تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818969284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل "نرسی قربان" از آینده طلای سیاه / افزایش قیمت نفت در دو سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تحليلگر مسائل نفت با بیان اینکه معاملات کاغذی نفت 20 برابر معاملات واقعی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، قیمت نفت در دو سال آینده به سمت بالا و افزایشی خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: "نرسی قربان" کارشناس ارشد بازار انرژی در گفتگو با تراز، درباره آینده قیمت نفت، اظهار کرد: قیمت‌هایی که اکنون در بازار وجود دارد، قیمت بازارهای آینده(معاملات کاغذی) است و این قیمت معامله‌شده بین کشورها(معاملات واقعی) نیست و علت سرعتی که کاهش قیمت نفت در بازار آینده دارد در بورس‌بازی در بازار است که عده‌ای نفت، زیاد می‌خرند و می‌فروشند تا سودی از افزایش و یا کاهش یک‌دلاری قیمت نفت به دست آورند.
وی بابیان اینکه این عامل اصلی کاهش قیمت نفت در بازار نیست و عرضه و تقاضا عامل اصلی است، افزود: چون معاملات این بازار آینده یا همان بازار کاغذی نفت 20 برابر معاملات معمولی و واقعی است، بر روی قیمت اثر می‌گذارد.
این کارشناس بازار انرژی گفت: در این شرایط فعلی بازار نفت، کسانی که نفت شیل را تولید می‌کردند، این نفت در بازارهای آینده و درزمانی که قیمت نفت 100 دلار بود، فروختند و درنتیجه طرف مقابل آن‌ها گروه‌های مالی بودند که این ریسک را پذیرفته و تحمل کردند اما یک‌دفعه متوجه شدند ضرر در حال ضرر دهی هستند و برای اینکه جلوی ضرر خودشان را بگیرند
قربان ادامه داد: فشار زیادی که روی قیمت‌ها وارد شد، یک مقداری به خاطر این موضوعات مکانیزه‌‌های بازاری هستند تا اینکه یک‌دفعه تقاضا برای نفت از 100 دلار به 40 دلار کاهش پیدا کرد که این قابل تفسیر نبود و این تغییرات هم از آن‌طرفی هم ممکن است، اتفاق بیافتد، اما و حس کنند، قیمت نفت رو به افزایش است که دوباره بورس بازها شروع خرید می‌کنند و با این باعث فشاره دوباره بر روی قیمت خواهد شد.
وی در خصوص چشم‌انداز بازار نفت گفت: چشم‌انداز آینده نفت را هیچ‌وقت نمی‌توان پیش‌بینی کرد و آن‌هایی که پیش‌بینی قیمت نفت را می‌کنند، فقط می‌خواهند روی ستار نگاران را سفید کنند، ولی آیا دوباره نفت 100 دلاری می‌شود یا نه این موضع دیگر است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
این تحلیلگر مسائل نفت اضافه کرد: به‌طورکلی عرضه نفت به خاطر اینکه قیمت آن پایین آمده حتماً بیشتر خواهد شد و هر 20 دلار حدود 0.4 درصد به رشد اقتصاد جهانی کمک می‌کند و می‌توان گفت افزایش رشد اقتصاد دنیا منجر به تقاضای بیشتر برای نفت و فرارودهای نفتی خواهد شد.
قربان گفت: از سوی دیگر کاهش قیمت نفت، یک سری از نفت‌های گران را از بازار خارج می‌کند و اگر این دو موضوع را کنار هم قرار دهیم، می‌توان پیش‌بینی کرد و به عقیده من قیمت نفت در دو سال آینده به سمت بالا و افزایشی خواهد بود، نه به سمت پایین‌تر؛ البته ممکن است با افزایش قیمت نفت، تولیدکنندگان غیرمتعارف دوباره وارد بازار شود.
وی بابیان اینکه اوپک به‌طورکلی این نقشه را کشید که نفت‌های گران را از بازار خارج کند و تقاضا برای نفت را بیشتر کند، ادامه داد: اوپک در حالتی تصمیم گرفت که کار دیگری نمی‌توانست انجام دهد و اجماع اوپک خیلی مهم است و اگر این تصمیم را نمی‌گرفت، ممکن بود این سازمان ازهم‌پاشیده شود.
کارشناس بازار انرژی بابیان اینکه تصمیم اوپک بهترین بدترین‌ها بود، افزود: در اوپک عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس مهم‌ترین حرف را می‌زنند چون بیشترین تولید دارند و چون آن‌ها حاضر نبودند، کار دیگر را انجام دهند و اجماع اوپک باعث شد همه کشورهای بروند دنبال اینکه بازارهای خود را حفظ کنند و ظاهراً این را به‌عنوان هدف خود قرار داده بودند به این دلیل است که می‌گویم کار دیگر نمی‌توانستند، انجام دهند.
قربان در ادامه بابیان اینکه قیمت نفت حتماً نوسان خواهد داشت، گفت: زمانی جنگ یا ناامنی در خاورمیانه قیمت نفت را شدیداً بالا می‌برد، اما اکنون آن زمان‌ها گذشته و مؤلفه‌های دیگر روی قیمت نفت اثرگذارند مانند تقابل روسیه و غرب و مانند این، البته جنگ مالی نه تقابل فیزیکی.




پنجشنبه 23 بهمن 1393 ساعت 11:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن