تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تذکرات شورایی‌ها از بودجه 4000 صفحه‌ای شهرداری تا حکم رحیمی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تذکرات شورایی‌ها از بودجه 4000 صفحه‌ای شهرداری تا حکم رحیمی
اعضای شورای شهر در جلسه علنی صبح امروز خود در مورد لایحه جدید دولت مبنی بر کاستن عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، بودجه شبه ناپایدار شهرداری، انتقاد از طرح استقبال بهار و ... تذکراتی را ارائه دادند.
به گزارش نامه نیوز، رحمت الله حافظی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به فعالیت معدن شن و ماسه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده فعالیت این معدن از سه شیفت به یک شیفت تغییر پیدا کرده و قرار است تا پایان سال فعالیت این کارخانه تعطیل شود.


وی افزود: با تعطیل شدن این کارخانه 400 هکتار زمین باقی می‌ماند که به شهرداری پیشنهاد می‌شود برای تبدیل آن به فضای سبز اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با این بیان که با واقعیت‌های دیگر بودجه آشنا شویم گفت: شهردار تهران تحقق شعار زمین پاک و آسمان آبی و همچنین توجه ویژه به حمل و نقل شهری را سرلوحه بودجه سال 94 اعلام کرده است اما این در حالی است که بودجه دارای سه فصل است که در فصل 2 و 3 شاهد درآمدهای شبه پایدار و ناپایدار هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه جمع دارایی‌های فصل دو و سه 10 هزار میلیارد می‌شود گفت: این در حالی است که 10 هزار میلیارد درآمد شهرداری از بودجه 17 هزار میلیاردی شبه ناپایدار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری در حوزه توجه به حمل و نقل عمومی گفت: چطور ممکن است که شعار آسمان آبی، زمین پاک سرلوحه بودجه باشد اما در حوزه تعویض کاتالیست تاکسی، حمل و نقل ریلی و خرید انواع اتوبوس شاهد کاهش بودجه پیشنهادی باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران عنوان کرده است که بیش از 70 درصد بودجه در حوزه زیر ساخت‌ها و تنها 30 درصد در حوزه نگاهداشت است گفت: این در حالی است که شهرداری بسیاری از موارد نگاهداشت را به حوزه تملک و زیر ساخت‌ها وارد کرده و به این علت بودجه نگاهداشت کاهش یافته است.

وی همچنین در انتقاد به جدول پیشنهادی بودجه سال 94 شهرداری گفت: 4000 صفحه جدول پیشنهادی بودجه به اعضای شورای شهر تحویل داده شده است و بارها از آنها خواسته‌ایم که سی دی اکسل آن را به ما بدهند تا بتوانیم تحلیل کنیم اما هنوز این مهم محقق نشده است و اگر مسئولان شهرداری این سی دی را تحویل ندهند این اطلاعات را بر روی سایت‌های اطلاع رسانی قرار می‌دهم تا مردم نسبت به تحلیل این بودجه نظر دهند.

تغییر پهنه یک ملک در منطقه یوسف آباد

همچنین محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شهرداری تهران نیز با انتقاد از بازه زمانی طرح استقبال از بهار گفت: در این طرح تمامی فعالیت‌های عمرانی از نیمه بهمن ماه تا نیمه فروردین متوقف می‌شود و این در حالی است که در تهران و در نوروز تقریبا پایتخت نشینان از تهران خارج شده و فضا برای انجام عملیات عمرانی فراهم می‌شود و پیشنهاد می‌شود که در طرح استقبال از بهار، عدم انجام عملیات عمرانی در نوروز حذف شود.

وی همچنین از تغییر پهنه یک ملک در منطقه یوسف آباد خبر داد و گفت: این ملک فضای سبز است اما به تازگی در لیست فروش قرار گرفته و دوستان شهرداری نیز عنوان کرده‌اند که نگران این مکان نباشید چرا که در پهنه m قرار دارد و من تا به حال ندیده‌ام که شهرداری مکان‌های سبز خود را بفروشد.

وی همچنین با بیان اینکه اجازه ندهید هیچ بزرگراهی از دل جنگل‌ها عبور کند گفت: با این حال بازدیدی از منطقه 22 داشته و متوجه شدم کارشناسان با استفاده از تکنولوژی به روز و با حساسیت ویژه اقدام به جابجایی درختان بخشی از یک پارک جنگلی کرده‌اند.

قطعا انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود

همچنین مسجدجامعی با تشکر از اعضای شورایاری دوره سوم گفت: قطعا این انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود و جا دارد شورایاران گذشته که تجربیات کافی در زمینه مدیریت محلات کسب کرده‌اند در این انتخابات ثبت نام کنند.

همچنین محسن سرخو عضو کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با اشاره به حکم صادر شده در مورد معاون اول رئیس جمهور سابق گفت: حکم صادر شده در مورد تخلفات مربوط به خیابان فاطمی با وجود تمامی نگرانی‌ها بالاخره صادر شد.

وی با اشاره به این ضرب المثل که هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک، گفت: وقتی مسئول رسیدگی به مفاسد اقتصادی دولت دهم خودش حکم محکومیت می‌گیرد این نگرانی عمده‌ای را ایجاد می‌کند و از دستگاه قضایی درخواست می‌شود هرچه سریعتر به پرونده این افراد رسیدگی شود.

اختیارات شورا در بحث اخذ عوارض به سمت دولت سوق داده می‌شود

همچنین احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به عضویتش در کارگروه فرعی کلانشهرهای دولت گفت: در دولت قبل بحث ارزش افزوده و تجمیع عوارض از نظر قانونی مدتش تمام شد و باید دولت لایحه جدیدی را تدوین کند که اتفاقی در حال رخ دادن است. چرا که در این لایحه اختیارات شورا در بحث اخذ عوارض به سمت دولت سوق داده می‌شود و این در حالی است که در دوره‌های گذشته بسیاری از حقوق از شورا گرفته شده و قطعا تصویب این لایحه برایند منفی برای تهران خواهد داشت چرا که ما نمی‌توانیم حقوق مردم تهران را دریافت کنیم.

وی با اشاره به تضارب آرا بین وزارت کشور و وزارت اقتصاد گفت: باید فکری به حال سوق دادن عوارضی که حق مردم تهران است اندیشیده شود.

همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز با تشکر از پلیس تهران مبنی بر جمع آوری و هدایت کارتن خواب‌ها و معتادین لامکان به مراکز نگهداری گفت: با این حال باید وزارت بهداشت و بهزیستی نیز وارد عمل شوند.

وی با انتقاد از سخنان سروری مبنی بر انتقاد از نامه وزیر کشور گفت: بیان این حرف‌ها در این تریبون خوشایند نیست و در حال حاضر کشور نیاز به وحدت دارد که در همین حین تقی پور با صدای بلند در صحن شورا فریاد کشید که بر اساس آیین نامه داخلی شورا عضو شورا نمی‌تواند به عضو دیگری تذکر دهد.

همچنین مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر نیز با انتقاد از انتخاب 9 نفر به عنوان هیئت ناظر بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: مهندس چمران بارها اعلام کرده است که همه 31 عضو می‌توانند به عنوان ناظر در انتخابات فعالیت کنند اما در جلسه گذشته آقای سالاری از افراد علاقمند ثبت نام کرد و لیستی از افراد علاقمند تهیه کرد اما بعد از مدتی مشخص شد که تنها 9 نفر رای آورده‌اند و نام عده‌ای حذف شده است که جای سوال است چه کسی اجازه این اقدام را دارد.

همچنین مهندس چمران در واکنش به تذکرات اعضای شورای شهر در مورد سرانجام فعالیت‌ معدن شن و ماسه در منطقه 18 گفت: شهرداری تلاش بسیاری برای متوقف کردن فعالیت این معدن انجام داده است اما در حال حاضر مشکل قانونی وجود دارد و آنها حکم توقف بر توقف گرفته‌اند و امیدواریم این مشکل حل شود.

وی همچنین در واکنش به تذکر طرح استقبال از بهار گفت: چندی پیش نامه‌ای کتبی به شهردار تهران نوشته‌ام که طرح استقبال از بهار به جای آنکه از نیمه بهمن آغاز شود از 20 اسفند آغاز و اجازه فعالیت عمرانی برای برخی پروژه‌ها در طول تعطیلات عید داده شود.

وی در واکنش به سخنان حقانی مبنی بر تغییر کاربری یک ملک در منطقه یوسف آباد گفت: فضای سبز قابل فروش نیست.

همچنین چمران در واکنش به لایحه دولت مبنی بر تغییر مسیر واریز ارزش افزوده و عوارض گفت: در برنامه سوم سهم شهرداری از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده،به سه درصد رسید و بعد از مدتی یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده را نیز برای ارتقای سطح بهداشت و درمان هزینه کردند و از آنجایی که این مقوله درمان بسیار مهم و ضروری است کسی اعتراضی نکرد اما حالا می‌خواهند مقداری دیگر کم کنند و این در حالی است که ما بارها از شهرداری‌ها خواسته‌ایم که از فروش تراکم و فشار بر مردم خودداری کنند و ما می‌بینیم که بازهم از عوارض و حق شهرداری‌ها کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه 82 درصد هزینه خرید اتوبوس با وزارت کشور است و تنها شهرداری 17 درصد سهم دارد گفت: در عوض نه تنها کاری از سوی دولتها انجام نمی‌شود بلکه ما به مالیات بر ارزش افزوده که درآمد پایدار است دلخوش هستیم که مرتبا از آن کنده می‌شود! و این سیاست باید اصلاح شود چرا که مالیات بر ارزش افزوده و عوارض حق شهرداری است تا به شهرداری‌ها کمک کند تا از حالت فشل بودن خارج شوند.

وی با بیان اینکه وقتی شهرداری پول ندارد مجبور می‌شود کارهایی بر خلاف مصالح عمومی انجام دهد و شوراها نیز گیر می‌کنند گفت: حالا بیایند تظاهرات هم بکنند اما وقتی شهرداری پول ندارد مجبور است.



منبع: ایسنا


۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن