تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802184844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداری ازایستگاه متروی فرودگاه مشهد تا مهر ماه/وجود 37 فروند هواپیما درپارکینگ هواپیماها


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرکل فرودگاه هاشمی نژاد مشهد :
بهره‌برداری ازایستگاه متروی فرودگاه مشهد تا مهر ماه/وجود 37 فروند هواپیما درپارکینگ هواپیماها
قاسم زاده گفت:این پروژه که هزینه ساخت آن دو میلیارد تومان است را با هزینه خود شرکت به ۲۵۰ میلیون تومان کاهش دادیم و سرعت کار را هم افزایش دادیم تا برای نوروز ۹۴ به افزایش ظرفیت برسیم

بهره‌برداری ازایستگاه متروی فرودگاه مشهد تا مهر ماه/وجود 37 فروند هواپیما درپارکینگ هواپیماها
 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  محمدباقر قاسم زاده در مراسم بازدیداز پروژه طرح فرودگاه شهید هاشمی نژاد گفت: در حال حاضر چند پروژه در مکان‌های مختلف فرودگاه در حال ساخت است که تعدادی از آنها به بهر‌ه‌برداری رسیده و تعدادی در حال ساخت است.

قاسم زاده در ادامه به ساختمان پلیس فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: این ساختمان با مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در دو بال جداگانه ساخته شده که یک ساختمان مربوط به افسران و ساحتمان دیگر مربوط به سربازان وظیفه است.

وی در ادامه یادآور شد: مدت ساخت این پروژه 14 ماه است و در تیر ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد همچنین 3 و نیم میلیارد تومان اعتبار از محل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور در نظرگرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه هاشمی نژاد مشهد در ادامه به خط متروی و قطارشهری مشهد اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار این پروژه محل شهرداری مشهد است و حدود 250 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این پروژه به منظور رفاه حال مسافران ساخته شده و خط انتهای آن به این فرودگاه متصل می‌شد امیدواریم در مهر ماه سال آینده سوت قطار زده شود .

گفتنی است این اولین خط مترو مربوط به فرودگاه‌ها در مشهد است.

قاسم زاده در ادامه به ترمینال زیارتی فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: مساحت این ترمینال 10 هزار مترمربع و مربوط به پروازهای زیارتی بوده اما در آینده‌ای نزدیک تبدیل به ترمینال پروازهای خارجی می‌شود.

وی در ادامه به پروژه پارکینگ طبقاتی فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: این پارکینگ 36 هزارمترمربع مساحت و ظرفیت هزار و 400 خودرو را دارد که فاز اول این پروژه تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسم زاده در ادامه به خریداری پنج دستگاه ایربیچ  (پل تلسکوپی) اشاره کرد و گفت: چند دستگاه ایربیچ در سال‌های گذشته خریداری شده بود که به دلیل آماده نبودن سالن راه‌اندازی نشده بود که طی پنج ماه گذشته این دستگاه‌ها راه‌اندازی شده و تاکنون 600 پرواز در ایربیچ‌ها پهلو گرفته است.

وی افزود: برای سال آینده خریداری تعداد دیگری ایربیچ در نظر گرفته شده و اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

قاسم زاده اظهار داشت: در حال حاضر 37 فروند هواپیما در اپرون (پارکینگ هواپیماها) وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با اشاره به اینکه پروازهای خارجی به دلیل افزایش تعداد پروازها باید تغییراتی داده می‌شد تا مسافران راحت‌تر مسافرت کنند گفت: ما با جابجایی بخش بارانداز در سالن پروازهای خارجی توانستیم محوطه‌های بسیار مفیدی را ایجاد کنیم به طوری که در گذشته برای ساخت سالن پروازی باید 2میلیارد تومان هزینه می‌کردیم  اما با جابجایی دیوار این محوطه و هزینه‌ای بالغ بر 250 مییارد تومان توانستیم 600 متر به این محوطه اضافه نماییم.

قاسم زاده یادآور شد: در حال حاضر بین 35 تا 40 پرواز خارجی در هفته از این ترمینال جابجا می شود.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه در دو ماه گذشته آغاز گردید و محوطه بارانداز تبدیل به این محوطه گردید امیدواریم تا نوروز سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

در ادامه بازدید از طرح جامع توسعه فرودگاه مشهد قاسم زاده با اشاره به اینکه پنج آشیانه شرکت‌های هواپیمایی از جمله ماهان، آسمان، تابان وجود دارد و شرکت‌های هواپیمایی زاگرس درخواست تهیه آشیانه داده‌اند که در فاز اول آن 6 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.

قاسم زاده یادآور شد: آشیانه شرکت هواپیمایی تابان برای ساختمان‌های پشتیبانی 3 هزار متر است و 4 هزار و 500 متر نیز زیربنای این آشیانه است و تاکنون 17 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است.

در ادامه قباد والی‌پور معاونت فنی شرکت هواپیمای تابان با اشاره به اینکه آشیانه تابان یکی از مجهزترین آشیانه‌های هواپیمایی در این فرودگاه است گفت: طول دهانه این آشیانه 650 متر و عرض آن 60 متر است.

وی اظهار داشت: در آشیانه تابان چک سی‌های بسیار سختی انجام می‌شود که تاکنون سه هواپیما چک سی شده‌اند و چهار فروند نیز در حال انجام چک سی هستند.

والی‌پور اظهار داشت: در آشیانه شرکت هواپیمایی تابان سرویس دهی بسیاری برای هواپیماهای این شرکت انجام می‌شود و تعمیرات تخصصی بسیار سنگین هواپیماها را ما توانسته‌ایم با موفقیت انجام دهیم.

والی پور اظهار داشت: فعالیت‌هایی که توسط این آشیانه صورت گرفته توانسته مانع بسیار خوبی جهت جلوگیری از خروج ارز باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعمیرات انواع موتور هواپیما و سایر بخش‌های هواپیما نیز در این آشیانه صورت می‌گیرد.

در ادامه این بازدید قاسم زاده به ساختمان عملیات برج مراقبت پرواز فرودگاه هاشمی نژاد اشاره کرد و گفت: زیربنای 6 هزار مترمربع و سالن ارتباطی بین ساختمان پروازهای داخلی و ساختمان پروازهای خارجی است که مابین ترمینال‌های داخلی و خارجی ساخته شده است.

وی اظهار داشت: 16 میلیارد تومان برای این پروژه در نظرگرفته شده است و طی شش ماه گذشته که ساخت این پروژه آغاز شده 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: این ساختمان 9 طبقه‌ای در طول 14 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/






کد خبر: ۵۱۳۵۴۶۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن