تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804474384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبح شکنی تمام عیار، کپی برداری آشکار


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 قبح شکنی تمام عیار، کپی برداری آشکار
نگاهی بر "عشق تعطیل نیست"
قبح شکنی تمام عیار، کپی برداری آشکار بیژن بیرنگ سعی کرده با کپی برداری نعل به نعل از سریال آمریکایی "فرندز/دوستان" محصول شبکه "ان.بی.سی" مخاطبان را به خود جلب کند.


به گزارش گروه فرهنگ و هنر فرهنگ نیوز، همین طوری پیش برود دیگر باید ایمان بیاوریم به اینکه فیلمسازان دو دهه قبل مان هر چه زودتر بازنشسته شوند بهتر است. بعد از امثال مهرجویی و کیمیایی که ساخته های اخیرشان مرتب با طعن و کنایه مخاطبان روبرو می شد حالا سریال ساز دهه های قبل مان یعنی بیژن بیرنگ هم با کار جدیدش "عشق تعطیل نیست" نشان داده که نه خلاقیتی برایش مانده و نه حوصله استفاده از جوانترها برای نگارش متن.
 
کپی برداری از سریال آمریکایی
بیرنگ به جایش سعی کرده با کپی برداری نعل به نعل از سریال آمریکایی "فرندز/دوستان" محصول شبکه "ان.بی.سی" مخاطبان را به خود جلب کند. بیرنگ که در تمام یک سال قبل از وقتی که برای نگارش و شخصیت پردازی سریال "عشق..." گذاشته حرف می زد، در حالی قسمت اول این سریال را به شبکه خانگی داده که از طراحی صحنه کار گرفته تا حرکات تیپیکالی که کاراکترها ارائه می دهند و حتی رنگ آمیزی بصری فضای داستانی اثرش، همه چیز شبیه به "فرندز" است.
 



 
شاید اگر مسئولان اداره ممیزی محصولات ویدیوئی با دقت بیشتر این اثر را دیده و آن را با کپی آن ور آبی اش مقایسه می کردند، هیچی که نشده،  لااقل از کارگردان می خواستند نام منبع الهام را هم در اثرش بیاورد. اما مشکل اینجاست که مسئولان ما فیلم بین های خوبی هم نیستند. چه برسد به اینکه بخواهند سریالهای آن ور آبی را ببینند. برای مسئولان ممیزی ما همین که اثری اشاره سیاسی نداشته باشد کافیست تا مجوز نمایش آن را بدهند و صدافسوس که در این بین سرقت هایی صورت می گیرد که هم غیرحرفه ای است و هم غیراخلاقی.
 
بازی بد گلزار
بیژن بیرنگ در سریال تازه اش زندگی زوجی جوان را دستمایه کار کرده است؛ زوجی به نامهای "رها" و "نفس"-البته که اولی مرد است و دومی زن- که گم شدن یکی در سالروز ازدواجشان، می شود گره اصلی سریال. از شخصیت زن داستان که در قسمت اول خبری نیست. چون به هر حال ایشان گم شده اند و تنها صدایشان را می شنویم. اما شخصیت پردازی کاراکتر مرد داستان به شدت سطحی و بدون عمق صورت گرفته است. 
 
بدتر از آن بازیگر این نقش محمدرضا گلزار است که حتی سعی نکرده با بداهه هایی که خود وارد کاراکتر می کند، به نقش جلا بدهد. این می شود که ایشان فقط و فقط دربرابر دوربین راه می روند تا کارگردان شاتهای بسته از ایشان بگیرد و به لحاظ بصری اثرش را چشم نواز کند.
درباره شخصیت پردازی کاراکترهای مکمل داستان و از جمله نقش پزشکی روانکاو که شهرام حقیقت دوست نقش وی را ایفا می کند، همین قدر بدانید که همه چیز تقریبا منطبق با الگوی شخصیتی "فرندز" صورت گرفته بخصوص همین روانکاو که حتی مانند معادل خود در سریال موردنظر رفتار و گفتار می کند.
 
افکتهای اعصاب خردکن
بیرنگ با قرار دادن افکتهای خنده در جای جای فیلم خود کوشیده وامداری خود به کمدی موقعیت های تلویزیونی را تکمیل کند. اما صدافسوس که این افکتها بیشتر از آنکه درخدمت اثربخشی کمدی باشد، روی اعصاب مخاطب راه رفته و او را  دل زده می کند. در کنارش بیرنگ کوشیده در جای جای سریال خود موسیقی را هم به کارگیرد تا ابزاری برای مفرح بودن فضای اثر فراهم آید؛ این یکی شاید تا حدی به تمدد اعصاب مخاطب منجر شود.
 
اشارات همجنسگرایانه را دیده اید؟
در کنار نمای آوازخوانی دونفره یک بازیگر زن و مرد که می تواند نوعی قبح شکنی در شبکه خانگی به کار رود. یک نکته به شدت زشت این سریال تصویری است که از رابطه کاراکتر اصلی مرد آن و پزشک روانکاوش که او نیز مرد است ارائه می شود. کارگردان کاملاً تعمدی قصد دارد این ذهنیت را به مخاطب بدهد که این دو علیرغم جنسیت موافق، انگار با هم سر و سری دارند.
 



 
آیا مسئولانی که در اداره ممیزی مشغول تماشای این سریال بوده اند، متوجه این بخش کاملاً غیراخلاقی که اشارات همجنسگرایانه دارد شده اند یا نه! پاسخ هرچه باشد باید کاری کرد که در قسمت های بعد این مسأله وجود نداشته باشد.




93/11/11 - 14:12 - 2015-1-31 14:12:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن