تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش ملي مردم شناسي مرگ و زندگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۳۴ب.ظ)
برگزاري همايش ملي مردم شناسي مرگ و زندگي همايش ملي مردم شناسي مرگ و زندگي بر اساس شانزده محور موضوعي به همت پژوهشکده مردم شناسي پژوهشگاه ميراث فرهنگي وگردشگري و همکاري معاونت پژوهشي شوراي فرهنگ عمومي کشور، در 17و 18 اسفندماه سال آينده برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، برگزاري اين همايش با توجه به اهميت مفهوم مرگ و زندگي در ميراث تمدني و فرهنگي اسلامي وايراني، شناخت ابعاد و زواياي گوناگون مرتبط با مفاهيم مرگ و زندگي چون آيين ها، ادبيات، اساطير، نظام هاي فکري و فلسفي، معماري، غذا، حماسه، و... به شناخت زواياي پنهان از فرهنگ مردم ايران کمک مي کند.
مفهوم مرگ و زندگي در نظام هاي فکري و فلسفي اسلامي و ايراني، آيين هاي مرگو زندگي در فرهنگ مردم ايران، فرهنگ عمومي و مفهوم مرگ و زندگي در ايران، اسطوره هاي ايراني مرگ و زندگي، مرگ و زندگي در ادبيات فارسي، مفهوم مرگ وزندگي در دين مقدس اسلام، فضا، معماري اسلامي ايراني و مفهوم زندگي ومرگ، غذاهاي ايراني و سنت هاي مرگ و زندگي از محورهاي موضوعي اين همايش هستند.
حماسه هاي ايراني مرگ و زندگي، قهرمانان ايراني و روايت هاي مرگ و زندگي، عرفان اسلامي و مفهوم مرگ و زندگي، باستان شناسي و قوم باستاني مرگ و زندگي در تمدن هاي پيش از اسلام در ايران، نماد شناسي مرگ و زندگي، هنرهاي مرگ و زندگي، زبان شناسي مفهوم مرگ و زندگي، پزشکي و روانشناسي قومي و مفهوم مرگ و زندگي، رويا و مفهوم مرگ و زندگي نيز از از سرفصل هاياين همايش هستند که علاقمندان مي توانند بر اساس آن مقالات خود را به آدرس [email protected] ارسال کنند.
زمان نهايي براي دريافت خلاصه مقالات تا تاريخ 15خرداد و آخرين مهلت براي دريافت صورت کامل مقالات تا تاريخ 5شهريورماه سال 1394بوده و همزمان بابرگزاري همايش ياد شده صورت کامل مجموعه مقالات همايش منتشر شده و از آن باحضور نويسندگان رونمايي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن