واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارگردان فیلم سینمایی شرفناز گفت: قرار نبوده است فیلم اکشن بسازم خبرگزاری پانا: حسن نجفی با بیان اینکه نقد های بسیاری به ریتم کند اثرش شده است گفت: قرار نبوده که من فیلم اکشن بسازم البته یک سکانس با ریتم تند در ابتدای فیلم گذاشته ام که نشان دهم که با کشش و تنش دراماتیک در فیلم آشنا هستم.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن ساعت 16:26
به گزارش سرویس فرهنگ پانا، کارگردان فیلم "شرفناز" با بیان اینکه شرفناز یک فیلم ترکیبی است اظهار کرد: داستان این فیلم از یک خانواده شروع می شود و مشکلاتی که آن خانواده با آن درگیر است، مثل مشکلات اقتصادی که موجب نارسایی های اجتماعی می شود و معضلات اجتماعی نیز به نوبه خود به مشکلات سیاسی و امنیتی منجر می شود. در شرفناز با ترکیبی از همه این عوامل روبرو هستیم و این یک سیر طبیعی است که در هر جامعه ای می تواند دیده شود.
کارگردان فیلم "آسمان مال ماست" در پاسخ به این سوال که چرا بلوچستان پاکستان را سوژه مکانی فیلم خود قرار داده، توضیح داد: به رغم شباهت بلوچستان ایران و پاکستان، آنجا که من قرار است در مورد پادگانهای آموزش تروریسم صحبت کنم، این سوژه در ایران وجود ندارد اما شاهد بوده ایم که تبعات منفی آن تاکنون بارها متوجه ایران شده است.
وی افزود: ما بسیار شاهد احضار سفیر پاکستان به دلیل مسائل مرزی که مرزنشینان پاکستان برای ما ایجاد کرده اند بوده ایم، از این رو فکر می کنم باید مشکلات اقتصادی آنها را جدی بگیریم.
نجفی در واکنش به برخی انتقادها از ریتم کند به ویژه در نیمه دوم فیلم، گفت: قرار نبوده که من فیلم اکشن بسازم. یک سکانس با ریتم تند اول فیلم گذاشته ام که بگویم بلد هستم ودر فیلم کشش و تنش دراماتیک ایجاد کنم ولی در "شرفناز" قصد داشتم این کلیشه را بشکنم.
وی در ادامه افزود: در فضایی که می تواند خیلی تلخ و زمخت باشد شخصیت "شرفناز" را وارد قصه کردم که نوازنده "قیچک" است. وقتی این روح لطیف و شاعرانه زنانه وارد قصه می شود هیاهوها باید فروکش کند و من اجازه ندارم فیلم را با ریتم تند و خشن جلو ببرم، بلکه باید فیلمم مثل آرشه قیچک آرام و لطیف جلو برود بنابراین کندی ریتم فیلم تعمدی است.
این کارگردان که سابقه دستیاری مجید مجیدی در فیلمهایی چون "باران" و "بید مجنون" را دارد، اضافه کرد: متاسفانه ذائقه تماشاگر ما این سبک را نمی پسندد چرا که عادت کرده یا یک فیلم شبه روشنفکری با ریتم کند و یکنواخت از اول تا پایان ببیند و یا بر عکس فیلمی را با ریتم تند ببیند ولی ریتم "شرفناز" به فراخور داستان جاهایی اوج می گیرد و در جایی هم افت می کند.
نجفی در پایان ضمن بیان اینکه اگر دغدغه مجوز نداشتم در بخشی از فیلم صدای رادیو را نمی گذاشتم، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که به فیلمسازانمان اعتماد بیشتری داشته باشیم و فضای بازتری را برای فیلمسازی در اختیارشان بگذاریم تا کیفیت کارشان تحت تاثیر قرار نگیرد
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]