تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809734955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمونه ای دیگر از سیاسی کاری سینمای غرب


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نادیده گرفته شدن فیلم محمد (ص) همزمان با اهانت ها به ایشان؛
نمونه ای دیگر از سیاسی کاری سینمای غرب
فیلم محمد(ص) از راهیابی به مرحله نهایی جشنواره فیلم برلین جا ماند، تا باز هم برلین نسبت به سینمای غیرجشنواره‌ای ایران بی‌محلی کند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، از ابتدا هم مشخص بود که برای ژرمن‌ها «محمد(ص)»، نمی‌تواند فیلم محبوبی باشد چون در آن اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران سیاه‌نمایی نشده و فیلمی برخلاف میل حکومت ایران به شمار نمی‌رود و بالعکس تلاشی است از سوی ایران برای ترویج گفتمان اسلام در قالب سینما که مسلما در اروپای مسیحی و لائیک فرصتی چنین داده نخواهد شد.
نگاهی در سینمای ایران وجود داشته و دارد که همیشه به دنبال تأیید خود از سوی غربی‌ها است. این نگاه امید داشت تا حضور «محمد(ص)» در غرب همراه با موفقیت فیلم و سرازیر شدن درخواست‌های اکران در سراسر جهان باشد که با عدم همراهی برلین، نقشه‌ها نقش بر آب شد.
در اینجا بحث بر سر این است که آیا «محمد(ص)» نیازی به دیده شدن در برلین یا جشنواره‌های مشابه دارد؟
از آنجا که مجیدی تلاش کرده عوامل فیلم از مشهورترین سینماگران خارجی باشند، قطعاً در ذهن خود بهره‌گیری از عناوین آنها برای داشتن برد جهانی را هم لحاظ کرده است، واقعاً شأنیت فیلمی که درباره جایگاه پیامبر خاتم(ص) ساخته می‌شود، استفاده از نام استرابو برای دیده شدن در جشنواره‌هاست؟ این اشتباه استراتژیک را باید در کنار لابی ضدایرانی دولت‌های ارتجاعی عربی قرار داد که نمی‌خواهند فیلم «محمد(ص)» دیده شود.   بایکوت محمد(ص) مجیدی از نظر آنها مساوی است با بایکوت تبلیغ تشیع در سینما و سرمایه‌گذاری یک میلیاردی قطر برای ساخت فیلمی درباره زندگی رسول اکرم(ص) نیز در راستای خنثی‌سازی تأثیری است که احتمالاً «محمد(ص)» در سطح جهانی خواهد داشت.   اما در این بین چاره چیست؟ آیا باید مانند رضا میرکریمی خوشحال باشیم که فستیوال‌های غربی باعث ارتقای سینمای ایران خواهند شد یا همان سیاستی را در پی بگیریم که پیش از این در مورد سریال‌های موفق سیما انجام شده و جواب خود را داده است؟!  اعتقاد کسانی مانند میرکریمی که فیلم «امروز» را در اسکار داشت و به مرحله نهایی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه نیافت، درباره اینکه جشنواره‌های خارجی باعث ارتقای سینمای ایران خواهد شد، مساوی است با اینکه «محمد(ص)» را به جشنواره‌های مختلف بفرستیم و آنها هم همان کاری که برلین با این فیلم کرد، تکرار کنند تا رضایت عرب‌ها را جلب کنند.   اما در نگاه دوم، اگر گفته می‌شود شأنیت فیلم محمد(ص) بالاتر از آن است که در جشنواره فجر مسابقه دهد، در سایر جشنواره‌ها هم باید این شأنیت حفظ شود! و در عوض فیلم در کشورهای مسلمان منطقه اکران شود. همان طور که سریال یوسف(ع)، مختارنامه و پیش از آنها سریال امام علی(ع) در بسیاری از کشور‌های مسلمان پخش شدند و تأثیر فرهنگی خود را از آسیای مرکزی گرفته تا قلب آفریقا برجای گذاشتند.   هم‌اکنون ارتباط برقرار کردن مخاطبان عام در سطح جهان با فیلم «محمد(ص)» بسیار ارزشمند‌تر از آن است که این فیلم منتظر دریافت یک جایزه از جشنواره‌ای غربی باشد که در طول سال فیلم‌های گمنام ایرانی با کمی بالا بردن دز سیاه‌نمایی به آن دست می‌یابند.   تسنیم 115  



۰۷/۱۱/۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن