تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820661786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادای دین سینماگران کُرد به قربانیان حلبچه


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 16:20:38 , 1393/11/14
در فیلم حکایت عاشقی/
ادای دین سینماگران کُرد به قربانیان حلبچه
بهرام رادان بازیگر فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» معتقد است این فیلم بیش از آنکه در ژانر دفاع مقدس باشد، فیلمی عاشقانه است، سال‌ها بود که دلم مي‌خواست فيلمي با موضوع دفاع مقدس کار کنم اما پس از «ننه گيلانه» فرصت حضور در فيلم دفاع مقدسي دست نداد.


بهرام رادان در نشست رسانه‌اي پس از نمايش اين فيلم با حضور احمد رمضان‌زاده کارگردان، شيلان رحماني بازيگر، بهمن زرين‌پور و ساير عوامل برگزار شد، گفت: سال‌ها بود که دلم مي‌خواست فيلمي با موضوع دفاع مقدس کار کنم اما پس از «ننه گيلانه» فرصت حضور در فيلم دفاع مقدسي دست نداد.


وي ادامه داد: البته از نظر من فيلم «حکايت عاشقي» بيش از اينکه در حوزه دفاع مقدس حرف براي گفتن داشته باشد، يک اثر عاشقانه است و جنگ در پس زمينه مطرح شده است.


رادان در ادامه با اشاره به شرايط ساخت اين فيلم گفت: فيلم «حکايت عاشقي» فيلم بسيار سختي است به اين معنا که تعدد لوکيشن و روايت, باعث دشواري در کارگرداني و اجرا شد و خوشحالم الان که اين فيلم سينمايي را روي پرده مي‌بينم، فيلم از فيلمنامه بسيار بهتر شده است.


در ادامه اين مراسم بهمن زرين‌پور که از جمله سينماگران پيشکسوت سينماي ايران است، درباره داستان «حکايت عاشقي» گفت: زماني که فيلمنامه را خواندم، لحظات جذاب و تاثيرگذاري را در مجموع اين اثر سينمايي ديدم و خوشحال شدم که مسعود جعفري جوزاني در کنار اين فيلم ايستاده است.


شيلان رحماني، بازيگر جواني که در نقش «چيمن» بازي کرده بود درباره حضور در اين فيلم، گفت: من يک کُرد هستم و درباره فاجعه حلبچه، روايت‌هاي متعددي را شنيده بودم و وقتي فيلمنامه را خواندم، سوژه فيلم را بسيار پسنديدم و با قطعيت تصميم گرفتم در اين فيلم سينمايي بازي کنم.


احمد رمضان‌زاده، کارگردان فيلم «حکايت عاشقي» درباره انگيزه‌هاي شخصي خود در ساخت اين فيلم سينمايي، گفت: من هم مثل بهمن زرين‌پور، شيلان رحماني و برخي ديگر از عوامل فيلم، کُرد هستم و از دوران نوجواني مساله بمباران شيميايي حلبچه را لمس کردم. از همان زمان سوداي ساخت فيلم و يا نگارش کتابي با اين موضوع را در ذهن داشتم اما سال‌ها به دلايلي که نمي‌دانم، ساخت اين فيلم طول کشيد و اگر مسعود جعفري جوزاني و آزيتا موگويي، مجري طرح پشت ساخت اين فيلم سينمايي نبودند، نمي‌دانم چه بر سر سودايي که در ذهن داشتم، مي‌آمد اما امروز خوشحالم که اين فيلم را در کنار شما و با مردم مي‌بينم.


مشکين مهرگان، طراح صحنه و لباس اين فيلم سينمايي درباره «حکايت عاشقي»، گفت: «حکايت عاشقي» فيلم جنگ و عشق است؛ جنگي که زندگي انسان‌ها را همواره تحت تاثير قرار داده است و فاجعه حلبچه از جمله مسائلي است که اثرات آن تا سال‌هاي سال بر مردم باقي مانده است.


وي درباره طراحي لباس و صحنه اين فيلم سينمايي گفت: واقعيت اين است که نزديک به ربع قرن از بمباران شيميايي حلبچه مي‌گذرد و تقريبا اثرات فيزيکي و محيطي اين واقعه از بين رفته است. بنابراين ما همه تلاش خود را به کار بستيم تا به لحاظ طراحي صحنه، نزديک به واقعه باشيم.


احمد رمضان‌زاده در ادامه اين جلسه در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا اين فيلم را اثري در حوزه دفاع مقدس مي‌داند يا خير؟ گفت: آنچه براي من اهميت داشت، ايثار و رشادت مردم ايران است؛ مردمي که در دل جنگ ايران و عراق در سال‌هايي که فرزندان خود را از دست مي‌دادند، با روي باز پذيراي مردم شيميايي شده شهر حلبچه عراق شدند. من مي‌خواستم گوشه‌اي از اين گذشت را در دل عشق روايت کنم.


رادان در تکميل صحبت‌هاي کارگردان فيلم «حکايت عاشقي»، گفت: واقعيت اين است که ساخته شدن و يا نشدن اين فيلم در حوزه دفاع مقدس اهميتي ندارد و موضوع مهم از نظر من عشق است که در دل اين جنگ روايت مي‌شود.


شيلان رحماني در ادامه درباره نقش «چيمن»، گفت: شخصيت «چيمن» يک شخصيت قوي است و زندگي را بسيار دوست دارد. بنابراين در دل جنگ دلش مي‌خواهد زندگي کند و زماني که عشق خود را از دست رفته مي‌پندارد، تصميم به ازدواج با «علي» مي‌گيرد؛ چون علاوه بر جنگ و خونريزي، عاشق زندگي است و دوست دارد تمام لحظات زندگي را نفس بکشد. بهمن زرين‌پور گفت: به اعتقاد من جذابيت قصه اين بود که از دل فاجعه، عشق طلوع مي‌کرد.


رادان در پايان اين نشست گفت: واقعيت اين است که من منتظر انتقادهاي بسياري از اين فيلم بودم، اما خوشبختانه هيچ يک از آن انتقادها در اين نشست عنوان نشد و اميدوارم «حکايت عاشقي» اکران خوبي داشته باشد. واقعيت اين است که هيچ کدام ما در اين فيلم جمع نشديم که در اکران، به قولي بِترکونيم؛ بلکه گِرد هم آمديم تا اثرگذاري عکاسي مثل احمد ناطقي در حلبچه را با دوربين 35 در تاريخ به ثبت برسانيم.


 



16:20:38 , 1393/11/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن