تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820632883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

من خوشبخت ترین زن سینمای ایران در 18 بهمن ماه هستم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هنگامه قاضیانی در ویژه برنامه هفت من خوشبخت ترین زن سینمای ایران در 18 بهمن ماه هستم خبرگزاری پانا: هنگامه قاضیانی گفت: اکران امروز فیلم پدرآن دیگری سه اتفاق مهم برا ی من در برداشت. داشت. یک سالن همچنان محترم است که این نیز باورها و تخیل های زخمی شده من را ترمیم کرد، دو برخورد های عجیب و متفاوت اصحاب رسانه بود و سه حضور بانوی مقتدر ادبیات و بازیگری گلاب آدینه در نشست خبری این فیلم بود که از عدم حضور این فیلم در بخش مسابقه اظهار تاسف کرد. با این اتفاق من یکی از خوشبخت ترین زنان سینما در 18 بهمن 93 هستم.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۹ بهمن ساعت 07:33

خبرگزاری پانا+

  به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، جشنواره فیلم فجر نیز به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و به این مارتن نفسگیری را که از مدت ها فیلمسازن و اهالی سینما را با خود همراه کرده بود پایان داده می شود. اما در این میان همزمان با برگزاری هفتمین روز جشنواره هفتمین ویژه برنامه هفت نیز به نمایش در آمد و میزبان جمع کثیری از هنرمندان حضور یافته در سی وسومنی جشنواره فیلم فرج بود. فیلم مزار شریف و جمعی از عوامل آن از جمله این مهمانان بودند که در برنامه هفت حاضر شدند.
امیر رضا معتمدی که مسئول جلوه های ویژه بصری در این فیلم  بود در این گفت و گو در خصوص کار خود توضیح داد: فیلم مزار شریف اولین فیلم در تاریخ سینمای ایران محسوب می شود که دکور های خارجی را در داخل استودیو ساخته است  و از زمانی که تصمیم به اجرای این کار گرفته شد حجم سنگینی از کار تعریف شد و این می تواند نقطه شروع تولیدات استودیویی جدی باشد. به واقع این یک تصمیم کلیدی بودی که شرایط کاری ما را نیز تغییر داد.
منوچهر شهسواری نیز در ادامه صحبت های معتمدی در بیان ضرورت انجام دکورهای خارجی در فضایی استودیویی گفت: ضرورت این کار از دل فیلمنامه بر می آید چراکه با فیلمنامه ای سر وکار داشتیم که بدنه اصلی آن را باید در افغانستان و کنسول گری مزار شریف فیلمبرداری می کردیم و ازابتدا می دانستیم این حجم فیلم برداری در افغانستان امکان پذیر نیست  و درلحظه ای تصمیم گرفته شد.
در ادامه نیز علیرضا زرین دست به عنوان فیلمبردار اثر بیان کرد: اتفاقی که در مزار شریف از جهت جلوه های ویژه افتاد در یک مهارت فوق العاده ای است که این مهارت تحت تخصص معتمدی رخ داده است. اتفاق ویژه ای که می تواند برای سینمای ایران راه گشا باشد اما اگر شهرک داشتیم برای ساخت این نوع جلوه های بصری و ابزار ها نیز هزینه تولیدات در سینمای ایران کاهش می یافت.
عبدالحسن برزیده که کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشته است آخرین نفر در استودیو هفت حاضر شد و در توضیح فیلم خود گفت: برای این فیلم خود حادثه به سراغ ما آمد. از سال های 77 درگیر موضوعی شدیم که خبرهای ضد و نقیضی در خصوص آن می شنیدیم. کشته یا زنده ماندن خبرنگاران موضوع عجیب و غریبی که در نهایت با بازگشت شاهسوند تنها دیپلمات ایرانی زوایا موضوع باز شد و اهمیت و جذابیت ای موضوع آن را تبدیل به فیلم سینمایی کرد.
حسین یاری نیز در ادامه صحبت های برزیده در بیان بازیگری و همکاری با این پروژه گفت: مزار شریف کار ویژه ای هم در مقابل  و در پشت دوربین بود. این فیلم سومین تجربه همکاری من با بریده بود که به همین سبب تعامل ما با یکدیگر با سهولت انجام می گرفت و من می دانستم که وی چه می خواهد.
اما آزادی مشروط عنوان فیلم دیگری بود که در هفتمین روز جشنواره در کاخ جشنواره به نمایش در آمد و در هفتمین ویژه برنامه هفت نیز حضور یافت.
حسین مهکام به عنوان کارگردان فیلم آزادی مشروط نیز در ابتدای صحبت های خود بیان کرد: برای ساخت این فیلم دو اتفاق باید رخ  می دادکه یک احساس آمادگی خود من برای ساخت این اثر و دو پیدا کردن محملی برای برای فیلم بود که البته دو سال پیش احساس کردم که می توانم به ساخت فیلم نزدیک شوم و محمل فیلم که مقصود جباری همکاری کردند و اجازه دادند که این فیلم ساخته شود.
وی با بیان این که خود داستان این اثر برای من جذاب بود ادامه داد: طرح اولیه فیلم ازادی مشروط را چهارسال پیش نوشته بودم و مسئله ای که برای من مهم بود این بود که به جای  اینکه  به بچه های کانون اصلاح و تربیت بپردازم به فردی در این میان  نزدیک شوم که از طبقه پایین جامعه هم نیست و برعکس کلیشه ای که در این خصوص برای بچه های کانون وجود دارد نشان دهم.
مقصود جباری نیز به عنوان تهیه کننده فیلم آزادی مشروط در ادامه بیان کرد: در آذر ماه 92 مراحل ساخت  و پیش تولید کار را شروع کردیم که همه مراحل از پروانه ساخت و مراحل پیش تولید خیلی سریع اتفاق افتاد و بحث فنی فیلم هم از همان زمان پس از مراحل پیش تولید آغاز شد. 
وی گفت: با پیشینه ای که مهکام در نویسندگی داشت که بسیاری از نوشته های وی به تصویر در آمده بود من هیچ وقت  اعتقاد نداشتم که آزادی مشروط کار اول وی است بلکه به نوعی اول در تغییر  موارد تکنیکال از نویسندگی به کارگردانی است که در هر صورت فضای مفرح ، امن و خوبی را در این تجربه کردیم.
مسعود سلامی نیز به عنوان مدیر فیلمبرداری این اثر در ادامه صحبت ها در خصوص کار خود توضیح داد: همکاری و آشنایی با مهکام به سال های پیش و فیلم هایی چون بیست و هیچ می رسد و برای این کار هم با هم صحبت های بسیاری داشته این فیلم به سبب داشتن محیط دارالتادیب فضای خاصی را داشت که باید نور پردازی اتفاق نیفتاد اما دوست نداشتم که به سمت فضایی سرد رود بلکه در این جهت بودم که بیشتر فضای چرک آلود خود را داشته باشد.
فیلم دیگری که در سومین گفت وگو هفت به آن پرداخته شد فیلم " پدر آن دیگری " ساخته یدالله صمدی بود.
یدالله صمدی در این گفت وگو ضمن گلایه از قرار نگرفتن این فیلم در ردیف فیلم داخل مسابقه در خصوص فیلم خود توضیح داد: فیلمنامه پدر آن دیگری نوشته پرینوش سمیعی است که پس از خواندن آن متوجه شدم پتانسیل بالایی برای سینمایی شدن دارد که البته این فیلمنامه  در دوره طولانی  و به دلایلی ساخته نشد تا اینکه پروژه شوق پرواز را عاشقانه کار کردم اما پس از آن بر این تصمیم خود مصمص شدم که آن را به تصویر بکشم و نشان دهم.
وی در توضیح نقش هنگامه قاضیانی یکی از بازیگران این فیلم گفت: بازی وی را دوست دارم  و کار وی را  از دوره ای که به عنوان داور در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم و قاضیانی در آن برنده سیمرغ شد مد نظر داشتم.
هنگامه قاضیانی نیز از دیگر افراد حضور یافته در برنامه هفت بود که در ادامه صحبت های صمدی بیان کرد: از ساوالان تااتوبوس نام یدالله صمدی یاد آور فرهنگ، قصه و تخیل برای هر آن کسی است ه به سینما فکر می کند و من نیز از ساوالان تا اتوبوس دستم را به پدر آن دیگری دادم.
وی ادامه داد: این فیلم کار سختی بود اما به سلامت رسیدن این کار در برج میلاد را شاهدش بودیم. در هر صورت فیلم ما خارج از مسابقه قرار گرفت که ما همیشه به تصمیم هیئت انتخاب احترام می گذاریم اما اکران امروز سه اتفاق مهم برا ی من داشت. یک اینکه سالن همچنان محترم است و باری دیگری با اکران این فیلم و برخورد ها باورها و تخیل های من که زخمی شده بود ترمیم شد. دو برخورد های عجیب و  متفاوت اصحاب رسانه بود و سه حضور بانوی مقتدر ادبیات گلاب آدینه در نشست خبری این فیلم بود که به سبب اینکه ورود من به این عرصه با تست ایشان از من اتفاق افتاد و بیان گلاب ادینه که متاسفم که این فیلم در خارج از بخش مسابقه قرار دارد و متاسف از اینکه من در بخش سیمرغ و مسابقه نیستم. با این اتفاق من یکی از خوشبخت ترین زنان سینما  در 18 بهمن 93 هستم.
ثریا قاسمی نیز از دیگر بازیگران این فیلم بود که در ادامه صحبت های هنگامه قاضیانی بیان کرد: بازیگری این است که کاراکتر به گونه ای باشد که ببینده باور کند. اما گروهی که در این کار وجود داشت وهمکاری من با آنها باعث خوشبختی من بود و در کل گروه فوق العاده ای بود.
چهارمین اثر نیکی کریمی با نام شیفت شب چهارمین گفت گوی ویژه برنامه هفت در هفتمین روز از برگزاری جشنواره فیم فجر بود.
نیکی کریمی در این گفت وگو بیان کرد: من خیلی دوست دارم که در روند بازیگری خود نقش های متفاوت را تجربه کنم  و از اینکه بخواهم فقط با یک شمایل و قیافه و یک نوع خاص گریم و یا یک نوع طبقه اجتماعی دیده شوم هیچ لذتی نمی برم. هیچ وقت نخواستم شی و تر و تمیز در فیلم ها ظاهر شوم که البته در این مسیر فیلمنامه های خوبی نیز به من پیشنهاد داده شده است.
وی در توضیح نقش های فیلم خود گفت: ادم های این قصه از زن و مرد آدم های با غیرتی هستند و نمی خواستم که شخصیت منفعل داشته باشند. به واقع اکنون ما درگیر فضای ماهواره ها و شبکه هایی هستیم که خانواده های با تماشای آنها از ان وام می گیرند. من نیز دلم نمی خواهد اگر فیلمی می سازم این گونه باشد که روابط نا سالم را به تصویر می کشد.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن