تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803809580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامي توانست موج‌هاي عظيمي در جهان به ويژه کشورهاي عربي به راه بيندازد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۲۲ق.ظ)
آيت‌الله نوري‌همداني:‏ انقلاب اسلامي توانست موج‌هاي عظيمي در جهان به ويژه کشورهاي عربي به راه بيندازد آيت‌الله نوري‌همداني با بيان اينکه دعوت همه پيامبران الهي از بعد فرهنگي انسان‌ها شروع شده است، گفت: فرهنگ اگر اصلاح شود مي‌تواند ديگر امور را در ميان اجتماع اصلاح کند.‏
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله حسين نوري‌همداني در جمع گروهي از مشاوران دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور با اشاره به ابعاد مختلف انساني اظهار کرد: فرهنگ، اقتصاد، سياست، اجتماع و... ابعاد گوناگون آدمي را شکل مي‌دهند که اسلام نظري جامع و برنامه‌اي همه جانبه براي همه آنها دارد.
وي افزود: انسان بايد به همه ابعاد زندگي فردي و اجتماعي خود توجه داشته باشد، در اين بين بعد فرهنگي از ديگر ابعاد اهميت بيشتري دارد و مي‌تواند ديگر ابعاد را زير چتر خود بگيرد.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه دعوت همه پيامبران الهي از بعد فرهنگي انسان‌ها شروع شده است، گفت: فرهنگ اگر اصلاح شود مي‌تواند ديگر امور را در ميان اجتماع اصلاح کند.
وي ادامه داد: حضرت محمد (ص) نيز رسالت عظيم خويش را با راهکار فرهنگي آغاز کردند و توانستند مسلمانان را به تعالي و تکامل برسانند.
آيت‌الله نوري‌همداني با اشاره به اين حقيقت که قرآن کريم هم بعد فرهنگي را مقدم بر همه بعدها و تاثيرگذارتر از آنها عنوان مي‌کند، خاطرنشان کرد: پيام جهاني پيامبر اکرم (ص) موجب شد مسلمانان از جهالت رهايي يابند و به پيشرفت برسند.
استاد حوزه علميه قم عنوان کرد: در زماني که جهان غرق در جهالت بود، کتابخانه‌اي وجود نداشت و دانشمندان کمي در ميان مردم زندگي مي‌کردند، اسلام اهميت زيادي به دانش و فرهنگ داد و اين توجه مسلمانان را به علمي فراگير و قله پيشرفت رساند.
وي با بيان اينکه وقتي اصطلاحات عربي علوم مختلف نشان مي‌دهد دانشمندان مسلمان آغازگر همه دانش‌ها بوده‌اند، گفت: حقيقت آن است که مسلمانان پديدآورنده بسياري از علومي هستند که امروزه در اختيار غربي‌هاست و جالب اينکه در آن زمان اروپاييان در جهالت به سر مي‌بردند.
آيت‌الله نوري‌همداني ادامه داد: دانشمندان، علما و مجاهدان فراواني توسط اسلام تربيت شدند که توانستند مرزهاي جغرافيايي، علمي و عقيدتي اسلام را گسترش دهند و موجب نفوذ دين خدا در همه کشورها شوند.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه غربي‌ها توانستند به تدريج مسلمانان را دچار انحطاط فرهنگي، سياسي و علمي کنند گفت: کار به جايي رسيد که مسلمانان افتخار مي‌کردند به غرب بروند و در آنجا تحصيل کنند و حتي کساني را که غربزده نبودند مرتجع مي‌ناميدند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تاثيرگذاري بالاي انقلاب اسلامي اشاره کرد که موجب تقويت روحيه خودباوري ملت ايران و ساير مسلمانان شد و افزود: زماني که مسلمانان دچار انحراف از مسير اسلام ناب شدند گرفتاري‌هايشان هم شروع شد ولي انقلاب اين روند را تغيير داد.
آيت‌الله نوري‌همداني خاطرنشان کرد: تمام سلسله‌هاي پادشاهي سبب شده بودند ايران و ديگر جوامع اسلامي در طول تاريخ ضعيف نگاه داشته شوند و عامل اين ضعف هم جدا کردن حکومت از ولايت بود، ولي؛ اسلام نظر ديگري در مورد حکومت دارد که شامل در رأس بودن پيامبر (ص)، امام معصوم و ولي فقيه در زمان غيبت است.
استاد برجسته حوزه علميه قم شناخت زمانه و نقشه‌هاي دشمنان را از جمله ضروريات زندگي امروز دانست و تصريح کرد: اگر به اين دو مقوله وقوف کامل داشته باشيم مي‌توانيم بهتر در مقابل توطئه‌ها بايستيم.
وي تهمت به دين خدا را حربه دشمنان اسلام پس از ضعيف نگاه داشتن مسلمانان دانست و افزود: زماني مي‌گفتند اسلام نسبت به زنان نظر منفي دارد يا اينکه اسلام طرفدار اغنياست و به اين ترتيب قصد داشتند ديگر طبقات اجتماع را نسبت به دين خدا بدبين کنند.
آيت‌الله نوري‌همداني نظريه افيون بودن دين براي ملت‌ها را از جمله نقشه‌هاي دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: به وجود آوردن جعلي مانند رژيم صهيونيستي و همچنين نشاندن مزدوراني مانند سران برخي کشورهاي عربي، نقشه استکبار جهاني براي تسلط بر مسلمانان است.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه پس از حکومت حضرت علي (ع)، نظامي بر اساس دين تشکيل نشده بود، گفت: انقلاب اسلامي توانست موج‌هاي عظيمي در جهان به ويژه کشورهاي عربي به راه بيندازد و مسلمانان را بيدار کند و حتي بيداري و اعتراضات مردم نسبت به نظام سلطه در کشورهاي غربي هم نتيجه بيدارگري ملت ايران است.
وي با اشاره به شکست‌هاي پي در پي صهيونيست‌ها به عنوان يکي از نتايج مقاومت ملت ايران گفت: لازم است ارکان انقلاب را به درستي بشناسيم و در راستاي تحکيم نظام اسلامي گام برداريم.
آيت‌الله نوري‌همداني در خاتمه به مقوله عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: البته اين گونه نيست که فردي بدحجاب الزاما عفاف هم نداشته باشد؛ زيرا عفاف امري دروني به شمار مي‌رود، البته حجاب ظاهري جزء ضروريات دين اسلام است، بايد کساني که بي‌حجاب يا بدحجاب هستند را راهنمايي کنيم تا به تدريج با حکم اسلام آشنا شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن