تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819405708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت برای خوزستان نسخه ویژه‌ بپیچید / آلودگی اهواز و ماهشهر 60 برابر حد مجاز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر کل محیط زیست خوزستان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:
دولت برای خوزستان نسخه ویژه‌ بپیچید / آلودگی اهواز و ماهشهر 60 برابر حد مجاز
مدیر کل محیط زیست استان خوزستان گفت: شرایط 10 شهر استان بحرانی است و مردم در شرایط بدی به سر می‌برند.

دولت برای خوزستان نسخه ویژه‌ بپیچید / آلودگی اهواز و ماهشهر 60 برابر حد مجاز
لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط ریست باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آلودگی هوای خوزستان گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش هوا منتهی به ساعت 14 امروز مورخ 21/11/93 شاخص کیفی هوای اهواز و ماهشهر 10هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی 60برابر حد مجاز است، همچنین شاخص کیفی هوای شوشتر 9985 میکروگرم بر مترمکعب، گتوند 6974 هزار بر متر مکعب می‌باشد.

وی ادامه داد: امروز چهارمین روزی است که استان طی 10روز گذشته در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان علت وجود گرد وغبار را یکی از کانون‌های بیابانی استان عنوان کرد و ادامه داد: از آنجایی که امسال بارندگی خیلی کمی داشتیم و رطوبت لازم ایجاد نشد، با وزش یک باد 5 متری هم شاهد ایجاد گرم و غبار هستیم  که باید کانون‌ها یا مهار شوند یا همیشه به امید بارندگی خوب باشیم که این شرایط پیش نیاید اما حالا مثل گذشته بارندگی خوب نداریم و باید یک مدیریت جدی را شروع کنیم چراکه در 25سال آینده با بحران شدید آب مواجه خواهیم بود.

لاهیجان زاده با بیان اینکه سازمان محیط زیست یک دستگاه نظارتی است ،ادامه داد: ما مطالعات کاملی را روی کانون‌ها داشته‌ایم بطوریکه هم کانون‌های داخل کشور و هم خارج از کشور مشخص شده همچنین وظایف دستگاه‌ها نیز مشخص شده و باید وزارتخانه‌ها برنامه‌ها را اجرایی کنند اما با تاخیر بسیار زیاد آنها مواجهیم.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان عامل 80درصد گرد و غبارها را داخلی اعلام کردو اظهار داشت: در سال 93 از 14 مورد آلودگی ناشی از ریزگردها 12 مورد آن داخلی بوده که برای مقابله با آن 2 برنامه احیای تالاب‌ها و مالچ پاشی در کانون‌های مستعد ریزگرد باید انجام شود.
وی خطاب به دولت گفت: مردم با شرایط بحرانی و بدی دست و پنجه نرم می‌کنند با توجه به اینکه منشا بیشتر ریزگردها داخلی است باید آن را مدیریت کنیم و از دولت تقاضا داریم برای استان خوزستان نسخه ویژه‌ای بپیچد.

انتهای پیام/








کد خبر: ۵۱۲۹۶۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن