشاره به محدوديت بودجه سازمان براي ساخت برنامه فاخر گفت: برخي زنجيره‌هاي ارزشمند ديني آماده توليد است که به دليل محدوديت بودجه متوقف مانده است.
آقاي سرافراز با اشاره به ايجاد شبکه‌هاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي اطلاع‌رساني تصريح کرد: براي حفظ جايگاه صداوسيما در سبد رسانه‌اي مردم توجه به بودجه اين سازمان ضروري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن