تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819219513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه: آمریکا به دنبال تمدید مجدد توافق هسته ای است/ روسیه و چین نباید اعتبار و ظرفیت خود را در گرو خواسته‌های آمریکا بگذارند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: زنگنه: آمریکا به دنبال تمدید مجدد توافق هسته ای است/ روسیه و چین نباید اعتبار و ظرفیت خود را در گرو خواسته‌های آمریکا بگذارند
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی ایران بر این باور است اکنون وقت آن است که روسیه و چین از کش دار شدن مذاکرات هسته ای جلوگیری و تصمیم گیری لازم را در یک مرحله ای شدن توافق نهایی اتخاذ کنند.


صباح زنگنه، کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره رفت‌وآمدهای اخیر دیپلماتیک میان ایران، روسیه و چین در آستانه مذاکرات هسته ای ماه مارس، گفت: وقت آن رسیده است که کشورهای مخالف جهان که در مناسبات مهم سیاسی و اقتصادی نقش قابل توجهی دارند و علاوه بر آن یک کرسی از 5 کرسی دائم شورای امنیت سازمان ملل را نیز به خود اختصاص داده اند،  ظرفیت و اعتبار خود را در گرو خواسته های کشورهای غربی و به خصوص آمریکا نگذارند و از کش دار شدن گفت وگو های هسته ای جلوگیری کنند.

وی  حضور فعال کشورهای روسیه و چین در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را تاثیرگذار خواند و گفت:  سال های طولانی از مذاکرات هسته ای می گذرد و اکنون که علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکایی دو کرسی برای کشورهای روسیه و چین برای ادامه مذاکرات هسته ای با ایران در نظر گرفته شده است، بهتر از مسکو و پکن از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی ایران  تاکید کرد: به هرحال روسیه و چین قطعا می توانند در اصلاح و یا بهبود روند مذاکرات هسته ای نقش سازنده ای ایفا کنند، چرا که با گذشت زمان و تغییرات حاصل شده در منطقه و جهان و پیش آمدن تهدیدات جدی در معادلات منطقه ای، طبعا نگرش این کشورها هم متفاوت خواهد شد و باید به فکر آینده طولانی مدت روابط با یکدیگر هم باشند به نحوی که علاوه بر تغییراتی که کشورهای غربی اعمال می کنند، این کشورها هم منافع مشترکشان را با جمهوری اسلامی ایران به تعریف روشنی نزدیک کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران معتقد است که کشورهای چین و روسیه نباید در مذاکرات هسته ای منفعل رفتار کنند، افزود: پکن و مسکو ضمن تنظیم روابط دوجانبه خود با آمریکا و کشورهای اروپایی باید به فکر جایگاه بین المللی خود نیز باشند تا بتوانند از منافع مد نظر خود نیز دفاع کنند.

زنگنه گفت: روسیه و چین باید از اینکه همواره پشت سر آمریکا حرکت کرده و عمل به آنچه این کشور می خواهد تغییر موضع دهند چرا که معتقدم اگر این رویکرد را داشته باشند ، سرنوشت مذاکرات نیز مشخص تر خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر یک مرحله ای شدن توافق نهایی، آمریکا به دنبال آن است که مذاکرات را تمدید کند؛ واشنگتن به فشارهایی که ازسوی اسرائیل و کنگره آمریکا به آنها وارد می شود اهمیتی بیشتری قائل است و  بقیه اعضای گروه 1+5 باید در این مقطع تکلیف مذاکرات  را روشن کنند چرا که ایران دو مرحله ای شدن توافق نهایی را نخواهند پذیرفت.






۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن