تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803861050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداري تهران در انجام مطالعات به وزارت بهداشت کمک هاي موثري کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۴۶ب.ظ)
شهرداري تهران در انجام مطالعات به وزارت بهداشت کمک هاي موثري کرده است وزير بهداشت گفت: مطالعه اي درباره ميزان باقيمانده سموم و آفت کش ها روي مواد غذايي انجام شده بود که زحمت اصلي آن را شهرداري تهران کشيده بود و به کمک آن توانستيم در پياز، سيب زميني، گوجه فرنگي و خيار ميزان نيترات و باقيمانده سموم را بررسي کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن قاضي زاده هاشمي در بازديد از جشنواره هفته ارگانيک تهران، با اشاره به وظيفه وزارت بهداشت در پايش محصولات غذايي گفت: بخشي از کار به عهده وزارت بهداشت است و سازمان ملي استاندارد نيز بخش ديگري از کار را بر عهده دارد. وظيفه ما بررسي باقيمانده سموم است که با کمک سازمان ملي استاندارد و وزارت جهاد کشاورزي بايد اين کار را انجام دهيم.
وي با اذعان به فقدان امکانات لازم براي پايش گفت: حقيقت اين است که آزمايشگاه هاي ما هنوز به تعداد کافي نرسيده اند و توانمندي لازم را نيز ندارند. در عين حال، اعتبار کافي براي نظارت دقيق و جامع در کل کشور در اختيار دستگاه ها قرار ندارد. اما مي توانيم بگوييم در حال حاضر حداقل ها رعايت مي شود و در صدد هستيم در شوراي عالي سلامت و امنيت غذا که به رياست رئيس جمهوري تشکيل مي شود، تصميماتي اتخاذ شود تا همه دستگاه هاي مسئول بتوانند وظايف خود را در اين خصوص انجام دهند.
قاضي زاده هاشمي درباره حداقل هاي ايمني و سلامت گفت: منظور از حداقل ها، بررسي ميداني است که در فصول مختلف از ميادين ميوه و تره بار و ميوه و سبزي هايي که در کلانشهرها عرضه مي شود، صورت مي گيرد. اما مطلوب ما ايجاد ساختار نظارتي در سراسر کشور است تا هم در توليد و هم در عرضه بتوانيم نظارت دائمي داشته باشيم.
وي اضافه کرد: در حال حاضر آزمايشگاه هاي بهداشت محيط فعاليت مي کنند، اما تعداد آنها کافي نيست و آزمايشگاه هاي آنها نيز کاملا مجهز نيست، بنابراين مي توانيم بگوييم حضور حداقلي در پايش مواد غذايي داريم، اما اين ميزان نظارت کافي نيست و اميدوارم به سمتي پيش برويم که دولت بتواند نظارت جامعي را اعمال کند.
وزير بهداشت درباره اقدامات شهرداري تهران در پايش مواد غذايي گفت: مطالعه اي درباره ميزان باقيمانده سموم و آفت کش ها روي مواد غذايي انجام شده بود که زحمت اصلي آن را شهرداري تهران کشيده بود و به کمک آن توانستيم در پياز، سيب زميني، گوجه فرنگي، خيار و ... ميزان نيترات و باقيمانده سموم را بررسي کنيم. قرار بود اين مطالعه تکرار شود، اما در وزارت بهداشت اين اتفاق نيفتاده و من اطلاعي ندارم که باقي دستگاه ها اين مطالعه را انجام داده اند يا خير.
قاضي زاده هاشمي درباره برپايي جشنواره هفته ارگانيک تهران توسط شهرداري گفت: ما از همه عزيزاني که در شهرداري تهران و انجمن ارگانيک ايران دست اندرکار برگزاري جشنواره هفته ارگانيک بوده اند، قدرداني مي کنيم. به نظرم ما در زمينه ارگانيک بسيار کم کار کرده ايم و اگر مابه التفاوتي هم بين قيمت محصولات ارگانيک و ساير محصولات وجود دارد که در بعضي اقلام چندان هم چشمگير نيست و در حد 15- 10 درصد است، در صورت استفاده عمومي از محصولات ارگانيک که براي سلامت مردم ضروري است، قيمت آن هم کاهش يافته و امکان استفاده عمومي بيشتر فراهم مي شود.
وي افزود: خوشبختانه اغلب محصولات ارگانيک به خارج از کشور صادر مي شود، اما متاسفانه مردم ما به دليل کمبود اطلاع رساني و بالا بودن نسبي قيمت از اين محصولات محروم هستند. بنابراين دست کم مي توانيم در بخش اطلاع رساني، آگاهي مردم را در اين خصوص بالا ببريم و طبعا با افزايش مصرف، قيمت ها نيز کاهش مي يابد.
وزير بهداشت درباره امکان تخصيص بخشي از بودجه طرح تحول سلامت به توسعه توليد و مصرف محصولات ارگانيک گفت: در طرح تحول سلامت نمي توانيم بودجه اي به توليد ارگانيک اختصاص دهيم، اما حمايت ما از ارگانيک به نحوي است که مسيرهاي مسدود را گشايش دهيم. براي مثال در بعضي از ادارات وزارت بهداشت ممکن است محدوديت هايي براي ثبت برندهاي ارگانيک ايجاد شود، در حالي که اجازه واردات محصولات مشابه داده مي شود. بنابراين اگر اين محدوديت ها را برطرف کنيم، توليدکنندگان به همين قانع هستند و خودشان به سمت توليد و ثبت برند ارگانيک مي روند. اما در طرح تحول سلامت ماموريت هاي خاصي پيش بيني شده که به دنبال تحقق آنها هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن