محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843552021
سیمای زن در سینمای ایران
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سیمای "زن" در سینمای ایران
جایگاه زن در سینمای ایران کجاست و این سینما چه تصویری از زن ارایه می دهد؟ این موضوع نشستی بود که به تازگی از سوی انجمن جامعه شناسی ایران با حضور چند تن از هنرمندان و صاحبنظران در تهران برگزار شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،زن موجودیتی انکارناپذیر در جامعه است که نقش، جایگاه و نگاه و باور جامعه به او در برهه هایی از تاریخ با دگرگونی هایی همراه بوده و بدین گونه هستی و موجودیت او فراز و فرودهایی داشته تا به امروز رسیده است. زن امروز نه پنهان در پستوی خانه بلکه وجودی آشکار و متکثر است که در جامعه، سیاست، ادبیات و هنر تبلور یافته است و این تکثر نیز با گذشت سال ها، مسیر رشد و تکامل را پیموده و به امروز رسیده است.
در گذشته زنان تنها در نقش مادر و همسر وجود خود را به فعلیت می رساندند اما امروزه با تغییراتی که در اندیشه و باور مردم سراسر جهان شکل گرفته و تحولاتی که در جوامع رخ داده است نقش و جایگاه زنان متفاوت با گذشته و دارای ارزش وجودی خویش است بدین گونه که زن امروزی نه موجودی منفعل و پیرو، بلکه انسانی با شعور و اراده ی مستقل و آگاه است که فراتر از زنانگی، انسانیتی رسمیت یافته است که با غلبه بر افکار و باورها و قالب های ایستای گذشته، پویا و موثر در جامعه حرکت می کند.
سیمای زن در سینما بخشی از تکثر زن در جامعه است که در فرآیند زمانی ویژه ی خود، نقاط قوت و ضعفی داشته و ناکامی ها و تلخی هایی را تجربه کرده است. می توان گفت که زن در سینمای گذشته بیشتر حضوری منفعل و سرخورده بود تا پویا و فعال و تاثیر گذار و بیشتر به بازی گرفته می شد تا اینکه خود آگاهی داشته و بتواند از وجود خویش دست به آفرینش بزند اما امروز زن به عنوان انسانی توانمند، آگاه و همگام با جامعه اش حرکت می کند. سینمای امروز، آینه یی چند لایه است که جامعه را با تمام خوبی ها و بدی هایش در خود نمایان می کند.
حضور زن در هنر و به ویژه سینما در ایران سال ها است که پذیرفته شده و هم اکنون بخشی جدایی ناپذیر از باورهای جامعه است اما این حضور چگونه است و از ابتدا تاکنون چه دگرگونی هایی را تجربه کرده است؟ پرسشی که پاسخ آن را در گزارش نشست سیمای زن در سینمای ایران که بیست و هفتم بهمن ماه با حضور «فاطمه معتمد آریا» بازیگر سینمای ایران، «عالیه شکربیگی» جامعه شناس، «علی پویان» کارگردان و مدرس دانشگاه، «لیلا شعبانی» دبیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسی ایران در دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، جستجو می کنیم.
***زنان و رویارویی با نگاه مردانه جامعه
در شروع این نشست عالیه شکربیگی جامعه شناس و مدیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده انجمن جامعه شناسی با بیان اینکه مهمترین هدف کارگروه، بررسی زن در جامعه، فرهنگ، خانواده و هنر بوده است، گفت: در همه نشست هایی که در این راستا تهیه و تدارک دیده شده، تلاش کرده ایم که به جایگاه زن و چگونگی به تصویر کشیدن آن در رسانه های ما همچون تلویزیون، رادیو و مطبوعات بپردازیم.
شکربیگی با تاکید بر این که سیمای زن در سینمای ایران به لحاظ مفهومی و به لحاظ عملی 2 مقوله جدا است، افزود: اینکه ما به لحاظ مفهومی در کتاب ها بخوانیم که سینما چیست و نقش زن در آن چیست و اینکه واقعیت های و تجربه های اجتماعی و نقش واقعی زنان را در عرصه هایی چون سینما بررسی کنیم متفاوت است. به ویژه اینکه جامعه ما، جامعه یی است که دیدگاه مردانه نسبت به همه مسائل دارد؛ هرچند این ادعا وجود دارد که زنان ما بیشترین حضور را در اجتماع و جامعه دارند. اما در واقع سدی نامرئی به عنوان مانع اجتماعی- فردی جلوی راه زنان وجود دارد.
در ادامه ی نشست فاطمه معتمد آریا از زن، نقش او در جامعه و حضور و جایگاه او در عرصه هنر و سینما و همچنین مسائل و دیدگاه ها نسبت به زن در جامعه و سینمای پیش و پس از انقلاب اسلامی گفت و با تقسیم بندی سینمای پس از انقلاب به سه دوره، سیمای زن را در هر سه دهه مقایسه و تحلیل کرد. اما به دلیل اینکه معتمد آریا خواست که صحبت هایش در رسانه ها منتشر نشود، در اینجا نیز اشاره یی به سخنان او نمی شود.
***زنان خود را اثبات کرده اند
«علی پویان» کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما، دیگر سخنران این نشست بود. او سخنانش را با بیان جمله «هنر می ماند» و شعر «بر اهل هنر نوش جهان یکسره نیش است/با او مستیزید که وی کشته خویش است»، آغاز کرد و گفت: کسی که وارد هنر می شود، پی همه چیز را بر تنش می مالد و این اتفاق می افتد.
پویان ضمن بیان این مساله که در بسیاری از مقاطع آنچه در سینما می گذشته، نماد و بازتابی از جامعه بوده است، به تشریح دوره های مختلف حضور زنان در سینمای پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در دوره یی تصویر زن در سینما به عنوان عضو یک خانواده بود. اما در همان دوره این تصویر به صورت واقعی منعکس نمی شد. زمانی که من به عنوان یک مرد وارد خانه یی می شوم که همسرم و بچه هایم در آن هستند می بینم که همه ی آنان روسری پوشیده اند و من می گویم آیا اتفاقی افتاده؟ مهمانی داریم؟ گویی همیشه غریبه یی در خانه حضور دارد و در این جا است که ناباوری و قطع ارتباط با سینما را می بینیم. در بعضی سکانس ها یکباره فیلم قطع می شود و ارتباط با مخاطب نیز قطع می شود. ما در سینما و هنر باید به باور برسیم و این چیزی است که آن را به ما یاد داده اند و اگر قرار باشد که من بخواهم دائما با این ناباوری از خود مصرف کنم، به کجا باید برسم؟ متاسفانه این اتفاق افتاده و بر ما رفت آنچه نمی باید رفت.
این کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر در ادامه با اشاره به جمله ی «ما جهنمیان را معرفی کردیم در حالیکه خود جهنمی بودیم» از «بهرام بیضایی» نویسنده و کارگردان به تشریح دوره ی بعد از انفعال زن در سینمای ایران پرداخت و گفت: ما دورانی را که زن در سینما منفعل بود، گذراندیم و به مقطعی رسیدیم که زن خود را تحمیل کرد و گفت «من هستم و باید باشم. من پاره جدانشدنی این جامعه هستم و حضور دارم». در چنین شرایطی اتفاقا زن در جایگاهی قرار گرفت که اجازه نداد هیچ گونه استفاده تبلیغاتی از او شود و هیچ کس نتوانست از او این استفاده را بکند و نکرد.
پویان به تعادل رسیدن نگاه مردمحورانه در سینما را یک ضرورت دانست و از تحولات اخیر در سینمای ایران در این زمینه استقبال کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما اکنون به نقطه یی رسیده ایم که زن خود را تحمیل می کند و دیگران این تحمیل را بر نمی تابند و تحمل می کنند و از این تحمیل و تحمل به نقطه یی می رسیم که زن خود را اثبات می کند و این نقطه آغاز مرحله اثبات است و از این مرحله گذری داریم به اینکه آیا سینمای ما، جشنواره هنری ما و سینمای هنری ما تثیبت حضور زن را در خودش بر می تابد یا نه؟ سینمایی که یک نگاهی به اکثریت جامعه دارد می تواند این تثبیت را بپذیرد، در شرایطی که فاعل این رخداد، خود زن و هنرمندان زن در سینمای این مرز و بوم کهن هستند؟
این کارگردان در ادامه یادآور شد: در نظر بگیرید که بازیگران ما از تمام امکاناتشان در جلوی دوربین نمی توانند استفاده کنند ولی یک مرد می تواند که تمامی امکانات، پتانسیل و انرژی و آنچه هست را استفاده کند و زن نمی تواند بخشی از وجود خود را جلوی دوربین ظاهر کند و این از مسائلی است که کمتر به آن پرداخته شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به حاشیه های سینما گفت: جامعه هنری ما دارای ویترین بازی است و قفل و زنجیری ندارد و این ویژگی در صنف ها و حرفه های دیگر دیده نمی شود و همین موضوع ساحت آن را آسیب پذیر می کند و کوچکترین خطایی از هنرمندان ما زیر ذره بین می رود و درباره آن بزرگنمایی می شود؛ در چنین شرایطی نمونه های خوب کمتر دیده و عیب ها برجسته می شود.
پویان تاکید کرد: سینما به عنوان یکی از رسانه های موجود، از جامعه تاثیر می گیرد و بازتاب جامعه است؛ هنرمند با جامعه حرکت می کند و آگاهی دهنده به جامعه است و از جامعه بیگانه نیست. هنرمند افق ها را می بیند و جامعه را به سمت آن حرکت می دهد. سینما بازتاب دلمشغولی های جامعه است و من این سینما را می پسندم.
***دگرگونی نقش زن در جامعه و سینمای امروزی
لیلا شعبانی دبیر کارگروه زنان و مناسبات خانواده به عنوان آخرین سخنران این نشست گفت: سینمای ایران یک سری تغییراتی را به خود دیده است. یعنی ما اگر بخواهیم در تحلیل سینمای ایران از نظریه «بازتاب» استفاده کنیم که به ویژه در جامعه شناسی هنر مطرح است، رابطه ی 2 سویه یی میان جامعه و اثر هنری یا فیلم وجود دارد. اثر هنری معمولا از خصایص جامعه نشات می گیرد و آن چیزی که در این رابطه رخ می دهد، از سویی اثر هنری تولید می کند و دیگر اینکه اثر هنری می تواند بازگوکننده رویدادهای جامعه باشد و یک فیلم این ویژگی را دارد که می تواند بیان کند.
شعبانی افزود: ما وقتی می خواهیم بگوییم و بررسی کنیم زن در سینمای ایران چه تغییری کرده و در سینمای گذشته و پیش از انقلاب چگونه بوده است، باید به یک دسته از فاکتورها نگاه کنیم؛ مانند اینکه بگوییم شغل زن پیش از انقلاب چه بوده و اکنون چیست؟ آن زن چه دیالوگ هایی به کار می برده و چه مشکلات عاطفی و خانوادگی داشته است؟ پوشش زن پیش و پس از انقلاب چگونه بوده است؟ تمامی اینها بازگو کننده رابطه 2 سویه زن در جامعه و سینما است.
وی در ادامه گفت: ما معمولا فیلم هایی داریم که در آنها استثمار زن مطرح است و زنی که چشم و گوش بسته از مرد تبعیت می کند و در اینجا می بینیم که به نوعی قدرت با مرد بوده است. مثلا در فیلمی می بینیم که مرد وکیل یا پزشک و زن منشی است و در این جا نیز جایگاه و مرتبه او را بسیار پایین تر از مرد و به نوعی زیردست قرار می دهیم. ما یک زن مدرن داریم و یک زن سنتی. زن سنتی زنی است که در فیلم «گوزن ها» مظلومانه از مرد خانواده حرف شنوی بی چون و چرا دارد اما ما می بینیم که اکنون زن در سینمای ایران پیشرفت کرده و سبک ها و ژانرهای خاصی را در سینما به وجود آورده است. اما سوال این است که زن چگونه پیشرفت کرده است؟
شعبانی با تاکید بر اینکه زن در سینمای امروز نسبت به گذشته پیشرفت کرده است، افزود: زن در سینمای گذشته، منفعل و در حاشیه بود ولی امروز اختیارات و وقت بیشتری به او داده می شود. زن در گذشته برای حل مشکلاتش به خانواده و به مرد وابسته بود ولی امروز در جامعه و سینما زنی را می بینیم که توانمند است، می تواند مستقل باشد و روی پای خود بایستد و به توانایی های خود تکیه کند.
به گفته ی این کارشناس مسایل زنان، زن در فیلم امروزی تحصیلکرده و شاغل است و فقط به خانه داری نمی پردازد. در برهه هایی فیلم هایی بود که زن فقط در آشپزخانه حضور داشت و پخت و پز می کرد اما اکنون در فیلم ها می بینیم که زنان در رستوران ها و کافی شاپ ها هستند.
شعبانی تاکید کرد: قصد من این نیست که بگویم مسوولیت خانه داری از عهده زن سلب شده است اما زن امروز تغییر کرده است. زن گذشته خرافاتی بود و پوشش و زینت خاصی داشت و زنانگی خود را در آن می دید اما زن در جامعه و سینمای امروز به خاطر تغییر موقعیت و ویژگی هایی که کسب کرده است می تواند احساس امنیت کند. زن در سینمای ایران حضور دارد و جای پای خود را باز کرده است؛ هر چند که یکی سری تعاریفی از او صورت می گیرد و پاتک هایی به او زده می شود و با نگاه متعصبانه او را می نگرند اما نگاه به زن باید به عنوان یک انسان فارغ از زن یا مرد بودن او باشد و تاکید من این است که زن نباید زنانگی و مرد نیز نباید ویژگی های مردی خود را کنار گذارد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار مرتبط
تک خوانی "زنان" زمینه ساز فساد در جامعه خواهد شد
جعفر دهقان: "حانیه" را دوست دارم
مریلا زارعی: برای مظلومیت امام حسین (ع) حاضرم نقش یزید را بازی کنم
همه "زنان" سینمای اجتماعی
کد خبر: ۵۱۳۷۴۳۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]
صفحات پیشنهادی
- سیمای زن در سینمای ایران
گزارشی از یک نشست سیمای زن در سینمای ایران تهران-ایرنا-جایگاه زن در سینمای ایران کجاست و این سینما چه تصویری از زن ارایه می دهد این موضوع نشستی بود که به تازگی از سوی انجمن جامعه شناسی ایران با حضور چند تن از هنرمندان و صاحبنظران برگزار شد زن موجودیتی انکارناپذیر در جامعه استاختصاصی فارس برشی از انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»/یک اثر فاخر برای سینمای ایران
اختصاصی فارسبرشی از انیمیشن سینمایی شاهزاده روم یک اثر فاخر برای سینمای ایرانانیمیشن سینمایی شاهزاده روم درباره ازدواج نرجس خاتون با امام حسن عسکری ع است که طی مدت 8 ماه و کمترین زمان و با هزینه ای کمتر از یک میلیارد تومان آماده نمایش خواهد شد خبرگزاری فارس-احسان عباسی اسه جایزه جشنواره فیلم وزول برای سینمای ایران
سه جایزه جشنواره فیلم وزول برای سینمای ایران فیلم ملبورن ساخته نیما جاویدی و مستند نینجای ایرانی به کارگردانی مرجان ریاحی موفق به کسب سه جایزه مهم از جشنواره بینالمللی وزول فرانسه شدند به گزارش نامه نیوز بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم وزول فرانسه شامگاه گذشته برگزیدگزارش فارس از نشست خبری فیلم «نزدیکتر» احمدی: تولید فیلم در شرایط فعلی سینمای ایران کار مشکلی است
گزارش فارس از نشست خبری فیلم نزدیکتراحمدی تولید فیلم در شرایط فعلی سینمای ایران کار مشکلی استمصطفی احمدی با بیان اینکه تولید فیلم سینمایی در شرایطی فعلی آن هم در بخش خصوصی کار مشکلی است گفت من خیلی خوششانس بودم که فیلم اولم را با گروهی کارکردم که هیچ مشکلی از این بابت نداشتمسه جایزه جهانی برای سینمای ایران
سه جایزه جهانی برای سینمای ایران فیلم سینمایی ملبورن و مستند نینجای ایرانی موفق به دریافت سه جایزه از جشنواره وزول فرانسه شدند خبرآنلاین فیلم سینمایی ملبورن و مستند نینجای ایرانی موفق به دریافت سه جایزه از جشنواره وزول فرانسه شدند فيلم سينمايي ملبورن ساخته نیما جاویدیداوری «نگاه نو» جشنواره فجر مرا به آینده سینمای ایران امیدوار کرد - اخبار ایران و جهان |
فرشته طائرپور در گفتگو با مهر داوری نگاه نو جشنواره فجر مرا به آینده سینمای ایران امیدوار کرد شناسهٔ خبر 2488829 شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۲ هنر > سینمای ایران فرشته طائرپور داور بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر به رشد سینمای ایران اشاره و تأکید کرد فردای بهتری نسبزندگی پدرسالار سینمای ایران کتاب شد +کتاب
زندگی پدرسالار سینمای ایران کتاب شد کتاب کتاب نکوداشت محمدعلی کشاورز با عنوان دلشده به کوشش رامک صبحی و شاهین امین همزمان با آغاز سیوسومین جشنواره فیلم فجر منتشر شد کتاب نکوداشت محمدعلی کشاورز با عنوان دل شده به کوشش رامک صبحی و شاهین امین همزمان با آغاز سیوسومینمردی که برای نجات سینمای ایران قربانی شد
فرج الله سلحشور مردی که برای نجات سینمای ایران قربانی شد اگر میگویم سینما را درست کنیم منظورم این نیست که همهی سینما فاسد است و باید همه را از بین برد و از نو ساخت بلکه منظورم این است که بخش اعظم این عوامل در سینما کارایی دارند اما در جهت درستی حرکت نمیکنند به گزارش سرویسرئیس بازار فیلم برلین در بازدید از غرفه سینمای ایران همیشه یکی از علامت سوالهای دوستداران سینما درباره سینما
رئیس بازار فیلم برلین در بازدید از غرفه سینمای ایرانهمیشه یکی از علامت سوالهای دوستداران سینما درباره سینمای ایران استبکی پرابست رئیس بازار فیلم برلین در بازدید از غرفه سینمای ایران با ااره به اهمیت سینمای ایران برای این جشنواره گفت همیشه درباره سینمای دو کشور از من سوال پرسیدفیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد - اخبار ایران و جهان |
زندگی و رشادتهای سرلشکر خلبان شهید یاسینی فیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد شناسهٔ خبر 2488487 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۵ استانها > بوشهر بوشهر - مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت این فیلم سینمایی که به زندگی و رشادت های سرلشکر خلبارییس سازمان سینمایی به تماشای «آزاد راه» نشست - اخبار ایران و جهان |
رییس سازمان سینمایی به تماشای آزاد راه نشست شناسهٔ خبر 2488597 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۱ هنر > سینمای ایران حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی عصر امروز جمعه 17 بهمن برای دیدن فیلم مستند آزادراه به کارگردانی محسن خان جهانی به برج میلاد آمد محسن خان جهانی کارگردان فیلم مسدر پی یک نظرسنجی درباره فیلمهای جشنواره فجر اعلام شد «روباه»، «ایرانبرگر» و «مزارشر
در پی یک نظرسنجی درباره فیلمهای جشنواره فجر اعلام شدروباه ایرانبرگر و مزارشریف بهترینهای جبهه رسانهای سینمای انقلابجبهه رسانهای سینمای انقلاب اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در بین فعالان سینمایی و سینمایینویسان حاضر در جشنواره سیوسوم فیلم فجر کرده که در آن روباه ایرانبرگرمجیدی شاهکار سینمای ایران را به امام رضا(ع) تقدیم کرد
مجیدی شاهکار سینمای ایران را به امام رضا ع تقدیم کرد پیش از شروع به ساخت فیلم به مشهد مقدس آمدم و از حضرت رضا ع برای آغاز این پروژه سینمایی اجازه گرفتم همان جا با امام رضا ع عهد بستم که پس از آماده شدن فیلم آن را برای اکران به محضر ایشان بیاورم به گزارش سرویس فرهنگی جام نیصنعت سینمای مستند ایران به تعامل روحانیون با هنرمندان نیاز دارد
صنعت سینمای مستند ایران به تعامل روحانیون با هنرمندان نیاز دارد نویسنده و کارگردان مستند فیه ما فیه گفت صنعت سینمای ایران به تعامل روحانیون با هنرمندان نیاز دارد تا سبک زندگی آنها را به شهروندان معرفی کند به گزارش نامه نیوز صادق داوریفر ظهر امروز در نشست خبری مستند فیه ماسینمای ایران جوایز سینمایی هند را درو کرد «پرستویی» بهترین بازیگر مرد و «چند متر مکعب عشق»
سینمای ایران جوایز سینمایی هند را درو کردپرستویی بهترین بازیگر مرد و چند متر مکعب عشق بهترین فیلم جیپور شدندجشنواره بینالمللی فیلم جیپور در حالی به کار خود پایان داد که سینمای ایران در این دوره از رقابتها سه جایزه را از آن خود کرد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس هفتمین دوره ازکار تازه مجیدی در سینمای ایران
ایوبی در جمع خبرنگاران اعلام کرد کار تازه مجیدی در سینمای ایران ایوبی در پایان جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بعد از پایان اختتامیه جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران از تشکیل مدرسه ملی سینما خبر دیک آقازاده در راس معتبرترین بنیاد سینمایی خاورمیانه؟! |اخبار ایران و جهان
یک آقازاده در راس معتبرترین بنیاد سینمایی خاورمیانه سینمای ایران نیاز به آرامش دارد بنابراین با صدور حکم برای آقازادههایی که نسبتی با هنر هفتم این مملکت ندارد سینماگران را از تحقق شعارهای دولت در این عرصه ناامیدتر نکنید چشم انتظار رد این خبر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد و یا معا-
گوناگون
پربازدیدترینها