تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820811107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طب سنتی باید با امکانات و علم نوین ادغام شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: طب سنتی باید با امکانات و علم نوین ادغام شود
امام جمعه بابل از توجه به طب سنتی اما مدرن تاکید کرد و گفت: باید طب سنتی با امکانات و علم نوین ادغام شود تا با تکمیل تجربیات گذشته با علم امروز به تجربیات خوبی دست یافت.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی امشب در مراسم افتتاح نخستین مرکز سلامتکده شمال کشور در بابل اظهار کرد: تلاش متولیان و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی بابل برای تاسیس این مرکز در راستای ارائه خدمات به جامعه قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب برکت احیی طب پزشکی بود که به برکت قدوم امام راحل این امر برای جامعه مهیا شد، افزود: احیا یاین علم احیا ارزش‌ها و تجربیات بلندی بود که مردم در گذشته دور برای بهسازی و خدمات‎رسانی در میان خود انجام می‌دادند.

 امام جمعه بابل تصریح کرد: این امر ریشه در تلاش‌ها و تمدن‌های برخواسته در این کشور دارد که امام در قالب اموری که سبب عزت ملت می‌شد به احیا آن پرداختند و این امور را به مردم سپردند که مردم نیز خط ترسیم شده امام را جلوه عملی دادند.

این مسئول با بیان اینکه طب سنتی از جمله افتخارات گذشته کشور ماست که اسلام آن را تکمیل و ترویج داد، خاطرنشان کرد: بزرگان علمی چون بوعلی‌سینا و ابوریحان بیرونی آثار برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشتند که در دنیای معاصر شناخته شده است که به برکت انقلاب به آن‌ها توجه ویژه شد.

روحانی بیان کرد: نگرشی که طب سنتی نسبت به انسان دارد، نگرش عزت‌مندانه به نفس انسان است که در ارائه روش‌های درمانی نیز تاثیرگذار است.

وی از توجه به طب سنتی اما مدرن تاکید کرد و ادامه داد: باید طب سنتی با امکانات و علم نوین ادغام شود تا با تکمیل تجربیات گذشته با علم امروز به تجربیات خوبی دست یافت.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه دو نوع فعالیت در حوزه طب سنتی در جامعه وجود دارد، یادآور شد: عده‌ای که مدعی هستند، مثل عطاری‌هایی که به شکل تجربی بدون پشتوانه علمی فعالیت دارند در حالی این امر به سلامت انسانی مرتبط است و نمی‌توان در این حوزه به هر ناواردی اعتماد کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید اساس طب بر معالجه افراد باشد، خاطرنشان کرد: باید در درمان افراد پشتوانه علمی وجود داشته باشد تا مردم صددرصد جواب بگیرند، امروز با افتتاح این سلامتکده بستر این امر فراهم و به کمک دانشگاه علوم پزشکی در این عرصه قدم‌های مثبتی برداشته شد.

روحانی با اشاره به اینکه نباید در انعکاس این خبر به مردم کوتاهی شود تا برای همه امکان بهره‌مندی از این سلامتکده فراهم شود، تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا اعتماد مردم جلب شود.

وی گفت: افتتاح چنین مرکز علمی سبب می‌شود تا عطاری‌ها نیز به سمت درست هدایت و مردم از طب سنتی ایرانی به نحو شایسته بهره‌مند شوند.


منبع: فارس


۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن