تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802944480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لايحه درآمدي بودجه سال 94 شهرداري تهران تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۲۰ق.ظ)
لايحه درآمدي بودجه سال 94 شهرداري تهران تصويب شد اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در نوبت دوم يکصدو بيست و هشتمين جلسه شورا بودجه شهرداري تهران براي سال 94 را با رقمي معادل هفده هزارو دويست ميليارد تومان به تصويب رساندند.
به گزارش خبرگزاري موج، بررسي لايحه بودجه شهرداري تهران براي سال 94 که در يکصدو بيست و هشتمين جلسه شورا آغاز شده بود در نوبت دوم اين جلسه ادامه پيدا کرد و در نهايت اعضا شورا رقم پيشنهادي کميسيون برنامه و بودجه و کميسيون عمران شورا را که معادل 17 هزارو دويست ميليارد تومان بود به تصويب رساندند.
عليرضا دبير رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، با اشاره به بودجه پيشنهادي شهرداري اظهار داشت:‌ بودجه اي که شهرداري تهران پيشنهاد کرد ۱۷ هزار و ۴۶۰ ميليارد بود و ما در کميسيون حدود ۵۰۰ ميليارد اين رقم را کاهش داده ايم.
رييس کمسيون برنامه و بودجه با تاکيد بر اينکه ما تابع راي نهايي صحن هستيم؛ تصريح کرد:‌ ما تابع راي اکثريت هستيم اما دوستان ما در کميسيون برنامه و بودجه کار کارشناسي انجام داده اند و درآمدهاي ناپايدار شهرداري را کاهش داده اند.
وي افزود: حتي شهرداري نيز در لايحه بودجه؛ رقمي کمتر از مصوب برنامه ۵ ساله پيشنهاد کرده است. رقم مصوب در برنامه ۵ ساله براي درآمدهاي ناپايدار ۹ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان براي سال ۹۴ بود اما در لايحه حدود ۸ هزار ميليارد تومان پيشنهاد شده است.
عليرضا دبير يادآور شد: بسياري از تذکرات دوستان در خصوص اصلاح بودجه صحيح است اما بايد ساز و کارهاي آن فراهم شود.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به اينکه امسال براي اولين بار بودجه سازمان ها و شرکت ها را پيش از عيد بررسي خواهد شد؛ بيان داشت: بعد از تصويب درآمدهاي بودجه نوبت به هزينه ها مي رسد و سپس تبصره هاي بودجه و بعد از آن بودجه سازمان ها و شرکت ها بررسي خواهد شد.
رئيس کميسيون سلامت،‌ محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، حداقل ميزان بدهي هاي شهرداري قريب 33 هزار ميليارد تومان است، گفت:‌ در فهرست بدهي ها و برنامه بازپرداخت وام بانک هاي داخلي و خارجي، ميزان بدهي هاي شهرداري به بانک ها قريب 10 هزار ميليارد تومان است.
رحمت اله حافظي در بررسي درآمدهاي بودجه شهر تهران در سال 94، با اشاره به اينکه طبق قانون بايد جلسه با حضور شهردار تشکيل مي‌شد که عدم حضور ايشان توجيه ندارد،‌ افزود:‌ در حالي به بررسي لايحه 94 مي پردازيم که هيچ گزارشي از عملکرد تبصره هاي بودجه سال 93 توسط شهرداري به شورا ارائه نشده است.
وي با اشاره به اينکه در پيوست پنج لايحه، فهرست املاک و مستغلات قابل فروش در سال 94 آورده شده است، تصريح کرد: در اين فهرست 357 ملک با قيمت 2 هزار و 69 ميليارد تومان براي فروش پيش بيني شده که برخي از اين املاک کاربري خدماتي داشته و در پهنه S است، مانند چند مورد پارکينگ و حتي در يک مورد نيز کاربري فضاي سبز دارد، ولي به بهانه اينکه در طرح تفصيلي در پهنه M است در ليست فروش قرار گرفته است.
رئيس کميسيون سلامت،‌محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران همچنين گفت:‌ در فهرست بدهي ها و برنامه بازپرداخت وام بانک هاي داخلي و خارجي، ميزان بدهي هاي شهرداري به بانک ها قريب 10 هزار ميليارد تومان قيد شده است همچنين در فهرست بدهي شهرداري به افراد حقيقي و حقوقي در مناطق 22 گانه باستثناء مناطق 5 و 17 که نامشخص است،‌ سر جمع بدهي ساير مناطق 20 گانه بالغ بر 22 هزار و 700 ميليارد تومان است.
حافظي اعلام کرد: با توجه به مطالب مطرح شده، حداقل ميزان بدهي هاي شهرداري قريب 33 هزار ميليارد تومان است. با توجه به لايحه وزارت کشور به منظور کاهش درآمدهاي کلان شهرها از سهم ناپايدار طي 5 سال که سهم شهرداري از 55درصد فعلي به 13 درصد خواهد رسيد لازم است که بودجه سال آتي بصورت انقباضي ديده شود. از سوي ديگر انتظار داريم شهردار نقش اقتصاد مقاومتي در اين لايحه را مشخص کند.
وي گفت: به جرات مي توان شهر تهران را در سال آينده با همين کيفيت و با بودجه اي معادل 75 درصدي بودجه سال جاري اداره کرد که البته نياز به عزم جدي براي جلوگيري از حيف و ميل ها و ريخت و پاش ها دارد. همچنين براي بودجه سال آتي حداقل 10 درصد کاهش نسبت به سال 93 را پيشنهاد مي کنيم.
محمد سالاري رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران نيز با تاکيد بر اينکه بودجه سال 94 شهرداري، بايد انقباظي تر ديده شود، دلايل خود مبني بر اين موضوع را مطرح کرد.
وي افزود: شهرداري ادعا مي کند در سال 93 از محل عوارض بر پروانه ساختمان 7 هزار و 800 ميليارد تومان درآمد داشته است که ما در بررسي اين موضوع آناليزي از آن نداريم و تنها بايد اظهارات دوستان شهرداري را مبنا قرار دهيم.
وي همچنين با اشاره به مغايرت هاي رفع شده در طرح تفصيلي توسط شوراي عالي معماري و شهرسازي، گفت: به طور مثال يک طبقه تشويقي در 11 هزار هکتار بافت ناپايدار و همچنين ملغي شدن بلند مرتبه سازي در منطقه 22 که باعث کاهش عوارض شده است، را چگونه آناليز مي کنيد در صورتي که آثار کاهنده آن در اينجا ديده نشده است.
وي در ادامه با اشاره به اينکه 2 هزار و 600 ميليارد تومان از درآمد شهرداري از محل فروش املاک است، گفت: ما براي آنکه 7 هزار ميليارد تومان کار عمراني در شهر انجام دهيم چرا بايد املاکي که داراي ارزش افزوده هستند را بفروشيم.
سالاري به موضوع اجاره داري به عنوان يک درآمد پايدار اشاره کرد و افزود: شهرداري بجاي آنکه براي تأمين درآمد املاک خود را بفروش برساند بهتر است به سمت اجاره داري املاک خود برود.
سالاري همچنين با اشاره به اينکه بحث ارزش افزوده به دلايلي ممکن است در مجلس به تصويب نرسد و بنابراين سهم شهرداري از اين عوارض نيز محقق نشود، گفت: بهتر است ما بودجه را واقع بينانه تصويب کنيم تا به پشتوانه اين عوارض، پروژه تعريف نشود و عواقب بعدي براي شهرداري ايجاد شود.
محمد حقاني رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران نيز با اشاره به رديف درآمدهاي مازاد تراکم و تغيير کاربري، گفت: موضوع تغيير کاربري مغاير با اسناد توسعه شهر تهران است و با اين کار زيرساخت ها از بين مي رود.
احمد دنيا مالي رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به اينکه ما مجبوريم براي بودجه بندي سال آينده هم برنامه پنچ ساله و هم وضعيت اقتصادي را در نظر بگيريم، گفت: طبق برش برنامه پنج ساله دوم، بودجه سال آينده ما چيزي حدود 18 هزار ميليارد تومان خواهد بود. حال با توجه به تناقضات مطرح شده ما بايد بودجه را واقع بينانه ببينيم.
وي افزود: نماد يک شهر مترقي اين است که درآمد آن از حقوق عوارض ساخت و ساز بدست نيايد اما سوال من اين است که جايگزين اين درآمدها چي باشد؟
دنيا مالي تصريح کرد: به نظر من بودجه پيشنهادي شهرداري واقع بينانه بوده است چرا که چند درصد پايين تر از برش برنامه پنج ساله و ده درصد اضافه تر نسبت به سال گذشته بوده است، بنابراين پيشنهاد کميسيون عمران 17 هزار و 350 ميليارد تومان است
پرويز سروري رئيس کميسيون حقوقي و نظارت شوراي شهر تهران نيز پيشنهاد داد: بودجه سال 93 شهرداري تهران ملاک تصويب سال آينده قرار گيرد و مازاد درآمد شهرداري در صندوقي به نام صندوق توسعه شهري واريز شود.
وي افزود: از محل درآمد اين صندوق مي توان با هماهنگي شورا در پروژه هاي خاص عمراني برنامه ريزي کرد و با اين کار مي توان از برخي برنامه هاي غير ضروري و تکراري نيز پرهيز کرد.
مجتبي شاکري، ديگر عضو شوراي شهر تهران ضمن تاييد تاسيس صندوق توسعه شهري گفت: ما وظيفه داريم براي نوسازي بافت فرسوده يک کار جدي انجام دهيم، بنابراين اين صندوق مي تواند طرحي مناسب براي کمک به حل اين مشکل باشد.
وي همچنين با اشاره به شرايط اقتصادي کل کشور، گفت: ما بايد بحث اقتصاد مقاومتي را در بودجه بندي سال آينده لحاظ کنيم و مبناي بودجه را انقباظي در نظر بگيريم.
اقبال شاکري رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي در تکنولوژي، مديريت و هزينه ها است گفت: پيشنهاد من اين است که درآمد را واقعي تصويب کنيم و اجازه ندهيد مازاد درآمد هزينه شود.
مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در جمع بندي اين موضوع با اشاره به اينکه پيشنهادي متفاوت از طرف کميسيون هاي شوراي مطرح شده است گفت: بهتر است ما رقم کمتر را مبناي درآمد شهرداري در سال آينده قرار دهيم و در ادامه آن يک تبصره اضافه کنيم که براساس آن هر زمان درآمد افزايش پيدا کرد، براي پروژه هاي اولويت دار هزينه کنيم.
چمران افزود: اين پروژه مي تواند پرداخت بدهي هاي شهرداري يا افزايش حمل و نقل عمومي و يا موارد اينگونه باشد.
در پايان پيشنهاد مشترک کميسيون برنامه و بودجه و کميسيون عمران با مبلغ 17 هزار و 200 ميليارد تومان به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن