محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831956687
ویژه نامه انقلاب اسلامی/ فیاض در گفتوگوی تفصیلی با فارس: رهبر انقلاب در پیام خود صلح جهانی را مطرح کردند/تشریح عدالت، سبک زندگی و سیاست ورزی در منظومه انقلاب/آزادی مبتنی بر سرمایهداری به ابتذال کشیده میشود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ویژه نامه انقلاب اسلامی/ فیاض در گفتوگوی تفصیلی با فارس:
رهبر انقلاب در پیام خود صلح جهانی را مطرح کردند/تشریح عدالت، سبک زندگی و سیاست ورزی در منظومه انقلاب/آزادی مبتنی بر سرمایهداری به ابتذال کشیده میشود
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ضمن تشریح تفاوت عدالت و آزادی در منظومه انقلاب اسلامی و نظام سرمایه داری گفت: اوج تقابل دموکراسی «خبرگی» و دموکراسی «حزبی» در وقایع 88 بود که مهمترین شاخص دموکراسی مشارکتی و خبرگی، ولایت فقیه است.
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ابراهیم فیاض جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، مختصات عدالت، سبک زندگی و سیاست ورزی در ساحت انقلاب اسلامی و نیز جایگاه پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی بر مبنای صلح جهانی نشات گرفته از تفکر انقلاب اسلامی، را تحلیل کرد. متن کامل این مصاحبه در ادامه می آید:
فارس: با توجه به اینکه در دهه چهارم انقلاب اسلامی و دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، تعریف شما از عدالت و پیشرفت در منظومه انقلاب اسلامی چیست و تفاوت این عدالت را با عدالت رفاهی و مبتنی بر توسعه غرب تشریح کنید. فیاض: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب رو به جلو بود نه رو به عقب؛ ما الگوهای پیشرفت جهانی را تجربه کرده بودیم یعنی الگوی فاشیستی، سوسیالیستی و سرمایهداری را دیده بودیم و الگوی سوسیالیستی و سرمایهداری از تجربه شکست هیتلر استفاده کردند، در انتهای قرن بیستم که انقلاب اسلامی ما یعنی در سال 1979 رخ داد، پستمدرنیسم شکل گرفت و نظریهپردازان اجتماعی بر همین اساس معتقدند انقلاب اسلامی باعث شد جهان از مدرنیته به سمت پستمدرن حرکت کند. *الگوی سرمایه داری با خلق اسلام طالبانی و داعشی رقیب ایجاد کرد انقلاب اسلامی الگوی جدید جهانی است، یک دهه بعد از انقلاب اسلامی ما مارکسیسم شکست خورد و شوروی سقوط کرد، با توجه به اینکه سرمایهداری بیمعنا و بیرقیب شد به دنبال رقیب بود و از این رو اسلام خشن و اسلام داعشی و طالبانی را خلق کرد تا رقیبش باشد در حالی که رقیب اصلی آن همین انقلاب اسلامی است. فارس: با توجه به اشاره شما به خلق اسلام طالبانی از سوی غرب نظرشما جایگاه پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را چطور ارزیابی میکنید؟ فیاض: تفکر انقلاب اسلامی در جهان یکهتاز است و الگوهای غلط و بدلی هم به جایی نمیرسد اما آمریکا توانسته با این الگوهای غلط باعث انحراف افکار عمومی شود؛ پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی و تاکید ایشان بر شناختن مستقیم اسلام فصل جدیدی بود، مانند نامه امام به گورباچف که امام در آن نامه تاکید کردند فکر نکنید اگر به سمت غرب بروید به شما در باغ سبز نشان میدهند از این رو رهبر معظم انقلاب هم در پیام خود تاکید کردند که غرب به پایان راه رسیده و از جوانان غربی خواستند که اسلام را از منبع اصلی آن بگیرند؛ بحث اساسی این است که اسلام اصلی همین اسلامی است که ایران تفسیر میکند. *رهبر انقلاب در پیام خود صلح جهانی را مطرح کردند فارس: مختصات این اسلام شیعی که نگاه کلانی به جهان پیرامونی و جهان اسلام دارد و از سوی انقلاب اسلامی دنبال می شود چیست؟ فیاض: این اسلام که مطرح میشود در آن صلح جهانی قرار دارد نه جنگ جهانی، بوش جنگ جهانی و جنگ صلیبی را وعده داد و طالبان هم همینگونه کرد از این رو اسلام طالبانی و اسلام آمریکایی مکمل یکدیگر هستند و تز هر دوی آنها جنگ جهانی است اما رهبری همانطور که در پیام اخیرشان هم دیدیم مسئله صلح جهانی را مطرح کردند که این صلح بر اساس عدالت بنا میشود. *مردم به ماهو مردم عدالتطلب هستند فارس: رابطه این صلح جهانی و عدالت را که قطعاً برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی است بیشتر توضیح دهید. فیاض: از آنجایی که انقلاب اسلامی بر اساس مردم و با محوریت مردم شکل گرفت و هیچ حزب و سازمانهای چریکی در کار نبودند و همه تظاهرات بر عهده مردم بود، یعنی انقلاب ما مبتنی بر صلح بوده است و حتی مردم به ارتشیها گل میدادند؛ الگوی این موضوع هم امام حسین (ع) است که با زن و فرزندان خود به کربلا رفتند که بگویند من مبارزه میکنم و مقابل ظلم و فساد تسلیم نمیشوم اما به دنبال جنگ نیستم و در پی صلح هستم، ما این را دقیقا در تظاهرات عاشورا و تاسوعای سال 57 میبینیم که وقتی زنان به میدان آمدند کار تمام شد و شاه شکست خورد لذا این مسئله بسیار بنیادین است که ما بر اساس نظام صلحطلبی مبارزه میکنیم نه جنگطلبی و از این رو نتیجه این امر کشت و کشتار بیگناهان نخواهد بود و مبنای آن نیز فطرت است چرا که همه انسانها فطرت خدایی دارند و فارغ از هر دینی وقتی مردم، محور واقع شوند عدالت به یک مسئله اساسی تبدیل میشود چرا که مردم به ماهو مردم عدالتطلب هستند. فارس: تفاوت عدالتمحوری و آزادیمحوری را که تجلی آن در دو نظام انقلاب اسلامی و نظام سرمایهداری وجود دارد را چطور تحلیل می کنید؟ فیاض: نخبگان به دنبال آزادی هستند اما ما میبینیم که در تمام جهان عدالتطلبی اوج میگیرد و عدالتخواهی مطرح میشود. آزادی یعنی نخبگان و سرمایهداران به دنبال آزادی هستند تا راحتتر اموال خود را سرمایهگذاری کنند. اما پیشرفت براساس عدالت بنا میشود چون عدالت مبتنی بر مردم است و پیشرفت با ساختار مبتنی بر مردم و عدالت به دست میآید. *آزادی مبتنی بر سرمایهداری به ابتذال کشیده میشود فارس: با توجه به تبیین تفاوتهای نظام سرمایهداری و انقلاب اسلامی اگر از فراز و نشیبهای فرهنگی سه دهه اخیر آسیبشناسی داشته باشید چه تحلیلی در این زمینه دارید؟ با توجه به اینکه در دورههای اخیر برخی به جای جنگ نرم بحث دربهای باز فرهنگی را مطرح کردهاند. فیاض: اگر مبنا را نخبگان قرار دهیم آزادیمحوری و آزادی اقتصادی در دولت یازدهم قابل توجه است مانند دولت دهم. در دولت یازدهم نیز میخواهند بخش خصوصی را به سرمایهداران و نخبگان مالی بدهند لذا میبینیم که دولت یازدهم آزادی را اصل میداند نه عدالت را ولی براساس مبنای انقلاب اسلامی که مردم در آن محوریت دارند، عدالت بحث اصلی است. البته ما هم به آزادی معتقدیم اما آزادی مبتنی بر عدالت چراکه آزادی مبتنی بر سرمایهداری به ابتذال کشیده میشود. فارس: مصادیق شما از به ابتذال کشیده شدن آزادی مبتنی بر سرمایهداری چیست؟ فیاض: به طور مثال ما میبینیم که مردم عادی در انتخابات کشورهای غربی شرکت نمیکنند و کسانی که در کار هستند و نخبگان در انتخابات شرکت میکنند چراکه در غرب محور اصلی سرمایهدارا هستند و از این رو شاهد یک آزادی مبتذل نخبهگرا شدهایم. برخی مسئولان دولتی ما هم همین را گفتند که ما باید به نخبگان آزادی بدهیم؛ در چنین نگاه و رویکردی، مردم تابعی از نخبگان هستند و زیر سلطه نخبگان و به یک معنا نخبگان سیاسی قرار دارند.
*اوباما، انباردار سرمایهداری جهانی است و حق انبارداری میگیرد اخیرا هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق و نظریه پرداز آمریکایی تحلیلی در این باب ارائه داد و گفت عربستان انباردار ماست و پولهایی که ما از قِبَل نفت به آنها میدهیم به خاطر انبارداری آنهاست یعنی نفت متعلق به ماست و ما به آنها پول انبارداری میدهیم لذا نخبگان ما هم به مفهومی انباردار مالی میشوند، در آمریکا اوباما، انباردار سرمایهداری جهانی است و حق انبارداری میگیرد. بیل کلینتون هم دلالی سرمایهداری در سطح جهانی انجام میدهد پس به این معنا سیاست نوکری میشود یعنی نوکری سرمایهداری و آزادی هم به خاطر همین است. آزادی مبتنی بر سرمایهداری و بدون عدالت به ظلم میرسد. از ظلم جسمی و کشت و کشتار گرفته تا فحشا و تجارت انسان رشد خواهد کرد بنابراین ما میبینیم حتی در ایران نیز به موازات این آزادی مبتنی بر مدل سرمایهداری، فحشا رشد میکند. در مدل آزادی مبتنی بر سرمایهداری مردم اصلا مهم نیستند یعنی اگر در جنگ کشته شوند یا اگر از گرسنگی بمیرند هیچ مهم نیست، مثلا در نیویورک که مرکز اقتصاد سرمایهداری جهان است، شهرداری صبحها جنازه کسانی که شب را در خیابان سپری کردهاند مانند آشغال از خیابانها جمع و در قبرستانهای عمومی دفن میکنند. *ظلم و فساد دو شاخصه نظام سرمایهداری مبتنی بر آزادی بدون عدالت است بنابراین ظلم و فساد دو شاخصه نظام سرمایهداری است که مبتنی بر آزادی بدون عدالت است و ما در همین آزادی بدون عدالت شاهد رشد و شکلگیری فساد سه هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی در کشورمان بودیم و برهمین اساس فساد در چین به بالاترین حد خود رسید. در حالی که انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت است و بر مبنای آن همه باید آزاد باشند و این آزادی فقط مختص نخبگان نیست و این آزادی به فساد اجتماعی هم منجر نخواهد شد یعنی انقلاب اسلامی به دنبال عدالت خاصی است که دچار فساد نشود. فارس: با توجه به اهمیت جایگاه بنیادین عدالت در انقلاب اسلامی این مفهوم را بیشتر تبیین کنید. فیاض: عدالت براساس دو محور است یک عدالت اجتماعی که قسط نامیده میشود و دیگر عدالت فردی که به نام تقواست. از این رو قسط و تقوا از ایجاد فساد و ظلم جلوگیری میکند و این سیستم عدالت به صورت فردی و جمعی پیشبرنده و تکاملی است که هم عاری از فساد و ظلم است و هم باعث میشود آزادی به دست آمده از این عدالت مبتذل نباشد بلکه مشارکتی و مردمی باشد. فارس: آزادی مشارکتی و مردمی را به چه معنایی مطرح میکنید؟ فیاض: مثلا نگاه کنید، در دوره خاتمی پول زیادی تزریق شد که احزاب درست شوند تا ساختار حزبی شکل بگیرد اما پس از دولت خاتمی، همه احزاب نابود شدند چون ایرانیها دموکراسی مشارکتی، مردمی و خبرگی دارند نه دموکراسی حزبی و این خبرگی بحث عمیقی در تقابل با بحث حزبی است؛ مهمترین شاخص دموکراسی مشارکتی و خبرگی، ولایت فقیه است و این نوع دموکراسی به شدت رقیب دموکراسی حزبی غرب است. نخبگی غرب یک مبنایی دارد که براساس ایدئولوژیها بنا میشود و دارای آگاهیهای دروغین است لذا میبینیم که آگاهی سیاسی مردم در آمریکا به شدت پایین است و فقط حزبِی ها میتوانند به میدان بیایند و صحبت کنند یعنی در دموکراسی نخبگی غرب، مردم دچار بیسوادی هستند اما در مدل دموکراسی مشارکتی و خبرگی ایران مردم ما در آگاهیهای سیاسی و دموکراسی پویا هستند. *اوج تقابل دموکراسی خبرگی و نخبگی در سال 88 بود فارس: رویکرد دموکراسی حزبی- نخبگی و دموکراسی خبرگی در کشورمان چگونه تعامل میکنند؟ فیاض: ما جنگ دموکراسی نخبگی و خبرگی را در سال 88 دیدیم که اتفاقات سال 88 اوج تقابل این تفکر بود لذا مردم همواره خودشان رای میدهند نه احزاب بنابراین دولتها در کشور ما حزبی نیستند. ما دیدیم که مردم از دولت خاتمی عدول کردند و به احمدینژاد رای دادند و از احمدینژاد هم به روحانی رسیدند و این دولت هم اگر درست کار نکند مردم از آن عدول خواهند کرد.
فارس: بحث دیگر در خصوص سبک زندگی در مختصات انقلاب اسلامی است به نظر شما چنین سبک زندگی چه تفاوتهایی با مفهوم آن در حوزه مدرنیته دارد؟ فیاض: سبک زندگی اسلامی به حیات طیبه بازمیگردد و در این حیات طیبه زن و مردم مشارکت دارند و این حیات طیبه عدالت جنسیتی زن و مرد را با هم میبینند. در حالی که در عدالت سوسیالیستی شاهد زهد جنسی هستیم اما اسلام برخلاف این را میگوید تا جایی که پیامبر اسلام فرمودند من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ نماز، عطر و زن. یعنی نماز و زن یک نوع ایمان است که با غریزه جنسی اوج میگیرد و از این رو اسلام بر مبنای عدالت جنسی است و ازدواج در این تفکر بنای رفیعی است که تا آسمانها میرود لذا ما میبینیم که براساس اسلام یک رکعت نماز فرد متاهل از 70 رکعت نماز فرد مجرد بهتر است چراکه سبک زندگی اسلامی مبتنی بر غریزه جنسی مشروع است؛ متاسفانه در حال حاضر ازدواج پیچیده شده است در حالی که اسلام اصلاً این گونه نیست. ما از این طرف میبینیم که گروههای تند و خشن بحث جهاد نکاح را که یک آزادی جنسی تند و خشن است مطرح میکنند اما در مقابل ما به این شکل به خاطر بریز و بپاشها ازدواج را سخت کردهایم؛ ما در بین چپهای اول انقلاب شاهد نوعی زهد جنسی بودیم که الهامگرفته از مارکسیسم بود و در دوره جنگ و در دولت میرحسین موسوی بحث زهد جنسی مطرح بود و این باعث شد که آقای هاشمی با حالتی افراطی در نماز جمعه سالهای 62 و 63 در کنار بحث عدالت اقتصادی موضوع ازدواج موقت را مطرح کند اما چون این مسئله بسیار تند بود مردم واکنش نشان دادند؛ متاسفانه ما در بحث غرایز جنسی هم نتوانستیم براساس عدالت و آزادی و مردممحوری مسئله را حل کنیم. بعد از جنگ، دولت هاشمی یک دولت لیبرالیستی از نوع آمریکایی را مطرح کرد که این تفکر در برابر تفکر سوسیالیستمحوری دولت میرحسین موسوی بود، در این سیستم فساد اجتماعی و طلاق بالا میرود و ازدواج نیز کاهش مییابد لذا وقتی خانواده ضعیف شود افسردگی و خشونت اجتماعی اوج میگیرد و این پرخاشگری براساس سیاست لیبرالیستی است که خانواده ضعیف شده است.
*دولت یازدهم ترکیبی از سوسیالیسم و لیبرالیسم است فارس: در این زمینه ارزیابی شما از نوع ترکیببندی دولت فعلی چیست؟ فیاض: سوسیالیستی یا لیبرالیستی بودن این دولت معلوم نیست چراکه ما در این زمینه یک دولت یکپارچه نداریم مثلا وزارت معادن به دنبال تسویه مردم بوده و لیبرالی عمل میکنند اما وزارت کار و تعاون ما سیاست سوسیالیستی را دنبال می کند که باید ببینیم باید به کجا میرسد چراکه این دولت یک دولت ترکیبی است. دولت احمدینژاد با شعارهای سوسیالیستی آمد اما لیبرالیستی رفت یعنی دولت دهم احمدینژاد لیبرالترین دولت در این مملکت بوده است حتی بیش از دولت هاشمی در بعد اقتصاد و دولت خاتمی در بعد اعتقادی و ارزشی، لیبرال عمل کرد. از این رو ما تاکنون دولت اسلامی نداشتهایم. *دولت مبتنی بر عدالت به دولت کریمه ختم می شود فارس: چگونه در نظام اسلامی که انقلاب اسلامی را هم پشت سر گذاشته باید به سمت دولت اسلامی حرکت کرد؟ فیاض: ما باید چارچوبسازی کنیم، دولت کریمه آرمان ماست و جمهوری اسلامی باید در جهت دولت کریمه آخرالزمان باشد که کرامت انسانها را حفظ میکند و مبتنی بر عدالت است. اگر دولت را براساس عدالت فردی و جمعی بنا کنیم دولت کریمه درست میشود و آن وقت هم از پیشرفت برخوردار است و هم از آزادی و اخلاق و تقوا نیز در این جامعه حفظ میشود و ما به آزادی در چنین جامعهای آزادگی میگوییم. *اصولگرا و اصلاحطلب هیچ کدام به دنبال دولت کریمه مدنظر انقلاب اسلامی نیستند فارس: با توجه به سختی و ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت کریمه؛ اصولگرایی و اصلاحطلبی توامان تا چه حد میتواند به تحقق این هدف انقلاب اسلامی کمک کند؟ فیاض: اصولگرا و اصلاحطلب هیچ کدام به دنبال دولت کریمه نیستند که اگر بودند برای آن چارچوبسازی میکردند اما هر دو انحرافی هستند. ما باید دولت جدیدی را سر کار آوریم که دولت کریمه را مبنا و عدالت فردی و عدالت جمعی را محور قرار دهد. * اعتدال ترکیب آزادی و عدالت است فارس: در پایان اگر جمعبندی خاصی دارید بفرمایید. فیاض: انقلاب اسلامی آنچه باید بشود، نشده است و مشکل ما هم چارچوبسازی تئوریک بود که اول دچار سوسیالیست و سپس دچار لیبرالیست شد و دولت فعلی هم که عدالت را کنار گذاشت و به اعتدال روی آورد که به نوعی ترکیب آزادی و عدالت است اما ما میبینیم که مردم به شدت به دنبال عدالت اجتماعی هستند؛ بنده پیش از رئیسجمهور شدن آقای روحانی و زمانی که ر مجمع تشخیص بود به او گفته بودم که اعتدال بدون عدالت به جایی نمیرسد و ما دچار مشکل خواهیم شد. گفت و گو از مریم عاقلی انتهای پیام/
93/11/13 - 00:05
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]
صفحات پیشنهادی
ویژه نامه انقلاب اسلامی/ بشارتی در گفتوگوی تفصیلی با فارس: منتظری امام را دقمرگ کرد/ هیچکس جز امام بهدنبا
ویژه نامه انقلاب اسلامی بشارتی در گفتوگوی تفصیلی با فارس منتظری امام را دقمرگ کرد هیچکس جز امام بهدنبال انقلاب اسلامی نبود ماجرای تلاش برای ترور امام در جماران امام تا آخر انقلابی و عقلانی عمل کردند تفکر اسلامی نهضت آزادی خروجی نداشتبشارتی با بیان اینکه منتظری تنها راهیرئیس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتوگو با فارس خبر داد ارسال نامهای به مدیران مسئول رسانههای نام آشنای جهان
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتوگو با فارس خبر دادارسال نامهای به مدیران مسئول رسانههای نام آشنای جهان برای گوشزد پیام رهبر انقلابرئیس سازمان بسیج رسانه کشور از ارسال نامهای به مدیران مسئول رسانههای نام آشنای جهان به سه زبان فارسی عربی و انگلیسی برای گوشزد دوباره پیام معکارشناس فرهنگی تاجیک در گفتوگو با فارس: پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران گرهگشا و هدایتگر بود
کارشناس فرهنگی تاجیک در گفتوگو با فارس پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران گرهگشا و هدایتگر بودکارشناس فرهنگی تاجیک پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و شمال آمریکا را گرهگشا و هدایتگر عنوان کرد «حیدرشاه اکبراف» کارشناس تاجیک مسائل فرهنگی در گفتوگو بادر پی انتشار پیام به جوانان غرب رایزنیهای فرهنگی مأمور تبیین محورهای نامه رهبر انقلاب شدند
در پی انتشار پیام به جوانان غربرایزنیهای فرهنگی مأمور تبیین محورهای نامه رهبر انقلاب شدندپس از انتشار پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی درباره شناخت اسلام ناب محمدی ص سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنیهای فرهنگی خارج از کشور را مأمور تبیین محورهای انامه رهبري حرکت جديد براي معرفي انقلاب اسلامي ايران در جهان است
۳ بهمن ۱۳۹۳ ۹ ۲۱ق ظ طالب زاده نامه رهبري حرکت جديد براي معرفي انقلاب اسلامي ايران در جهان است يک کارشناس مسائل غرب گفت نگارش اين نامه در 24 ساعته اخير تفسيرهاي بسياري در غرب دارد در هر صورت اين اقدام يک اتمام حجت و يک حرکت جديد براي معرفي انقلاب اسلامي ايران در جهان است به گامامجمعه کازرون: پیام رهبری نمونهای از صدور انقلاب اسلامی است
امامجمعه کازرون پیام رهبری نمونهای از صدور انقلاب اسلامی استخطیب نماز جمعه کازرون گفت پیام روشنگرانه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی نمونهای از صدور انقلاب اسلامی است به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون حجتالاسلام محمد خرسند در خطبههای امروز نماز عبادی سیاسی کازرنماینده ولی فقیه در فارس: پیام رهبر معظم انقلاب برای جوانان جهان شناخت بیواسطه اسلام است
نماینده ولی فقیه در فارس پیام رهبر معظم انقلاب برای جوانان جهان شناخت بیواسطه اسلام استنماینده ولیفقیه در استان فارس گفت پیام اثرگذار رهبر معظم انقلاب برای جوانان سراسر جهان تلاش برای شناخت بیواسطه اسلام است به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیتالله اسدالله ایمانپیامدهای نامهی رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا؛ معرفی اسلام بهعنوان دین صلح و در عین حال بلوک قدرت بین
پیامدهای نامهی رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا معرفی اسلام بهعنوان دین صلح و در عین حال بلوک قدرت بینالمللییک پیامد مهم این نامه معرفی و اطلاعرسانی از جهان اسلام با زاویهای آیندهپژوهانه و مبتنی بر پتانسیلهای موجود در آن و نقشی است که در سناریوهای آیندهی نظام بینالمفارس گزارش میدهد/ نظر «نخبگان جهانی» درباره «نامه الهی رهبر معظم انقلاب»
فارس گزارش میدهد نظر نخبگان جهانی درباره نامه الهی رهبر معظم انقلابحسن اکبری لایق مخترع جهانی با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب را به تمام نخبگان و مخترعان جهان رساندم گفت نخبگان برتر دنیا نامه رهبرمان را پیام صلح اسلام می دانند به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز پس انتشار نامه زیپیامدهای نامهی رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا
تراز یک پیامد مهم این نامه معرفی و اطلاعرسانی از جهان اسلام با زاویهای آیندهپژوهانه و مبتنی بر پتانسیلهای موجود در آن و نقشی است که در سناریوهای آیندهی نظام بینالملل ایفا خواهد کرد به گزارش تراز پیام رهبری پیام توانمندسازی جوانان اروپا و آمریکاست که خود بیندیشند و راهترقی در گفتوگو با فارس: نامه رهبر معظم انقلاب، اسلام ناب را از اسلام آمریکایی و انگلیسی مبرا کرد
ترقی در گفتوگو با فارس نامه رهبر معظم انقلاب اسلام ناب را از اسلام آمریکایی و انگلیسی مبرا کردعضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب اسلام ناب را از اسلام آمریکایی و انگلیسی مبرا کرد گفت بازتاب گسترده جهانی نامه مقام معظم رهبری نوعی بیداری و جنبش فطریفضائلی در گفتوگو با فارس: تشریح تاثیرات پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا/ درخواست قضاوت بیطرفا
فضائلی در گفتوگو با فارس تشریح تاثیرات پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا درخواست قضاوت بیطرفانه درباره اسلام اثرگذار استیک کارشناس مسائل سیاسی گفت رهبر انقلاب با یک نگاه کاملا بیطرفانه از جوانان غربی خواستند که اسلام را از سرچشمه آن و نه تبلیغات دروغین به دست آواقتصاد در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراح، برنامه ریز و سازنده تجهیزات صنعتی شدهایم/ عقب ماندگی
اقتصاد در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیطراح برنامه ریز و سازنده تجهیزات صنعتی شدهایم عقب ماندگی در صنعت خودرو و نساجییک کارشناس بخش صنعت با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب به تدریج به طراح برنامهریز و سازنده ماشینآلات صنعتی تبدیل شدیم گفت اگر حتی دور تا دور کشورکوشکی در گفتوگو با فارس عنوان کرد: پیام اخیر رهبر انقلاب با استفاده از روشهای ابتکاری در فضای مجازی باز نشر
کوشکی در گفتوگو با فارس عنوان کرد پیام اخیر رهبر انقلاب با استفاده از روشهای ابتکاری در فضای مجازی باز نشر شودکارشناس مسائل سیاسی پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را صرفا یک حرکت سیاسی و دیپلماتیک نخواند و از هموطنان خواست با استفاده از راهکارهای موجود در فضرئیس مرکز اسلامی هامبورگ خبر داد استقبال وسیع مسلمانان اروپا از نامه رهبر انقلاب
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ خبر داداستقبال وسیع مسلمانان اروپا از نامه رهبر انقلابرئیس مرکز اسلامی هامبورگ خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت مرقومه پر مهر حضرتعالی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی حسب اطلاعات میدانی با استقبال وسیع مسلمان منطقه مواجه شد -------------------------- پیام رهبر انقلاب صدور اسلام ناب از دریچه انقلاب اسلامی بود
رییس جامعةالمصطفی العالمیه پیام رهبر انقلاب صدور اسلام ناب از دریچه انقلاب اسلامی بود اصفهان- ایرنا- رییس جامعة المصطفی العالمیه گفت پیام ارزشمند و اثرگذار رهبر معظم انقلاب برای جوانان غرب صدور اسلام ناب از دریچه و منظر انقلاب اسلامی بود به گزارش ایرنا آیت الله علیرضا اعرافیادامه واکنشهای غرب به نامه رهبر معظم انقلاب المانیتور: اولینباری استکه یک رهبر عالی مرتبه اسلامی جوانان غرب
ادامه واکنشهای غرب به نامه رهبر معظم انقلابالمانیتور اولینباری استکه یک رهبر عالی مرتبه اسلامی جوانان غربی را مخاطب قرار میدهد ظهور دو اردوگاه موافق و مخالفاین پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی آن را رویکردی جدید از سوی ایران برای ارتباط ب-
سیاسی
پربازدیدترینها