واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: تاریخ انتشار دوشنبه 25 آذر 1387 تعداد مشاهده : 94 نمايش «درياچه پنهان» نياز به تأمل تماشاگر دارد خبرگزاري فارس: «مسعود دلخواه» درباره نمايش «درياچه پنهان» گفت: اين اثر نمايشي نياز به تأمل تماشاگر دارد و تماشاگر بايد در كنار ديدن تصاوير نمايشي ديالوگها را به خوبي بشنود. به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نشست خبري نمايش «درياچه پنهان» به كارگرداني مسعود دلخواه در تالار مولوي برگزار شد و در اين نشست كه با حضور عوامل نيز نمايش بود، مسعود دلخواه و چند تن از بازيگران به پرسشهاي خبرنگاران پاسخ دادند. مسعود دلخواه در پاسخ به اين پرسش كه چرا دكور نمايش با اجرايتان هم خوان نبود، توضيح داد به علت دو اجرايي بودن تالار مولوي من و خانم مريم معترف (كارگردان نمايش ديوار چين) مجبور شديم طراحي صحنه خود را مطابق با شرايط پيش ببريم و سعي كنيم از دكور تقريبا مشترك استفاده كنيم. وي ادامه داد: چون پس از اجراي ما بلافاصله اجراي نمايش «ديوار چين» آغاز ميشود، بنابراين طراحي صحنه موجود، طراحي صحنه اصلي نمايش من نبود و ما مجبور شديم از دكور اصلي خود بگذريم و در دكور نمايشي كمدي «ديوار چين» تئاتر خود را اجرا كنيم. در واقع دكور نمايشي ما اصلا دايره شكل نبود و ما چارهاي جز پذيرش اين شرايط را براي اجرا نداشتيم. در ادامه دلخواه درباره ايده «درياچه پنهان» كه سالها پيش آن را در آمريكا به زبان انگليسي نوشته بود هم توضيح داد و بيان داشت: من سالها پيش «لنس» تنها داستان كوتاه بوشنر را 40 بار خواندم و به آن علاقهاي خاص داشتم، هر بار كه آن را ميخواندم از آن لذت ميبردم، بنابراين تصميم گرفتم كه آن را در قالب نمايشنامهاي بنويسم و اجرا كنم، اين نمايشنامه با الهام از داستان «لنس» و زندگي خود بوشنر نوشته شد. دلخواه با اشاره به تغيير ذائقه مخاطبان جديد تئاتر، يادآور شد: اين روزها تمام فرهنگ تبليغاتي ما ذهن مخاطب را به سوي ويدئوكليپها، تصاوير سريع بوده و تماشاگران ما سليقهاي متفاوت پيدا كردهاند و در واقع ديگر به جاي غذا به دنبال همبرگر ميگردند. وي اظهار داشت: «درياچه پنهان» نمايشي براي اين نوع مخاطبان نيست، اين اثر نمايشي است كه نياز به تامل دارد و قرار است مخاطب در كنار ديدن تصاوير نمايشي ديالوگها را به خوبي بشنود و به آنها بيانديشد. اين كارگردان همچنين اثر خود را از نمايشنامههاي «آنتوان چخوف» كه عشق يك طرفه بوده و شخصيتهاي آنها به رنج و اندوه ميرسد متفاوت دانست و نمايش خود را اثري ميدانست كه در آن عشق به بلوغ فكري ميرسد. به گزارش فارس، در ادامه اين نشست، صديقه كيانفر بازيگر پيشكسوت و قديمي تئاتر، تلويزيون و سينما هم كه در اين نمايش نقش ما را اجرا ميكرده، افزود: من نقش خود را در اين اجرا بسيار دوست داشتم و سعي كردم با كمك دكتر دلخواه، نقش متفاوت را در صحنه اجرا كنم. اين بازيگر كه از سال 1339 بازيگري تئاتر را تجربه كرده درباره نسل جوان بازيگري تئاتر ايران گفت: بچههايي كه امروز مشغول بازي در تئاتر هستند كمي طول ميكشد تا بفهمند تئاتر چيست اما واقعا به خوبي از عهده كارشان برآمدهاند و به خوبي نقش بازي ميكنند. «زهرا سعيدي» ديگر بازيگر پيشكسوت نمايش هم، درباره علت حضور كمرنگ خود در صحنه تئاتر و بيشتر پرداختن به ايفاي نقش در تلويزيون به خبرنگاران گفت: برايم بسيار مهم است كه تئاتر را با چه كسي كار كنم و با وسواس بازيهاي تئاتري را انتخاب ميكنم، در تمام اين سالها برايم هم اهميت داشت كه براي شروع دوباره و بازگشت به صحنه با چه كسي كار كنم و تئاتر را تجربه كنم. وي ادامه داد: بازيگر در تئاتر بايد وقت زيادي بگذارد و در اين ميان ممكن است، دريافت اندكي داشته باشد اما براي يك كار تلويزيوني زمان كمتري صرف ميكني درآمد بيشتري داري بنابراين اين روزها بازيگران تئاتر مجبورند به سمت تلويزيون و سينما بروند. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]