تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804494294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي موافقتنامه فرهنگي بر گسترش مبادلات فرهنگي دو کشور کمک مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۷ب.ظ)
وزير فرهنگ در نشست امضاي موافقتنامه با پرتغال تاکيد کرد: امضاي موافقتنامه فرهنگي بر گسترش مبادلات فرهنگي دو کشور کمک مي کند امضاي موافقتنامه فرهنگي ميان دو کشور ايران و جمهوري پرتغال پايه و اساس مهمي براي گسترش روابط ميان آنها است و مي توان در چارچوب آن، برنامه مبادلات فرهنگي گسترده اي در قالب تفاهم نامه هاي فرهنگي براي مدت 2 تا 3 سال به امضاء رساند که به عنوان نقشه راه اجرايي کردن بندهاي آن باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با وزير امور خارجه جمهوري پرتغال که باهدف امضاي موافقت‌نامه فرهنگي ميان دو کشور برگزار شد؛ با تأکيد بر اين مطلب گفت: کشور ايران با بسياري از کشورهاي خارجي داراي موافقت‌نامه‌هاي فرهنگي است که قدمت و اعتبار آن‌ها به بيش از 50 سال مي‌رسد و همچنان روابط بين آن‌ها رو به رشد است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: روابط 500 ساله دو کشور ايران و پرتغال رابطه منحصربه‌فردي است و بايد در جهت تقويت آن کوشيد؛ بنابراين با امضاي موافقت‌نامه فرهنگي ميان دو کشور بر گسترش و تقويت اين روابط افزوده مي‌شود.
وي با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي ايران در ليسبون افزود: ايران در اين هفته فرهنگي توانست آثار مختلف فرهنگي و هنري خود ازجمله موسيقي، فيلم و ... را عرضه کند و اميدوارم به‌زودي شاهد حضور هنرمندان پرتغالي نيز در تهران باشيم.
جنتي از آمادگي ايران براي گسترش روابط ميان دو کشور در زمينه‌هاي مختلف ازجمله تبادل هيات هاي علمي، برگزاري نمايشگاه‌هاي فرهنگي، بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي فرهنگي دو کشور و ... خبر داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم، دو کشور را داراي سابقه ديرينه فرهنگي و تمدني دانست و ادامه داد: ايران و پرتغال تجربيات خوبي در زمينه‌هاي فرهنگي، باستاني و هنري دارند و ما اين آمادگي راداريم تا در تبادل اين تجربيات با ملت پرتغال، اقدامات لازم را انجام دهيم.
وي با اشاره به بازديد خود از کتابخانه ملي کشور پرتغال گفت: در سفر خود به ليسبون از مراکز فرهنگي بسياري بازديد کردم که ازجمله آن‌ها کتابخانه ملي اين کشور بود که آثار بسيار قديمي در آنجا نگهداري مي‌شود، بنابراين اين آمادگي راداريم تا در اين زمينه نيز از طريق کتابخانه ملي کشورمان به تبادل تجربيات دوجانبه بپردازيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن اعلام آمادگي براي برگزاري مناسب هفته فرهنگي کشور پرتغال در تهران ادامه داد: جشنواره بين‌المللي فيلم فجر هرساله در بهمن‌ماه برگزار مي‌شود و فيلم‌سازان پرتغالي نيز مي‌توانند براي عرضه آثار خود در اين جشنواره شرکت کنند.
وي اقدامات افراطي‌گري برخي گروهک‌ها ازجمله داعش را محکوم کرد و گفت: اين گروهک‌ها متأسفانه به نام اسلام دست به اقدامات تروريستي مي‌زنند و به دنبال مخدوش کردن چهره واقعي اسلام و مسلمانان هستند.
جنتي با محکوم کردن اهانت اخير روزنامه فرانسوي به پيامبر اسلام (ص) افزود: هيچ‌يک از پيروان اديان الهي نبايد به مقدسات ديگر اديان توهين و يا حمله کنند و اين‌گونه اقدامات به‌طورقطع محکوم است.
وي ادامه داد: در بسياري از شهرهاي ايران ازجمله اصفهان و تهران شاهد همزيستي مسالمت‌آميز ميان اديان مختلف هستيم و مسلمانان و پيروان ديگر اديان در کنار يکديگر و با روابط دوستانه و صميمي به زندگي خود ادامه مي‌دهند.
وزير فرهنگ گفت: اقليت‌هاي ديني در کشور ايران هرکدام نمايندگان خود را انتخاب مي‌کنند و در مجلس شوراي اسلامي نيز داراي نماينده‌اي هستند که از حقوق آن‌ها دفاع مي‌کند.
در ادامه اين ديدار ماشه ته، وزير امور خارجه جمهوري پرتغال با تأکيد بر تلاش براي عملياتي کردن بندهاي موافقت‌نامه فرهنگي امضاشده ميان ايران و کشورش، گفت: روابط ميان ايران و پرتغال به قرن شانزدهم ميلادي برمي‌گردد و اميدوارم با امضاي موافقت‌نامه‌هاي مختلف فرهنگي ميان دو کشور اين روابط گسترش يابد و بتوان در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري آثار خود را به يکديگر عرضه کنيم.
وي افزود: فرهنگ محدود به يک بخش نيست و مي‌تواند نقش اساسي بين ديگر تبادلات کشورها و قدرت فهم و درک ملت‌ها از يکديگر ايفا کند.
وزير امور خارجه پرتغال با محکوم کردن اقدامات تروريستي در جهان ادامه داد: بايد با سعه‌صدر در جهت کاهش خطرات اين گروهک‌ها، تمام تلاش و توان خود را به‌کارگيريم.
در پايان اين ديدار موافقت‌نامه فرهنگي ميان دو کشور به امضاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزير امور خارجه جمهوري پرتغال رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن