تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از كمبودهاي ريز و درشت تا شاهكار بازي با عراق


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از كمبودهاي ريز و درشت تا شاهكار بازي با عراق
جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ براي كشورمان با ناكامي به پايان رسيد و عملاً چيزي بيش از مسابقات ادوار گذشته عايد فوتبال‌مان نشد و فقط آه و حسرتي بزرگ بر جاي ماند تا پس از 39 سال بازهم نتوانيم روي سكوي قهرماني قرار بگيريم.
نویسنده : وحید صابری 


جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ براي كشورمان با ناكامي به پايان رسيد و عملاً چيزي بيش از مسابقات ادوار گذشته عايد فوتبال‌مان نشد و فقط آه و حسرتي بزرگ بر جاي ماند تا پس از 39 سال بازهم نتوانيم روي سكوي قهرماني قرار بگيريم.  حكايت فوتبال ما و دور‌و‌بري‌هايش حكايت عجيبي است. زماني با اما و اگرها به يك چهارم نهايي مي‌رسيد مربي عوض مي‌كرديم اما حالا حتي پس از حذف از رقابت‌ها با آراي 88 درصدي مردم خواهان ماندن مربي هستند. چراكه علاقه‌مندان ثابت كردند پيروزي‌ها و شكست‌ها برايشان ملاك نيست. بي‌شك مديريت صحيح كه تا امروز لنگ لنگان فوتبال را اداره كرده، يكي از عواملي است كه باعث ارتقاي آن شده است. تيم ملي در اين دوره نيز با حاشيه‌هاي زيادي راهي مسابقات شد، حاشيه‌هايي كه هر كدام مي‌توانست مسئله‌ساز باشد. در زير نگاهي گذرا به برخي از اين حواشي و اتفاقات مي‌اندازيم.

   كمبود بازي‌‌هاي  تداركاتي و اردو
لغو شدن برنامه‌هاي آماده‌سازي تيم ملي از جمله برخي اردوها و اكثر بازي‌هاي تداركاتي از جمله معضلاتي بود كه كرش با آنها روبه‌رو بود. كمبود منابع مالي و عدم وجود مديريت مناسب در اين خصوص اصلي‌ترين علل اين اتفاقات تلخ بود.  تيم ملي در حالي قدم به استراليا و مسابقات گذاشت كه تنها دو بازي تداركاتي مقابل كره‌جنوبي و عراق انجام داد و اين در حالي بود كه رقيبان حاضر در مسابقات با انبوهي از بازي‌‌هاي  تداركاتي و هماهنگي كامل گام به رقابت‌ها گذاشته بودند.

   تيم با دو جاعل!
در آستانه رقابت‌ها اتفاق ديگري كه تيم ملي را به حاشيه برد مسئله بازيكنان جاعل كارت پايان خدمت بود. در حالي كه مردم و رسانه‌ها خواهان برخورد قاطع و بدون تبعيض مسئولان با بازيكنان متخلف بودند  اما پولادي و رفيعي با ضمانت برخي از مسئولان راهي استراليا شدند تا همه چيز تغيير كند. تيم با دو جاعل راهي استراليا شد. كه در نهايت يكي از آنها نيز سبب حذف آن شد اما اين پايان كار نبود چراكه علي كريمي كه مدت كوتاهي به عنوان دستيار كارلوس كرش در تيم ملي انتخاب شده بود به يكباره چند ساعت قبل از پرواز هواپيما به دلايل نامعلومي قيد تيم ملي را زد و همراه تيم ملي به استراليا نرفت تا شوك عجيبي به تيم ملي و كرش وارد شود و تيم با هزار و يك سؤال بي‌پاسخ راهي استراليا شود.

   جوانگرايي مثبت
هر چند تيم ملي فوتبال ايران نتوانست در شانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا به نتيجه دلخواه برسد اما كارلوس كرش با دعوت از 10 بازيكن جوان دست به كار بزرگي زد.  كرش با جوانگرايي‌اي كه انجام داد، ميراثي ارزشمند را از خود به جا گذاشت كه اگر به آنها بها داده شود قطعاً مي‌توانند در مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه از اركان اصلي تيم ملي در راه صعود ايران به جام‌جهاني باشند. وريا غفوري، پور علي گنجي، جهانبخش و آزمون. اينها جواناني بودند كه كرش با ميدان دادن به آنها نشان داد كه جوانگرايي هميشه نتيجه داده است. تيم ملي نتيجه لازم را نگرفت اما بي‌شك كاري كه كارلوس كرش شروع كرد بايد ادامه پيدا كند تا فوتبال ما سال‌هاي سال بيمه شود.

   3 برد بسيار خوب
سه پيروزي برابر سه تيم پرمدعاي عربي از جمله شاهكارهاي تيم كارلوس كرش است. البته اين روزها خيلي‌ها سعي در كمرنگ جلوه‌دادن اين سه پيروزي و بعضاً شانسي بودن آنها دارند اما بازي با برنامه، منظم و به دور از احساسات تيم ملي در سه بازي برابر بحرين، قطر و امارات و كسب سه پيروزي مقابل اين تيم‌‌هاي  «چرك» نتايجي است كه تا سال‌ها از ياد علاقه‌مندان آن به فوتبال نمي‌رود.

   شاهكار تيم ملي
بازي ايران و عراق به عنوان بهترين بازي جام شانزدهم برگزيده شد تا ثابت شود تيم ملي با هدايت كرش به رغم تمام انتقادات، زيبا و جذاب بازي مي‌كند. از ناداوري ويليام جونز استراليايي بگذريم مي‌توان گفت تيمي كه 85 دقيقه 10 نفره دوبار شكست را با تساوي عوض و در نهايت در ضيافت بي‌رحم پنالتي‌ها بازي را واگذار كرد شايسته تقدير است. هر چند در داخل كشور هستند كساني كه سعي در تخريب چهره تيم ملي با هدايت كارلوس كرش دارند اما ديدار با عراق در مرحله يك چهارم نهايي و بازي مثال زدني ملي‌پوشان ايران چهره تازه‌اي از تيم ملي نشان داد كه به رغم شكست در اين مسابقه همگان را به آينده اميدوار كرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن