تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804447119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس در سال 94 به کدام سمت می‌رود؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


افت 868 واحدی شاخص کل در 48 ساعت؛
بورس در سال 94 به کدام سمت می‌رود؟
رئیس سازمان بورس درباره وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۴ گفته است: ما یک خلاء در بازار سرمایه داریم و آن وجود شرکت‌های مشابه سرمایه گذاری است.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، روز گذشته شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی در مسیر نزولی حرکت کرد و با افت 448 واحدی کانال 65 هزار واحدی را ترک کرده و بر روی نقطه 64 هزار و 917 واحد ایستاد. این اتفاق در حالی رخ داد که روز یکشنبه نیز شاخص کل بورس 420 واحد دیگر کاهش یافته بود.

در حالی شاخص کل بورس در سال جاری روزهای خوبی را سپری می کند که نگرانی ها در میان سرمایه گذاران افزایش یافته و امیدواری اندک به آینده بازار موجب شده تا بسیاری سرمایه های خود را به سمت بازارهای همسو همچون بازار ارز و سکه هدایت کنند.

در شرایطی که بازار بورس روزهای خوبی را سپری نمی کند محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است در یکسال گذشته فضای روانی و نگرانی در بازار سرمایه به دلیل افت آن وجود داشت که با تشدید کاهش قیمت نفت، تغییرات نرخ سنگ آهن و نرخ بهره این وضعیت تشدید شد و در فضایی که بازار دچار چنین نگرانی هایی می شود اتفاقات عجیبی می افتد و همه به دنبال عرضه سریع سهام هستند، اما در فضای مثبت با وجود اینکه ممکن است سهمی ارزش نداشته باشد، همه به دنبال خرید هستند.

فطانت درباره وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۴ گفت: ما یک خلاء در بازار سرمایه داریم و آن وجود شرکت‌های مشابه سرمایه گذاری است؛ بنابراین در نبود این شرکت‌ها و تحلیل گران بازار، همواره به دنبال این هستیم که کسانی را پیدا کنیم که بتوانند وضعیت بازار را پیش بینی و تحلیل کنند.

وی اضافه کرد: تلاش مان این است که در سال ۹۴ رونقی را در بخش مشاوران و تحلیلگران ایجاد کنیم تا بتوانند تحلیل های درست و کارشناسی که مبنای درستی برای تصمیم گیری فعالان بازار باشد را به ما بدهند، اما باید بگویم که من به عنوان مسئول سازمان بورس نمی توانم پیش بینی از وضعیت بازار سرمایه داشته باشم و این پیش بینی را از من نخواهید. باید از تحلیلگرانی بخواهید که به صورت حرفه‌ای این کار را انجام می دهند، اما توصیه می کنم به حرف های غیرکارشناسی که توسط افراد مختلف مطرح می شود و صلاحیت حرفه ای آنها توسط سازمان بورس تایید نشده است، توجه نکنند و از توجه به حرف های آنها اجتناب کنند تا بتوانیم یک فضای روانی مناسبی در بازار ایجاد کنیم، اما به عنوان یک فرد و نه یک مقام مسئول باید بگویم که آدم خوش‌بینی هستم.

وی تاکید کرد: مجلس به دنبال رونق بازار سرمایه است، آنها به دنبال این هستند که حساسیت را در سطح ملی بالا ببرند و می‌خواهند نشان دهند که مجلس به موضوع رونق بازار سرمایه اهمیت می دهد.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار همچنین به سهامداران توصیه کرد که از حرکت‌های هیجانی به شدت پرهیز کنند.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس و نائب رئیس اول کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با بیان اینکه نوسانات و صعود و نزول شاخص بورس طبیعی است، گفته است: این افزایش کاهش متناسب با رکود یا رونق اقتصادی اتفاق می افتد.

وی در مورد مشکلات بازار سرمایه کشور تصریح کرده است: اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی بازار سهام کافی نیست و لازم است ساختار بازار سرمایه متناسب با نیاز فعالان، مسیر عملیاتی شدن را البته با همکاری سایر بخشها از جمله دولت و مجلس در پیش گیرد. همچنین باید تدبیری اندیشیده شود تا تامین مالی بنگاهها از بازار سرمایه صورت گیرد.

همچنین محمدرضا صادقی مقدم کارشناس ارشد بازار سرمایه در مورد وضعیت بازار سرمایه می گوید: یک نکته باید به عنوان پیش فرض قبل از همه تحلیل‌ها به آن توجه شود و آن نکته این است که زمانی وضع بازار ثانویه ما خوب می شود که وضع واقعی اقتصاد ما که همان وضعیت شرکت‌ها و بازار اولیه است، خوب باشد. به عبارتی، وقتی وضع بازار اولیه خوب باشد ، می توان انتظار داشت که وضع بازار ثانویه خوب باشد و رشد مستمر با چشم انداز مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از رشد بازار سرمایه می شود منظور یک رشد پایدار و مستمر در میان مدت و بلند مدت است، به دلایل افت شاخص اشاره کرد و می افزاید: بازار در یک سال گذشته با یکسری مشکلات و ریسک های سیستماتیک رو به رو شد که هنوز سایه آن بر سر بازار سرمایه سنگینی می کند.

صادقی با اشاره به کاهش قیمت نفت و تأثیر آن بر بودجه سال 94 اظهارمی‌دارد: اینکه دولت چه برنامه ای برای کاهش منابع درآمدی خود دارد یکی از دغدغه های بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی است. این نگرانی بعضاً وجود دارد که کاهش منابع درآمدی از طریق شفاف ترین بخش اقتصاد کشور یعنی شرکت‌های بورسی با بالا بردن هزینه ها تأمین شود. برخی تصمیمات در یکسال گذشته با اصول بازار سرمایه و بازار محوری مغایر بوده است و امروز بهترین و کارسازترین اقدام دولت برای کمک به بازار سرمایه کاهش نرخ سود سپرده است./نامه/110
 



۲۱/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن