تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799010185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما بايد به نام دين و انقلاب به جوانان حرمت گذاشته و آنها را به متن بياوريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۵۱ق.ظ)
جهانگيري: ما بايد به نام دين و انقلاب به جوانان حرمت گذاشته و آنها را به متن بياوريم معاون اول رئيس‌جمهور گفت: هيچ‌وقت کارهايي که موجب دلسردي جوانان شود درست نيست. بايد به شهادت به‌عنوان چيزي فراتر از مسائل ديگر نگاه کنيم. هيچ الگويي بهتر از شهدا نيستند تا براي اخلاق به جامعه معرفي کنيم.
به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري موج، دومين کنگره شهداي نوجوان صبح امروز با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، حجت الاسلام محمدعلي شهيدي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش به‌همت بنياد شهيد و امور ايثارگران در سالن سيدالشهدا(ع) برگزار شد.
جهانگيري پس از اهداي لوح يادبود به خانواده شهداي نوجوان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامي در بخش اول سخنانش گفت: تاريخ انقلاب اسلامي ايران به‌خصوص هشت سال دفاع مقدس همواره پر از عجايبي است که حضور نوجوانان در نبردي نظامي را نشان مي‌دهد و چنين چيزي کمتر در تاريخ پيدا مي‌شود. اين چيزها جز در مکتب امام حسين(ع) و کساني که سر اين سفره نشسته‌اند پيدا نمي‌شود. کارهايي که انسان از يک نوجوان انتظار دارد هيچ وقت به‌اندازه اسلحه به دست گرفتن و جنگيدن نيست.
وي افزود: اتفاقات انقلاب اسلامي که در آستانه سالروز پيروزي آن هستيم، همواره براي انسان تازه است. هرکدام از ما بلافاصله افرادي به يادمان مي‌آيد که اشک در چشمان‌مان جمع مي‌شود. در آستانه سالروز پيروزي انقلاب هستيم و فرصتي است تا از امام راحل(ره) يادي کنيم، امامي که باني انقلاب بودند و رهبري انقلاب را بر دوش داشتند. امام راحل(ره) توجه ويژه‌اي به جوان و نوجوان داشت و اين توجه ايشان همواره در تمام برهه‌هاي تاريخ انقلاب اسلامي از اوايل آن تا روز ارتحال مشاهده مي‌شود. همان يک جمله ماندگار ايشان درباره شهيد فهميده کافي است که فرمودند رهبر آن نوجوان 13ساله است که در برابر تانک‌هاي دشمن ايستاد. امام(ره) که دنيا را در مقطعي از تاريخ تکان داد و انقلابي انجام داد که در حرکت دنيا تغيير اساسي به وجود آورد، اسلام را احيا کرد و اين در حالي بود که خيلي‌ها از حرکت دين مأيوس بودند.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به جايگاه بالاي جوانان در نگرش امام خميني (ره) تصريح کرد: تا حد زيادي از همان جمله امام(ره) مي‌فهميم که ايشان چقدر جوان‌فکر و جوان‌فهم و جوانگرا بود و همين روحيه باعث شد امام(ره) نسل جوان ايران را به محرک اصلي انقلاب اسلامي تبديل کند و با اين نيرو انقلاب را به پيروزي رسانيد. اگر ما جوان را باور کنيم، مطمئن باشيم که او معجزه مي‌آفريند و ناممکن‌ها را ممکن مي‌کند و شعار ما مي‌توانيم با او سازگار است، موفق خواهيم شد.
اينکه امام خميني (ره) جوانان را يک سرمايه عظيم مي دانست مطلب ديگري بود که جهانگيري با اشاره به آن اظهار داشت: امام(ره) معتقد بود جوان براي يک ملت سرمايه بزرگي است و ما جوانان بسياري در اين کشور داريم. بايد در انديشه و رويکردمان اين جهت‌گيري‌ها را داشته باشيم، با حسن ظن به جوانان نگاه کنيم تفاوت نسلي و سبک زندگي متفاوتشان را بپذيريم. با زبان جذاب سخن بگوييم و اين‌گونه با آنها رفتار کردن وجدان پاک آنها را برمي‌انگيزد و کارهاي ناممکن را ممکن مي‌سازد. همين نامه اخير رهبري خطاب به جوانان در اروپا و آمريکاي شمالي از همين انگيزه است. مقام معظم رهبري نه به‌عنوان يک امر روزمره، بلکه با نگاهي بلندمدت اين نامه را مي‌نويسند. اين ضرورت نشان مي‌دهد بايد با جوانان وارد گفت‌وگو شد و با مهرباني وارد بحث شد که حتماً ما از آن نتيجه خواهيم گرفت. شهيدان جوان و نوجوان ما سرمايه‌هاي نمادين ملت ايران هستند، کنگره‌هاي اين‌چنيني سرمايه‌ها را به‌عنوان چراغ‌هاي ملت نشان مي‌دهد تا راه براي ديگران نيز روشن شود.
وي بيان کرد: براي جوانان اين جواني فرصت بزرگي است و زود از دست مي‌رود، بايد قدر آن را دانست و حداکثر استفاده را در جامعه برد. ما بايد به نام دين و از موضع دين و انقلاب و نظام به جوانان حرمت بگزاريم، به متن بياوريم، اگر جوانان جامعه مأيوس شوند آينده آن کشور به خطر مي‌افتد. هيچ‌وقت کارهايي که موجب دلسردي شود کار درستي نيست. بايد به شهادت به‌عنوان چيزي فراتر از مسائل ديگر نگاه کنيم و بنياد شهيد در اين مسير پيشقدم است. ما به اخلاق و انصاف نياز داريم. هيچ الگويي بهتر از شهدا نيستند تا براي اخلاق به جامعه معرفي کنيم.
جهانگيري در پايان سخنانش افزود: سرمايه بزرگ شهدا و امام و انقلاب مي‌تواند تا قرن‌ها براي ما باقي بماند و نظام را اداره کند و پيش ببرد. دولتي که خود را متعهد به شهدا مي‌داند آرمان‌هاي انقلاب و امام را پاس مي‌دارد و تکريم مي‌کند. اميدوارم در اين مسير که گاهي اداره کشور دشوار مي‌شود بتوانيم با استعانت از خداي متعال و روح مقدس شهدا و امام راحل(ره) موانع را برطرف کنيم و مسير نظام را آن‌طور که امام(ره) خواستند پيش بريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن