تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805044785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش بنزین به مراجع ذیربط ارسال شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون سازمان استاندارد:
گزارش بنزین به مراجع ذیربط ارسال شد
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در خصوص نتیجه گزارش بنزین گفت: گزارش بنزین آماده شد و به مسئولان فرستادیم ولی اعلام نتایج آن فعلا مقدور نیست.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وحید مرندی‌ مقدم امروز در نشست خبری با بیان اینکه تمام توقیفی‌ها نیاز به ارجاع به مرجع قضایی ندارند اظهار داشت: زمانی که تقلب و تعمد در ارائه کالاهای بی‌‌کیفیت به مردم توسط یک واحد تولیدی محرز شود به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: مربای آغ بالا در استان آذربایجان شرقی، عایق رطوبتی واحد چراغی در ایلام، سیم برق هادی الکتریک در اصفهان، خرمای بدون هسته با مغز گردوی ایوانت در تهران، صنایع شوینده کالای دیودنز (انواع شامپو) در چهارمحال بختیاری، نوشیدنی پرتقالی بدون گاز(یخمک) هم‌نوش، خیارشور آیدان در استان فارس، رب گوجه سدکیس در شیراز، کباب پز خانگی شهاب گاز در قزوین و سوسیس و کالباس گل تاب در اسلام آباد غرب شناسایی و توقیف شده‌اند که البته محصول گل تاب علاوه بر جعل علامت استاندارد از بافت‌های غیرمجاز نیز استفاده کرده بودند.

وی افزود: در واقع جعل تولیدی‌ها محل تولید و توزیعشان متفاوت است مثلا کباب پز خانگی شهاب گاز در تهران تولید ولی در قزوین شناسایی شد.  

به گفته مرندی مقدم در سه استان محصول سوسیس و کالباس جعل علامت نداشتند ولی از خمیرمرغ استفاده کرده بودند که شامل فرآورده‌‌های گوشتی مشاهیر قم، پارس گل بیر و شوبا طعام می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال نظارت بر فرآورده‌های گوشتی به همراه انجمن‌ها و واحدهای تولیدی بیشتر خواهد شد تا تولیدکنندگان غیرمجاز با تولید محصولات تقلبی در بازار مشکلاتی را برای مردم بوجود نیاورند

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش مصرف در پایان سال نامه‌ای را تحت عنوان تشدید کنترل بازار در اسفند ماه و ایام تعطیل به تمام استان‌های کشور فرستادیم.

وی در خصوص نتیجه گزارش بنزین افزود: گزارش بنزین آماده شد و به مسئولان فرستادیم ولی اعلام نتایج آن فعلا مقدور نیست.

مرندی مقدم با بیان اینکه بنزین وضعیت بدی ندارد گفت: مطابق مصوبه هیأت دولت وزارت نفت موظف است تا پایان سال در هشت کلانشهر بنزین یورو 4 توزیع کند که تاکنون در شش شهر تهران، تبریز، کرج، مشهد و اصفهان توزیع صورت گرفته و دو شهر دیگر (شیراز و قم) نیز تا پایان سال بنزین یورو 4 را دریافت خواهند کرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: این مسئله هزینه زیادی را به وزارت نفت تحمیل کرد ولی به هر حال ما هنوز در این موضوع از دنیا عقب هستیم چرا که اروپا از یورو 5 به سمت یورو 6 می‌رود ولی ما هنوز یورو 4 را تنها در هشت کلانشهر داریم.

مرندی مقدم تصریح کرد: بنزین‌های موجود در جایگاه‌ها مخلوطی از تولیدی و وارداتی است که بعضا اکتان بنزین‌های وارداتی به بیش از 95 درصد می‌رسد که اکتان بنزین در جایگاه‌ها نیز به 95 بسیار نزدیک شده است.

وی به تفاهم نامه منعقد شده با وزارت نفت جهت کنترل بنزین وارداتی و داخلی اشاره کرد و گفت: متأسفانه تجهیزات آزمایشگاهی لازم در کشور نبود ولی هم اکنون آزمایشگاه بندرعباس تکمیل شده و آزمایشگاه خوزستان نیز در حال تکمیل است و همچنین قرار است آزمایشگاهی در ستاد کرج خریداری شود.

وی با بیان اینکه شناسایی کالایی که از مبادی رسمی و غیررسمی آمده دشوار است افزود: زیر علامت استاندارد در کالاهای تولید داخل کدی 10 رقمی درج شده که خریداران می‌توانند این کد را به شماره 10001517 ارسال کنند و از جعلی بودن و یا صحت علامت استاندار د آگا ه شوند.

وی تأکید کرد: لازم است ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز سیستم کدینگ را روی محصولات وارداتی جهت شناسایی کالاها به کار گیرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در خصوص تجدید نظر در استانداردهای خودرو تصریح کرد: تجدید نظر در استانداردهای خودرو به صورت روتین جزء وظایف ذاتی سازمان است... تعدادی از استانداردهای ما جدید است،‌ تعدادی در دست بازنگری است و تعدادی هم تحت عنوان 4160 (همچون واژگونی اتوبوس) به استانداردهای قبلی اضافه شده است.

وی افزود: در واقع استاندارد 4160 به تازگی تدوین شده و هنوز هیچ کدام از خودروسازان این استاندارد را منظور نکرده‌اند ولی سقف زمان استفاده از این استاندارد تا پایان سال معین شده اما زمان‌بر خواهد بود. در واقع کلیه اتوبو‌س‌ها موظفند استاندارد 4160 را رعایت کنند.

مرندی مقدم در مورد کیفیت اجناس وارداتی به کشور نیز گفت: در حوزه غلات و برنج سازمان ملی استاندارد با همکاری وزارت بهداشت که متولی اصلی این موضوع است اقدامات لازم را انجام داده است به نحوی که ما به عنوان همکار وزارت بهداشت اقدامات اساسی را در بررسی کیفیت برنج‌ها از مبادی رسمی انجام خواهیم داد اما به صورت کلی باید بگویم تمام برنج‌هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود مجوز استاندارد داشته و مشکلی ندارند.







کد خبر: ۵۱۳۳۳۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن