تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باورهای بومی در جهت حفاظت از حیات وحش گرد آوری و نشر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کیخا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:
باورهای بومی در جهت حفاظت از حیات وحش گرد آوری و نشر می‌شود
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت:سازمان محیط زیست در نظر دارد تا با گرد آوری و نشر باورهای بومی در راستای حفاظت از حیات وحش گامی را جهت آگاهی آیندگان بر دارد.


احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ترویج نادرست برخی از عادت‌ها در رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک که زیست حیات وحش ایران را تهدید می‌کند، گفت: برخی ایده های نامطلوب خود را در سایت های اجتماعی منتشر می‌کنند و به طور حتم باید حوزه آموزش سازمان محیط زیست به این موضوع ورود پیدا کند.
 
وی تاکید کرد: البته هستند کسانی که تلاش می‌کنند تا عادت های خوب و مثبت زیست محیطی را ترویج دهند.

کیخا با اشاره به سفر اخیری که به استان و بلوچستان داشته است، بیان کرد: در این استان مردم باورهای قوی در خصوص حفظ گونه های حیات وحش دارند و به آن عمل می‌کنند.
 
معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست ادامه داد: با همکاری معاونت آموزشی سازمان محیط زیست، باورها و فرهنگ مردم بومی در حوزه حیات وحش و تالاب ها جمع آوری شده و ثبت می شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این باورها به دست فراموشی سپرده شده است، بیان کرد: سازمان محیط زیست در نظر دارد تا با گرد آوری و نشر این باورها آن را به آیندگان منتقل کند.
 
کیخا در خصوص اقدام سازمان محیط زیست برای مقابله با سایت های متخلف، تصریح کرد:بر اساس وظیفه دفتر یگان حفاظت محیط زیست موظف است این موضوعات را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد کند.
 
معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به خبری که چندی پیش در رسانه ها منتشر شد مبنی بر وجود شرکتی که خارجی ها را برای شکار به ایران می‌آورد، عنوان کرد: بعد از شنیدن این خبر بلافاصله به به دفتر حفاظت حیات وحش ماموریت داده شد تا صحت و سقم این خبر را بررسی کنند اما پس از بررسی ها مشخص شد گزارشی در این باره به سازمان نرسیده است.
 
وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی اینکه کسی بیاید و برای شکار پول دهد معنی ندارد، اما اگر کسی در این باره مستنداتی دارد آن را به ما ارائه دهد.
 
انتهای پیام/






کد خبر: ۵۱۳۰۹۹۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن