تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819672808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه عکس «خوف و هراس»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: نگاه هنرمندان به جنگ
نمایشگاه عکس «خوف و هراس»




این نمایشگاه که تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) ادامه داشت، بخشی از مجموعه نمایشگاه‌هایی بود که با نام «بازگشت از خط مقدم: هنر، خاطره و پیامدهای جنگ» امسال و به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در شهر بریستول برگزار شد.








 
 
 

برترین ها: این نمایشگاه که تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) ادامه داشت، بخشی از مجموعه نمایشگاه‌هایی بود که با نام «بازگشت از خط مقدم: هنر، خاطره و پیامدهای جنگ» امسال و به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم در شهر بریستول برگزار شد.

آکادمی سلطنتی غرب انگلستان (RWA) در شهر بریستول بریتانیا از روز ۱۹ جولای (۱۸ تیر) نمایشگاهی را برگزار کرده بود که بر جنگ‌ها و درگیری‌های اخیر جهان تمرکز داشت. عنوان این نمایشگاه «خوف و هراس: هنرمندان معاصر در جنگ و صلح» بود.

«خوف و هراس» مجموعه‌ای از آثار نقاشی، عکس، چیدمان و فیلم‌های هنرمندانی از سراسر دنیا بود که از سال‌ها پیش به موضوع جنگ و پیامدهای آن در آثار خود پرداخته‌اند. یکی از نکات مورد توجه برگزار کنندگان این نمایشگاه در انتخاب آثار، اهمیت هنر در آگاهی‌بخشی به جامعه بود.

تمام هنرمندانی که آثار خود را در نمایشگاه «خوف و هراس» ارائه کردند، تجربه‌ای بی‌واسطه از جنگ داشته‌اند.«ماریو مینچیللو و خاویر پیک» در جریان جنگ عراق با نیروهای آمریکایی و انگلیسی همراه بودند و به ثبت حضور سربازان در جنگ پرداختند.«دیوید کوتترل» با گروه‌های پزشکی بریتانیایی به بصره سفر کرد تا شیوه کار آنها را پوشش بدهد.

«الیزابت تورل» از یک دهه پیش از نمایشگاه با گروه‌های ضدجنگ آمریکایی و اروپایی برای ساخت نشان‌ها و مدال‌های ضدجنگ همکاری می‌کرد. فیلم مستندی که از «کیت دیویس» در این مجموعه به نمایش درآمد، حاصل ۱۷ بار سفر او به شهر کوچک «ووتن بسست» در انگلستان است. تابوت سربازان بریتانایی کشته شده در جنگ‌های افغانستان و عراق در بازگشت به این کشور ابتدا به ووتن بسست وارد می‌شدند.

برپا کنندگان این نمایشگاه در بروشور مربوط به آن نوشته‌ بودند: «این یک حقیقت ناراحت کننده به شمار می‌رود، اما جنگ از گذشته‌های دور هنرمندان، شاعران و نویسندگان را به خود جلب کرده‌ است.» آنها هدف خود از برگزاری این نمایشگاه را به این شکل شرح دادند: «این نماشگاهی جایی است برای هنرمندانی که از هنرشان برای هشدار دادن و مقابله با تباهی دنیا استفاده می‌کنند.»

این چیدمان از «تیم شاوو» الهام گرفته از عکس‌هایی است که از شکنجه زندانیان عراقی به دست نیروهای آمریکایی در زندان ابوغریب منتشر شد.

خاویر پیک این تابلو را با تکینک طراحی، جوهر، خودکار و پرینت دیجیتال خلق کرده است. این اثر «عملیات روانی در بهشت عدن، بصره، عراق» نام دارد.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



اثری با نام «سربازان مزدور» از «جیل گیبون». این هنرمند که از فعالان معروف ضد جنگ به شمار می‌رود سال‌هاست که به نمایشگاه‌های تسلیحات نظامی می‌رود و به طراحی از صحنه‌های مربوط به آن نمایشگاه‌ها می‌پردازد. او می‌گوید این نمایشگاه‌ها فضایی سورئال دارند که در آنها مردم غذا و مشروب می‌خورند در حالی که در اطرافشان تسلیحات کشنده به نمایش گذاشته شده است.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



عکس «وینس بئون» از جنگ بالکان. در این عکس یکی از شهروندان «موستار» در بوسنی سعی می‌کند کراواتی را به یکی از نیروهای حافظ صلح اسپانیایی بفروشد.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



اثری به نام «طبیعت بیجان سنگر». در نیمه اول قرن بیستم «هنر سنگر» به آثاری گفته می‌شد که سربازان یا اسرای جنگی آنها را می‌ساختند. اما هم اکنون این عنوان، گستره وسیع‌تری از آثار هنری را شامل می‌شود و هر اثری را در برمی‌گیرد که با استفاده از اشیاء برجا مانده از جنگ ساخته شده باشد.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



ریچارد همیلتون در واکنش به مدال‌های افتخاری که در جنگ‌ها اهدا می‌شود، این مدال را ساخته و اسم آن را «مدال بی‌آبرویی» گذاشته است.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



لوسی ویلیس با مجموعه ۱۲ نقاشی و طراحی در این نمایشگاه شرکت کرده است. در این مجموع که «جولی» نام دارد درد و رنج بشری از جنگ به تصویر کشیده شده است.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



یکی از صحنه‌‌های فیلم «خط جدایی» از کیت دیویس که به بازگرداندن جنازه سربازان بریتانیایی کشته شده در افغانستان و عراق اختصاص دارد.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



«قلعه دریایی ۳» اثری از «یان چمبرلین». این هنرمند که با تکنیک حکاکی کارهای خود را خلق می‌کند به طور گسترده بر نمایش سازه‌های دست ساخت بشر در آثارش متمرکز است.


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ



یک اثر تزیینی از «کتلین برون» با عنوان «کارشناس بازجویی: ابوغریب»


«خوف و هراس»: نگاه هنرمندان به جنگ









تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن