تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803585860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاش قبل از شکستن سکوت با توهین، مشورت هم می‌کردید! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاش قبل از شکستن سکوت با توهین، مشورت هم می‌کردید!
آیا جا نداشت اول به اصل بحران می‌پرداختید و درباره آن نظر کارشناسی ارائه می‌کردید، از افق های پیش رو و کاستی ها سخن می‌گفتید و بعد به نقد عملکرد سایرین می‌پرداختید؟ آیا بحران گرد و غبار را امثال وزیر بهداشت پدید آورده‌اند که آنها را سیبل می‌کنید یا پیش از ایشان، کسان دیگری را سراغ دارید که به هر دلیل درباره شان سکوت می‌کنید؟!
کد خبر: ۴۷۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ - 14 February 2015


هنوز آسمانِ غبار آلود خوزستان صاف نشده، مشاور رئیس سازمان محیط زیست آنچنان گرد و خاکی در تاختن به رئیس هیات اعزامی دولت به این استان به راه انداخته به نظر می‌رسد آلودگی هوای دنیای سیاست در پایتخت دست کمی از آلودگی چندین برابر مجاز شهرهایی چون اهواز ندارد!

به گزارش «تابناک»، در پی شدت گرفتن آلودگی هوا در برخی شهرهای استان خوزستان و مشقت هایی که این میهمان ناخوانده به هموطنان‌مان در این دیار تحمیل کرده بود، هیات دولت جلسه ویژه ای به این مناسبت تشکیل داد و اعزام هیاتی برای بررسی کامل‌تر اوضاع به منطقه را به تصویب رساند که هرچند موجبات دلگرمی مردم خوزستان را فراهم آورد اما ظاهرا به مذاق برخی اصلا خوش نیامده؛ اینقدر که در بیان انتقادشان به ترکیب هیات اعزامی، از نسبت دادن مضامین توهین آمیز نیز ابایی ندارند!

این موضوع زمانی آشکار شد که سخنان تند مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در این باره در گفت‌وگو با یک خبرگزاری منتشر شد؛ سخنانی به غایت عجیب که انواع و اقسام تندی ها در آن مشهود است و به جرات می‌توان مدعی شد یکی از عجیب ترین انتقادات دولت مردان به یکدیگر در تاریخ کشورمان به شمار می‌آید و تا مدت ها از یادها نخواهد رفت. سخنانی که اگر پاسخ داده شوند، حتی دور از ذهن نیست که مجادله‌ای بی مثال در تاریخ سیاسی کشورمان رقم بخورد و مایه شماتت بسیاری شود.

‌از «وزیر بهداشت نخود هر آشی است» تا «هاشمی متخصص چشم است یا ریزگردها؟» و مضامینی از این دست، این انتقادات تند و آتشین را اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرده که در راس هیات اعزامی دولت به خوزستان، وظیفه بررسی اوضاع در منطقه و تهیه گزارشی که قرار است ملاک عمل دولت مردان درباره معضل خوزستان شود را عهده دار بوده اما به زعم آقای مشاور دخالت وی در کار محیط زیست خوانده شده و موجب شده که «ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.»!

کهرم در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس، در واکنش به حضور وزیر بهداشت و عدم حضور رئیس سازمان محیط زیست در روزهای نفس‌گیر خوزستان گفت: «هر جا که عکس و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد! بنده علت عدم حضور «ابتکار» را در خوزستان نمی‌دانم، اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟»

وی در ادامه بی آنکه به این موضوع اشاره کند که چگونه سفر نماینده هیات دولت به استان خوزستان برای بررسی مشکلات مردم از نزدیک را، نه انجام وظیفه وزیر، که شوی رسانه‌ای یافته، در تاختن به وزیر یک گام به پیش رفته و با بیان اینکه «آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را می‌داند؟»، افزود: «هاشمی متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی ندارد که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند، باید ابتکار و جمعی از کارشناسان به این سفر بروند.»

البته آقای مشاور به این حد از تندی هم اکتفا نکرد و گفت: «آقای هاشمی نخود هر آشی است! برخی از مسائل وجود دارد که صرفا به محیط زیست مربوط می‌شود و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد؛ راه حل فوری و عاجل [برای خوزستان و خوزستانی‌ها] توزیع ماسک‌های رایگان میان مردم خوزستان است که از ورود ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون به ریه افراد جلوگیری کند اما هم‌اکنون از ماسک‌های موجود نخود هم عبور می‌‌کند.»

این اظهارات عجیب و غریب در حالی بیان می‌شود که می‌دانیم با شدن گرفتن گرد و غبار در خوزستان، بسیاری از مردم به مشکلات تنفسی مبتلا شده و ناگزیر از مراجعه به مراکز درمانی شده‌اند. شاید همین دلیل به تنهایی برای حضور وزیر بهداشت در منطقه، بررسی خطراتی که سلامت مردم در آن دیار را تهدید می‌کند و یافتن راهکار مناسب برای مقابله با آن کافی باشد.

بر این اساس، به نظر می‌رسد که حضور وزیر بهداشت در هیات اعزامی به منطقه، گامی در راستای انجام وظایف این وزیر به عنوان سکان دار حوزه سلامت کشور باشد و چسباندن حرف هایی چون «شوی تبلیغاتی» به آن، نتیجه ناآگاهی از شرح وظایف وزیر باشد. بماند که حضور وزیر بهداشت در هیات اعزامی، نافی حضور دیگر مسئولان، از جمله رئیس سازمان محیط زیست نبوده و نیست و بر این اساس بوده که مقاماتی از سازمان امداد و نجات و مدیریت بحران هم در هیات اعزامی حضور داشتند.

این در حالی است که جز این ابعاد انتقادات مطرح شده توسط کهرم، به نظر می‌رسد که طرح موضوعاتی چون «وزیر نخود هر آش است» یا «هر جا دوربین باشد وزیر در آنجا حاضر است»، آنقدر از ابتداییات نقد اصولی به دور هستند که پرداختن بدانها ضرورتی نداشته باشد.

آنچه سوای این مسائل می‌توان بیان کرد، ادعای مشاور رئیس سازمان محیط زیست درباره علت عدم حضور رئیس این سازمان در خوزستان است که مجابمان می‌کند نظر معصومه ابتکار را در این باره بپرسیم تا بعد درباره آن سخن بگوییم، چه اگر این ادعا درست باشد، کهرم از اختلافی عمیق میان دولت مردان خبر داده که با توجه به نقش متقابل محیط زیست و وزارت بهداشت، می‌تواند مشکلات متعددی برای مردم به وجود آورد و اگر نادرست باشد، حکایت از آن دارد که مشاور ابتکار، نه تنها مشاوره‌ای به وی نداده، بلکه بی مشورت وی بلوایی پدید آورده که جبران کردنش به سادگی ممکن نیست.

این اشکالات در سخنان کهرم زمانی پر رنگ تر می‌شود که بدانیم در بهبوهه بحران زیست محیطی حاکم بر خوزستان، هیچ اظهار نظر خاصی از این مشاور در این باره منتشر نشده تا بتوان از کهرم پرسید: آیا جا نداشت اول به اصل بحران می‌پرداختید و درباره آن نظر کارشناسی ارائه می‌کردید، از افق های پیش رو و کاستی ها سخن می‌گفتید و بعد به نقد عملکرد سایرین می‌پرداختید؟ آیا بحران گرد و غبار را امثال وزیر بهداشت پدید آورده‌اند که آنها را سیبل می‌کنید یا پیش از ایشان، کسان دیگری را برای سیبل قرار دادن سراغ دارید که به هر دلیل ترجیح داده‌اید درباره شان سکوت کنید؟!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن