تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توسعه روابط تجاری با کشور سنگاپور/ تمایل کشورهای منطقه به دریافت سهمی از اقتصاد ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شافعی عنوان کرد
لزوم توسعه روابط تجاری با کشور سنگاپور/ تمایل کشورهای منطقه به دریافت سهمی از اقتصاد ایران
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از کشورهای منطقه با توجه به فضای جدید به وجود آمده در ایران چشم به دریافت سهمی از اقتصاد ما دارند و ما معتقد هستیم که می‌توانیم با شرکای تجاری در توسعه روابط اقتصادی و بالا بردن حجم روابط گام برداریم.

تلفنی** لزوم توسعه روابط تجاری با کشور سنگاپور/ تمایل کشورهای منطقه به دریافت سهمی ازاقتصاد ایران
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در دیدار به هیأت تجاری سنگاپور با اشاره به اینکه سنگاپور از کشورهای هدف تجاری و صنعتی و سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: ایران و سنگاپور رابطه طولانی دارند و در طول چند سال گذشته به دلیل محدودیت و مشکلاتی از قبیل تحریم‌ها، حجم روابط اقتصادی و مبادلات تجاری ما کاهش یافته است.

وی افزود: از آنجایی که در حال حاضر با فضای جدیدی روبرو شدیم و دولت جدید تعاملات سازنده با دنیا دارد آینده متفاوت از گذشته را می‌بینیم و امیدواریم دریچه جدید بر روابط تجاری ما و سایر کشورها باز شود.

شافعی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای منطقه با توجه به فضای جدید چشم به دریافت سهمی از اقتصادی ایران دارند و ما معتقد هستیم که می‌توانیم با شرکای تجاری مان در توسعه روابط اقتصادی و بالا بردن حجم روابط گام برداریم

وی خطاب به هیأت تجاری سنگاپوری از قانون جدید سرمایه گذاری خارجی خبر داد و گفت: در این قانون جدید سرمایه‌گذاری خارجی توجه جدی به جلب مشارکت شرکای خارجی شده و ممانعت‌های گمرکی و مالیاتی قابل توجهی پیش بینی شده است.

شافعی تصریح کرد: در حال حاضر شرکای ایران تا 100 درصد سرمایه‌گذاری را می‌توانند در ایران به تنهایی انجام دهند و نیز جهت انتقال سود هیچ ممانعتی وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر نقش تأثیرگذار ایران در اقتصادی منطقه گفت: همسایگی و هم مرزی با 15 کشور همسایه موقعیت کاملا ویژه‌ای را برای ایران فراهم کرده و حضورایران نفوذ ما در بازار منطقه امکانات قابل توجهی را برای مناسبات دو و چندجانبه ایجادکرده است.

وی افزود: ایران بر بازار 350 نفری اطراف خود تأثیرگذار است که این می‌تواند فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی‌های همکاری‌های چندجانبه برای کشورها باشد و سنگاپور نیز می‌تواند از این فرصت بهره ببرد.

رئس اتاق بازرگانی ایران گفت: در طور سال‌های گذشته ما با کشور سنگاپور در پروژه‌های مختلفی مشارکت داشتیم و نیز روابط خوبی در تعمیرات  کشتی داشتیم که باید این همکاری‌ها توسعه بیابد.

به گفته شافعی ایران به لحاظ ترانزیت از موقعیت استثنایی برخوردار است که همکاری با سنگاپور و برنامه ریزی برای این امر می‌تواند منجر به افزایش حجم ترانزیت شود.

وی ادامه داد: در زمینه‌های فناوری اطلاعات، پتروشیمی، خودرو، تجهیزات ساختمانی و توریست در گذشته همکاری‌هایی میان ایران و سنگاپور وجود داشته که می‌تواند در آینده توسعه یابد.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیربه سنگاپور گفت: مذاکراتی جهت تسهیل مبادلات تجاری میان ایران و سنگاپورانجام شده و در زمینه تسهیل نقل وانتقال پول نیز دو بانک ایرانی اعلام همکاری کردند و تقاضای ما این است که مذاکرات قبلی مجددا مورد تجدیدنظر قرار گیرد چرا که تسهیل نقل و انتقال پول لازمه توسعه روابط اقتصادی است.

وی ادامه داد: همچنین موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار دو کشور قرار گرفته که امیدواریم مجددا در دستور کار قرار گیرد و اجرایی شود.

شافعی در ادامه از ارائه پیشنهاد گمرک ایران به کشور سنگاپور جهت تسهیل تجارت خبر داد و گفت: ما منتظر نتیجه و جواب از سمت کشور سنگاپور هستیم.

وی تصریح کرد: کشور سنگاپور می تواند نقطه اتصال ما به کشورهای آس آن باشد و نیز ایران نیز به لحاظ موقعیت‌ خاصی که در کشورهای عضو اکو دارد می‌تواند زمینه‌های همکاری سنگاپور با این کشورها را فراهم  کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با توجه به موقعیت جدید و آینده روشن و روابط بین‌الملل پیش روی ایران استفاه از این فرصت‌های جدید برای ما بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/







کد خبر: ۵۱۲۱۶۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن