تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802754317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون را اصلاح کنيد، نه دور بزنيد/ مردم از نظام موجود کارآمدي را احساس نمي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۳۷ق.ظ)
رئيس کل ديوان محاسبات: قانون را اصلاح کنيد، نه دور بزنيد/ مردم از نظام موجود کارآمدي را احساس نمي کنند وجود قوانين و مقررات فراوان در کشور عملا به يک چالش به شمار مي آيد که موجب ناکارآمدي هاي فراواني مي شود که باعث آن تنها خود قانون است نه چيز ديگري و بايد درصدد اصلاح قوانين اضافه کشور برآييم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، امين حسين رحيمي رئيس کل ديوان محاسبات کشور صبح امروز در دومين همايش استانداردهاي حسابداري بخش عمومي با اشاره به انتظارات مردم از نظام اظهار داشت: پس از گذشت 36 سال از عمر انقلاب مردم از جمهوري اسلامي ايران يک نظام کارآمد را در تمامي زمينه ها انتظار دارند اما متاسفانه عملکرد ما به صورتي بوده که مردم اين نظام کارآمد را احساس نمي کنند. زيرا بين مصرف بودجه و توسعه چندان تناسبي وجود ندارد.
وي ادامه داد: هر ساله بودجه سنگيني را تنظيم مي کنيم اما عملا هزينه خاصي براي توسعه اختصاص نمي دهيم و توسعه در کشور مغفول مي شود، براي دستيابي به نظام کارآمد ابتدا لازم است که روشهاي غلط را تصحيح کنيم برخي از اين روشها که موجب ناکارآمدي مي شود ناشي از قانون است که بايد اصلاح شود.
رحيمي در خصوص وجود قوانين زياد در کشور نيز اشاره داشت و گفت: وجود قوانين و مقررات بسيار زياد جزو چالشهاي يک کشور به شمار مي آيد و هم اکنون بيش از 11 هزار عنوان قانون جداي از مصوبات دولت و ... داريم؛ براي مثال يکي از رويه هاي اشتباه که به موجب قانون ايجاد شده، ماده 63 و 64 قانون محاسبات عمومي است به گونه اي که هزينه هاي عمراني براي عملياتي شدن تنها تا پايان تيرماه هر سال فرصت استفاده منابع را دارد اما در پايان يک سال کشور مبالغ باقي مانده در هر دستگاه به خزانه واريز مي شود اما از اين روي مسئله موجب شده تا چند هزار پروژه در کشور به صورت نيمه تمام رها شود.
رئيس کل ديوان محاسبات کشور حسابداري نقدي را به عنوان ديگر چالش در اقتصاد کشور نام برد و افزود: اين نظام حسابداري در بحث پاسخگوئي و شفافيت، اطلاعات ناقصي را ارائه مي کند و اين در حالي است که دولت موظف به پاسخگوئي در خصوص ميزان درآمد وصول و هزينه هاي خود است.
رحيمي اضافه کرد: ابزاري که بايد چنين گزارش هايي را ارائه دهد نظام حسابداري است که متاسفانه به دليل آنکه اين نظام در کشورمان نقدي است شفافيت لازم را به همراه ندارد.
وي با اشاره به آنکه عدم شفافيت باعث فساد مي شود، تصريح کرد: در سه ماهه دوم سال وزارت امور اقتصاد و دارايي دستورالعمل هاي اجرايي زيادي را جهت عملياتي شدن نظام حسابداري به ديوان محاسبات جهت تائيد ارسال کرد که به دليل زمان بر بودن بررسي اين دستورالعمل ها از ابتداي سال آينده نظام حسابداري تعهدي به صورت آزمايشي در طول يک سال اجرا خواهد شد و در صورت اصلاحيه از ابتداي سال 95 نيز به صورت کامل به اجرا درمي آيد.
وي با تشريح فوايد اين نظام حسابداري اشاره کرد و افزود: در صورتي که نظام حسابداري تعهدي اجرا شود منافع دولت و تمامي دستگاه ها همان منافع مردم مي شود زيرا درآمدها به محض آنکه محقق شوند ثبت شده حتي اگر وصول نشده باشد.
وي افزود: از سوي ديگر اگر هزينه اي ايجاد شود حتي در صورت عدم پرداخت نيز ثبت شده و دولت و يا هر دستگاهي بدهکار به شمار مي آيد.
رحيمي در پايان متذکر شد: حسابداري نقدي در دنيا منسوخ شده است که اين مسئله نشان مي دهد ما به اندازه چند سال از تمام دنيا عقب هستيم و خوشبختانه اين دولت به دنبال بودجه ريزي عملياتي است که اين موضوع، موضوعي است که در ده سال به صورت تکليف قانوني درآمده ولي همواره مورد بي توجهي قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن