تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802179452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 25 درصدی پروازهای مشهد در ایام نوروز/ شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت تأخیر خود را به گردن فرودگاه‌ها می‌اندازند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قاسم زاده در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:
رشد 25 درصدی پروازهای مشهد در ایام نوروز/ شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت تأخیر خود را به گردن فرودگاه‌ها می‌اندازند
مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد از خوش حسابی ایرلاین‌ها و پرداخت مطالبات خود به فرودگاه مشهد خبر داد و گفت: متأسفانه شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت تأخیر خود را به گردن فرودگاه‌ها می‌اندازند.

تلفنی** رشد 25 درصدی پروازهای مشهد در ایام نوروز/ شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت تأخیر خود را به گردن فرودگاه‌ها می‌اندازند
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قاسم زاده مدیرکل فرودگاه هاشمی نژاد مشهد در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه آمار کل پروازهای فرودگاه مشهد در سال 92 ، 51 هزار و 463 پرواز بوده است گفت: از این تعدداد 7 میلیون و 329 هزار و 353 مسافر جابجا شده و از این تعداد پرواز 41 هزار و 755 مورد داخلی و 9 هزار و 708 پرواز خارجی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد کل مسافران این فرودگاه 5 میلیون و 818 هزار و 15 مسافر داخلی و یک میلیون و 510 هزار و 538 پرواز خارجی بوده است.

قاسم زاده در ادامه به آمارهای 10 ماهه فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: طی 10 ماهه امسال 6 میلیون و 970 هزار و 889 مسافر حضور یافته و 47 هزار و 830 پرواز انجام شده که تا اسفند ماه این تعداد افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته پیدا می‌کند.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز سال آینده تعداد پروازها بین 20 تا 25 درصد رشد پیدا کند.

قاسم زاده با بیان اینکه تعداد کل مسافرانی که در سال 93 جابجا شده‌اند 419 هزار و 84 مسافر بوده است افزود: 2 هزار و 920 نشست و برخاست در امسال انجام شده که نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.

قاسم زاده در ادامه توضیح داد: از فرودگاه مشهد در 30 مسیر داخلی پرواز انجام می‌شود و تقریبا به تمامی استان‌های کشور از مشهد پرواز انجام می‌شود و این فرودگاه اکثر پروازهای شهرهای کشور را پوشش می‌دهد.

قاسم زاده یادآور شد: 19 مسیر خارجی نیز از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد انجام می‌شود که در آینده نزدیک نیز دو مسیر خارجی از جمله پرواز کویت که از 8 فروردین و هامبورگ نیز از ششم تا هشتم اسفند ماه امسال اضافه می‌شود.

قاسم زاده اظهار داشت: در 10 ماهه امسال نیز در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش یافته و از این تعداد پرواز 7 درصد داخلی بوده و 27 درصد بین‌المللی بوده است.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد توضیح داد: آمارهای حج امسال نیز 23 درصد و عتبات 19 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و درصد رشد مسافر و کل پروازها نسبت به سال قبل افزایش یافته به طوری که تعداد کل پروازهای مسافری 12 درصد، پروازهای داخلی 10 درصد، پروازهای بین‌المللی 23 درصد، حج 13 درصد و عتبات عالیات 33 درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد در ادامه افزود: در 10 ماهه ابتدای سال 92، 6 میلیون و 208 هزار و 151 مسافر جابجا شد این در حالی است که امسال با امسال به 6 میلیون و 970 هزار و 889 مسافر افزیش پیدا کرده است.

قاسم زاده تصریح کرد: تعدادی نیز شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه مشهد اقدام به افزایش تعداد پروازهای خود کرده‌‌اند که عبارتند از شرکت هواپیمایی معراج 35 درصد، قشم 90 درصد، تابان 46 درصد، زاگرس 104 درصد، کاسپین 30 درصد و شرکت گلف ایر 76 درصد میزان پروازهای خود را افزایش داده‌اند.

وی یادآور شد: شرکت فولاد دبی و اترک از دی ماه امسال نیز در فرودگاه مشهد پروازهای خود را آغاز کرده‌اند و شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز امسال میزان پروازهای خود را افزایش نداده است.

قاسم زاده در ادامه اظهار داشت: فرودگاه هاشمی نژاد از سالیان گذشته طرح توسعه خود را در دست قرار داده است که این طرح‌ها عبارتند از ترمینال داخلی، ترمینال خارجی، پارکینگ‌های طبقاتی و ساختمان تکنیک پلات از جمله طرح‌های توسعه به شمار می‌رود.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح ترمینال داخلی 10 هزار متر مربع بوده و امسال با اقدامات انجام شده به 37 هزار مترمربع رسید و طرح توسعه این پروژه نیز امسال به اتمام رسیده است و همچنین طرح ترمینال خارجی مشهد با ظرفیت 40 هزار مترمربع که در ضلع غربی فرودگاه در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه هتل فرودگاهی در فرودگاه مشهد نیز در دست احداث است که بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد و در 4 ماه گذشته کلنگ آن زده شده همچنین پارکینگ طبقاتی با ظرفیت هزار و 400 خودرو از جمله طرح‌های دیگر توسعه فرودگاه بوده که فاز اول آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا سال آینده نیز کل پروژه پارکینگ طبقاتی به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسم زاده با اشاره به اینکه برخی از غرفه‌های فرودگاه در اختیار تجار و بازرگانان قرار گرفته بود و همین موضوع تعدادی از مسافران را با مشکل مواجه کرده بود و چهره فرودگاهی مشهد را تغییر داده بود بنابراین فرودگاه شهید هاشمی نژاد تصمیم گرفت اکثر این غرفه‌ها را جمع‌آوری کند و یک شاپینگ مرکزی در فرودگاه احداث کرد تا تمامی غرفه‌ها در یک مکان تجمیع شود.

وی یادآور شد: همچنین یک ضلع شرقی فرودگاه ایجاد شد تا تمامی مشکلات رفت و آمد مسافران برطرف شود.

قاسم زاده در ادامه یادآور شد: تاکنون تعداد مسافران پروازها 25 درصد افزایش یافته که این آمار در ایام نوروز افزایش می‌یابد همچنین 180 پرواز در روز انجام می‌شود که در ایام پیک به 200 پرواز می‌رسد.

قاسم زاده تصریح کرد: فرودگاه مشهد به دلیل تکمیل زیرساخت‌های خود در بخش پروازی هیچ محدودیتی برای پروازهای فوق العاده وجود ندارد و در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی اعلام آمدگی نمایند می‌توانیم تعداد پروازها را در ایام نوروز افزایش دهیم.
 
خوش حسابی ایرلاین‌ها به فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه بخشی از مطالبات شرکت‌های هواپیمایی به این فرودگاه پرداخت شده است گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خوش حساب شدند و از تیر ماه امسال 43 میلیارد تومان از مطالبات خود را به شرکت‌های فرودگاهی پرداخت کرده در طی هفت ماه 60 میلیارد تومان مطالبات خود را پرداخت کرده‌اند و تنها 50 میلیارد تومان از این مطالبات باقیمانده است.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی در مشهد از خرداد ماه امسال 76میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش میزان تأخیرهای پروازها در این فرودگاه گفت: متأسفانه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مسئولیت تأخیرهای خود را به گردن فرودگاه‌ها می‌اندازند در صورتی که فرودگاه‌ها هیچ دخالتی یا نقشی در تأخیرهای پروازی ندارند.

وی در ادامه افزود: برج‌های مراقبت فرودگاه‌ها و تمامی امکانات لازم برای نشست و برخاست هواپیماها خیلی سریع آماده می‌شود و این موضوع نیز نقش موثری در تسریع نشست و برخاست‌ها دارد.

مدیرکل شهید هاشمی نژاد مشهد در ادامه افزود: 38 میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های اعتباری عمرانی فرودگاه مشهد بوده و با این اعتبارات توانسته‌ایم خودروهای بسیار مدرن خریداری و امکانات رفاهی بسیاری از جمله افزایش ایمنی را برای مسافران و پروازها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سیستم‌های 24 ساعته راداری در کاهش سوخت پروازها تأثیر گذاشته است گفت: این موضوع نقش موثری در صرفه‌جویی نشست و برخاست هواپیماها دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو بند پروازی و 37 پارک  در فرودگاه مشهد وجود دارد.

قاسم زاده در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مربوط به افزایش قیمت مواد خوراکی در سوپرمارکت‌های فرودگاه‌ها گفت: در صورتی که سوپرمارکت‌ها کالاهای خود را با قیمت‌هایی خارج از عرف به مسافران بفروشند جریمه می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه در سال 2017 شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی شناخته شده است گفت: سالانه فرودگاه مشهد 20 درصد به ظرفیت خود اضافه می‌کند.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

اجرای 10 پروژه کشوری در فرودگاه بین المللی همدان
تحصن در هواپیما، پاسخ مسافران به تاخیر پرواز تهران-مشهد
راه‌اندازی پرواز مشهد به بیشکک بعد از 8 سال
قرارداد برقی کردن تهران مشهد امضا شد/ تا خیر پروازها به اوج خود رسید
پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر مشهد - زابل - مشهد لغو شد




کد خبر: ۵۱۳۴۶۸۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن