تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817935107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هتل عباسی و بازار هنر اصفهان در جشن های 22 بهمن در آتش سوخت! +عكس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


حاشیه سازی رسانه های خارجی؛
هتل عباسی و بازار هنر اصفهان در جشن های 22 بهمن در آتش سوخت! +عكس
صبح چهارشنبه گذشته، يكي از خبرگزاری های داخلی خبری را بر روی خروجی خود منتشر كرد كه تيتر عجيبی داشت "بخشی از هتل عباسی و بازار هنر اصفهان در آتش سوخت".



  به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در پی وقوع آتش سوزی مختصری كه در محوطه پشتی مهمانسرای عباسی اصفهان رخ داد، هيچ آسيبی به ساختمان اين بناي تاريخی وارد نشد.   صبح چهارشنبه گذشته، يكي از خبرگزاري های داخلی خبری را بر روي خروجي خود منتشر كرد كه تيتر عجيبي داشت" بخشی از هتل عباسی و بازار هنر اصفهان در آتش سوخت".   همچنين در متن خبر مذکور آمده بود:"در اثر این آتش سوزی بخشی از بازار هنر اصفهان نیز آتش گرفت و زندی مدیر هتل عباسی این خبر را در گفتگو با خبرنگار مهر تایید کرد".   در پي انتشار اين خبر، برخي سايت هاي داخلي و همچنين رسانه هاي خارجي كه هميشه به دنبال سوژه هايي براي حاشيه سازي و ضربه زدن به نظام هستند، اخبار ضد و نقيضي را منتشر كردند كه در بعضي از آنها آمده بود " هتل عباسي و بازار هنر اصفهان در جشن هاي 22 بهمن در آتش سوخت"!!   رويش نيوز امروز صبح  از محل آتش سوزي مختصري كه در حيات پشتي هتل رخ داده بود گزارشي منتشر كرده بود و واقعيت داستان را بيان نمود.   اما شنيدن شرح حادثه از زبان مدير عامل مهمانسراي عباسي، لطف بيشتري خواهد داشت. آنچه در ادامه مي خوانيد مشروح نشست خبري آقاي جمال زندي، مدير عامل مهمانسراي عباسي و آقای شاه میوه، مدیر شورای بازار هنر اصفهان است و سپس تصاويري كه از محل آتش سوزي تهيه شده است را مشاهده خواهيد كرد: در ابتدا خبرنگاران به همراه آقای زندی، به قسمتی که دچار حریق شده بود رفتند و از نزديك ميزان خسارت را مشاهده كردند.    

  قسمت داخلي حيات خلوت مهمانسراي عباسي     زندی با اشاره به اینكه هيچ آسیبی به بافت قدیمی هتل وارد نيامده است،گفت: هتل عباسی دارای دو بخش است یک بخش قدیمی که کاروانسرای مادرشاه بوده است و در سال 1128 هجری قمری ساخت آن پایان یافته است و جزء بافت میراثی این مهمانسرا است و یک بخش که در سال 1345 ساخته و تاسیس شده است که غیر میراثی بوده است و آتش سوزی در حيات پشتي قسمت غير ميراثي رخ داده كه در ضلع شمالی مهمانسرا و مشرف به بازار هنر مي باشد.    

قسمت خارجي حيات خلوت مهمانسراي عباسي   شيشه هاي اتاق هايي كه در مجاورت محل آتش سوزي بودند دو جداره بوده و صرفا جداره خارجي آنها شكست كه تعداد آنها بسيار كم و در حدود 4 تا پنج اتاق است. مدير مهمانسرای عباسی در توضیح شرح ماجرای آتش سوزی 21 بهمن این مجموعه گفت: شب 22 بهمن و در جريان عبور كارواني از مجموعه هاي فرهنگي اصفهان براي تكريم دهه مبارك فجر، کامیونتی که حامل مواد محترقه و آتش زا بوده است براي جلوگیری از برخورد با اتومبیلی که به صورت ناگهاني جلوی کامیونت آمده بود ترمز کرده و به خاطر این ترمز ناگهانی و حمل مواد محترقه جرقه ای ایجاد می شود و روی شمشادهای کنار  دیوار پشتي هتل می افتد؛ با توجه به این که در این فصل چوب های شمشادها خشک است، شمشادها سریعا آتش گرفته و دود زیادی ایجاد می کند.   اما با توجه به آموزش دیده بودن کادر هتل بلافاصله اتاقهای مشرف بر آتش که مسافر داشتند تخلیه می شود و از اتاق های طبقه دوم که مشرف بر آتش بودند آتش خاموش و کنترل می شود. همچنین آتشی که بیرون از مهمانسرا و در کنار دیوار هتل شعله ور شده بود توسط مسئولين كاميونت مذكور و مأموران آتش نشانی کنترل می شود و خسارتي به هتل وارد نمی شود وصرفا شیشه های چند اتاق به خاطر حرارت آتش می شکند که با توجه به دو جداره بودن شیشه ها فقط جداره بیرونی شکسته و آسیبی به اتاق ها وارد نشده است.    

 قسمت خارجي حيات خلوت مهمانسراي عباسي     آتش خيلي زود توسط مسئولين كاروان فرهنگي و كاركنان هتل خاموش شد و البته نقش آتش نشاني هم قابل تقدير است.   وي با اشاره به شابعات زياد در اين رابطه افزود:با توجه به، به روز بودن سیستم اطفاء حریق و آموزش دیده بودن کادر اجرایی هتل و کمک آتش نشاني و فعالين فرهنگي، آتش سريعا مهار شد ولی با توجه به دودزا بودن شمشادها، 5 نفر از پرسنل مهمانسرا به  علت دود زیاد به بیمارستان ارجاع داده شدند که تحت درمان سرپايي قرار گرفته و مشکلشان كاملا رفع شده است.   زندی درباره دلایل برگزاری این نشست خبری گفت: پس از این اتفاقات یک سری از رسانه ها موضوع را غیر حرفه ای منعکس کردند و با توجه به این که مهمانسرای عباسی جزء میراث فرهنگی است کمی وقایع پیرامون آن حساس است. برخی رسانه ها موضوع را بزرگ کرده اند و به صورت بدي منعکس کردند، لذا ما بر آن شدیم برای روشن شدن واقعه، این نشست خبری را برگزار کنیم.   زندی به وضعیت مسافرین در هنگام آتش سوزی اشاره داشت و افزود: فقط 4 اتاق مشرف به آتش سوزی مسافر داشت که سریعا تخلیه شد و مسافران به قسمت دیگری از مهمانسرا منتقل شدند. جو داخلي مهمانسرا كاملا آرام بود.   هيچ شخص حقيق و حقوقي، از برگزار كننده گان جشن هاي انقلاب و مسئولين حادثه شكايتي نكرده است.   زندی در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل هتل با مجموعه اي كه مسئول جشن مذكور بودند، گفت: با توجه به اینکه این تشکیلات از چند مجموعه فرهنگی مردمی بوده اند و برای دهه مبارك فجر در حال فعالیت بودند هتل شکایتی نداشته است همچنین این هتل از بیمه های مخصوص هتل و آتش سوزی استفاده می کند و در اینباره هم مشکلی پیش نیامده است.    

قسمت خارجي حيات خلوت مهمانسراي عباسي     همچنین مدیر شورای بازار هنر درباره آتش سوزی اخیر گفت: آتش سوزی اخیر هيچ خسارتی برای بازار نداشته است و کنترل آتش با نیروهای مردمی و کپسول های موجود در مغازه ها مهار شد وگر نه به خاطر عدم همکاری میراث با بازار هنر این بازار در مقابل آتش سوزی هیچ ایمنی خاصی ندارد و در صورت بروز حادثه فقط می توان چشم امید به کمک های مردمی و کسبه داشت. متاسفانه میراث فرهنگی در جهت ایمنی و زیباسازی این بازار با ما همکاری نمی کند و ما با مشکل جدی روبرو هستیم.    

نماي بيروني از سردر بازار هنر اصفهان، بدون حتي ذره اي اثر آتش سوزي!!       مهمانسراي عباسي يكي از شاخص ترين و فاخرترين هتل هاي ايران محسوب مي شود و اين باعث حساسيت موضوع اخير است. اين ميهمانسرا را مي توان يكي از بي نظيرترين هتل هاي جهان در نوع خود دانست.     103  



۲۵/۱۱/۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن