تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798909788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا مردان تمایل بیشتری به خودکشی در مقایسه با زنان دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چرا مردان تمایل بیشتری به خودکشی در مقایسه با زنان دارند؟
آمار و محاسبات نشان می‌دهند که میزان خودکشی از علل مرگ دیگر چون تصادفات رانندگی و یا ابتلا به بیماری‌های عفونی و انگلی در حال رشد بیش‌تری است.
آفتاب: نشریه "نیوزویک" با اشاره به رشد آمار خودکشی مردان در کشورهای اروپایی در مقایسه با زنان پرداخته و علل و نسبت این موضوع در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار داده است. 
 
به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، "نیوزویک" با اشاره به رشد خودکشی چهار برابری آمار خودکشی در میان مردان در مقایسه با زنان در کشورهای اروپایی می‌نویسد: "در سال گذشته، در بریتانیا میزان خودکشی مردان افزایش یافته است. این میزان به حدی بوده که از کل تعداد سربازان کشته‌شده بریتانیایی در تمام جنگ‌های پیش از سال 1945 میلادی بیشتر بوده است. آمار و محاسبات نشان می‌دهند که میزان خودکشی از علل مرگ دیگر چون تصادفات رانندگی و یا ابتلا به بیماری‌های عفونی و انگلی در حال رشد بیش‌تری است. تنها در سال سال 2013 میلادی بیش از شش هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند که 78 درصد آنان مرد بوده‌اند." نتیجه آمار و ارقام نشان می‌دهند که در خودکشی‌های روی داده در بریتانیا 4.858 مورد مردان (78 درصد) و 1.375 مورد زنان (22 درصد) بوده‌اند. 
 
نیوزویک در ادامه گزارش خود اشاره می‌کند که اضطراب اصلی‌ترین محرک افراد برای اقدام به خودکشی است و در مردان بیش از زنان دیده می‌شود. این نشریه با طرح این پرسش که آیا می‌توان پیش از وقوع خودکشی از آن خودداری کرد نظر دکتر "زاخاری کامیسنکی" استاد دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور را جویا شده است. او اشاره کرده که اضطراب مثل رانندگی است و فرد می‌تواند با کم یا زیاد کردن سرعت آن نتایج متفاوتی از این حس بدست آورد. او هم چنین اشاره کرده که نتایج تازه‌ترین تحقیقات او و همکارانش بر روی افراد مستعد خودکشی نشان می‌دهد که این افراد دارای ژن "اس کی ای 2" بوده‌اند که باعث عملکرد  بد مغز و عدم توانایی در کنترل  اضطراب می‌شود. این پژوهشگر اظهار داشته که می‌توان با شناسایی ژن مذکور از حدود بیش از 80 درصد حودکشی‌ها پیشگیری کرد. 
 
نیوزویک در ادامه اشاره می‌کند که دیگر پژوهشگرانی نیز وجود دارد که نقش عوامل دیگر از جمله وضعیت اقتصادی و اجتماعی افراد در تشدید انگیزه آنان برای خودکشی را موثرتر می‌دانند. برای مثال، "روری اوکونور" روانکاو در دانشگاه گلاسکو با انجام پژوهشی به این نتیجه رسیده که میزان خودکشی در افراد ساکن فقیرترین نواحی گلاسکو ده برابر بیش از افرادی بوده که در ثروتمندترین مناطق زندگی می‌کرده‌اند." 
 
نیوزویک در ادامه با اشاره به افزایش 40 درصدی میزان خودکشی در مردان در طول یک دهه گذشته می‌نویسد:"نرخ خودکشی در میان مردان در فاصله سنین59-45 سالگی به میزان چشمگیری افزایش یافته است. گزارشی که در سال 2012 منتشر شده بود نشان می‌دهد که سن خودکشی در حاضر در میان مردان میانسال عمده‌تر از گذشته شده است و کسانی که در این محدوده سنی قرار دارند باید به سلامتی خود بیش از سایرین توجه کنند. 
 
نیوزویک در ادامه این گزارش اشاره می‌کند که در میان کشورهای اروپایی آمار خودکشی در کشور لیتوانی در بالاترین سطح در مقایسه با سایر کشورهای آن قاره قرار دارد. هم چنین داده‌ها نشان می‌دهند که میانگین سنی کل مردان درگذشته در بریتانیا در فاصله سنی 34-20 سال و در میانگین سنی کل مردانی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند 59-45 سال بوده است. نتایج هم چنین نشان می‌دهند که مردان بیشتر از طریق شیوه خفه‌کردن و حلق‌آویز کردن خود و زنان از طریق مصرف بالای دارو و یا مواد مخدر خودکشی کرده‌اند. 






تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن