تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798436594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فداکاري‌هاي مردم سبب شد که از نعمت نظام جمهوري اسلامي بهره‌مند شويم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۴۸ب.ظ)
فداکاري‌هاي مردم سبب شد که از نعمت نظام جمهوري اسلامي بهره‌مند شويم رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينکه حقيقت آن است که قم خاستگاه انقلاب اسلامي است و نبايد اين افتخار بزرگ را فراموش کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي در مراسم تکريم و معارفه مديران کل سابق و جديد اوقاف استان قم که در مجتمع امامزاده سيد علي(ع) برگزار شد اظهار کرد: حقيقت آن است که قم خاستگاه انقلاب اسلامي است و نبايد اين افتخار بزرگ را فراموش کنيم.
وي با بيان اينکه برکات انقلاب اسلامي از قم شروع شد افزود: فداکاري‌هاي مردم اين شهر و همه ملت ايران سبب شد که از نعمت نظام جمهوري اسلامي بهره‌مند شويم.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينکه بعضي مي‌گويند از گذشته يادي نکنيم خاطرنشان کرد: اما رهبر معظم انقلاب تاکيد داشتند که اگر کسي گذشته خود را و افتخاراتي که داشته فراموش کند نمي‌تواند در آينده هم افتخاري بيافريند.
وي ادامه داد: اصل انقلاب اسلامي يکي از افتخارات ملت ايران و مردم قم به شمار مي‌رود؛ اگر حکومت پهلوي باقي مانده بود تا سال 1365 در هيچ نقطه‌اي از کشور روضه امام حسين(ع) وجود نداشت و اين يک نقشه حساب شده بود.
محمدي تصريح کرد: بنا به مشيت الهي، خاندان پهلوي سرنگون شدند و با استقرار نظام جمهوري اسلامي، شاهد توسعه منابر حسيني و مجالس عاشورايي هستيم.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: در اربعين امسال يکي از افتخارات عالم اسلام رقم خورد و ميليون‌ها نفر از زائران حضرت سيدالشهدا(ع) از سني و شيعه در اين مراسم حضور داشتند و همين امر سبب شد معادلات منطقه‌اي تغيير کرده و گروهک تروريستي داعش هم دريافت که کارش تمام شده است.
محمدي با بيان اينکه برخي به وسيله سخنان و نوشته‌هاي خود قصد دارند حکومت ستمگر پهلوي را زيبا و بزک کرده جلوه دهند گفت: بدانيم که اين کار خيانت است؛ يکي از بزرگ‌ترين اقدامات خائنانه شاه و رژيم پهلوي اين بود که براي ملت ايران اين ذلت را پذيرفت که انگليس و آمريکا براي ما تصميم بگيرند و شاه کشور را جابه‌جا کنند.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: امروز در سايه اسلام، قرآن و مکتب اهل بيت(ع) خودمان تصميم‌گيرنده براي خودمان هستيم و نبايد اجازه دهيم اين افتخارات فراموش شوند؛ دهه فجر فرصتي است براي اين امر و بيان آثار و برکات انقلاب اسلامي و هرچند سختي‌هايي وجود دارد ولي اگر به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي تکيه کنيم، به ياري خداوند متعال بر همه آنها فائق مي‌شويم و اين يک وعده الهي است.
وي بيان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌هاي اخير همواره به ملت و دولت تاکيد فرموده‌اند که توجه به توان داخلي را در اولويت قرار دهند.
محمدي با بيان اينکه اگر انقلاب اسلامي ايران نبود، امروز آثاري از موقوفات باقي نمي‌ماند گفت: بناي شاه اين بود که اثري از وقف و اهل بيت(ع) باقي نماند؛ امام راحل 70 روز پس از انقلاب فرمودند موقوفات کشور بايد در حالت وقف باقي بمانند و بر اساس نيت واقفان عمل شود که پس از آن قانون وقف و سازمان اوقاف هم به تصويب رسيد و مورد عمل قرار گرفت؛ پس از امام نيز خلف صالح ايشان، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي توجه ويژه‌اي به موقوفات و بقاع متبرکه داشته و دارند و تذکرات لازمي را در اين زمينه به مسئولان گوشزد فرموده‌اند.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح کرد: برنامه سازمان اوقاف و ادارات کل استاني آن در هر سال مشخص است و مديران مي‌دانند بر اساس چه برنامه‌اي بايد حرکت کنند.
وي ادامه داد: سازمان اوقاف در سه حوزه بقاع متبرکه، قرآن و وقف داراي مسئوليت است که در هر حوزه برنامه‌اي جامع تدوين شده است.
محمدي از راه‌اندازي سامانه موقوفات در 600 نقطه کشور خبر داد و عنوان کرد: اسناد اجاره موقوفات، غبارروبي امامزادگان، برداشت وجوهات و نذورات و ... در قالب اين سامانه کنترل مي‌شوند.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: به تمام ادارات کل استاني ابلاغ شده که تمام وقف‌نامه‌ها مورد بازخواني قرار گيرند و در سامانه جامع ثبت شوند که در اين راستا 500 هزار وقف‌نامه در سامانه به ثبت رسيده‌اند تا از دخل و تصرف در آنها جلوگيري شود.
وي با تاکيد بر اجراي امينانه نيت واقفان عنوان کرد: کمک به فقرا، کمک به ازدواج جوانان، اعزام به سفرهاي زيارتي و هرآنچه نيت واقفان بوده در سراسر کشور اجرايي شده است.
محمدي افزود: تعيين مکان و زمان اجراي نيت واقفان امري جديد در سازمان اوقاف به شمار مي‌رود؛ عمران و آباداني بقاع متبرکه، امور فرهنگي و همچنين تبليغات ديني در هر امامزاده از محل وجوهات همان بقاع صورت مي‌گيرد.
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينکه امروز اين سازمان به نهادي اثربخش و فعال تبديل شده است گفت: تحول اقتصادي و مديريت در وقف لازمه اين مهم به شمار مي‌رود و در اين بين تحول در نيروي انساني هم اهميت دارد و يکي از راهکارهاي اين امر، جابجايي مديران است.
وي با اشاره به 40 ماه فعاليت حجت‌الاسلام شيري مديرکل سابق اوقاف استان قم عنوان کرد: يکي از ويژگي‌هاي برجسته او، انجام وظيفه بدون سر و صدا و تبليغات در راستاي خدمت به بقاع متبرکه و نظم و انضباط مالي است؛ تمام امور مالي بر اساس نظام جامع سيستماتيک سازمان اوقاف صورت مي‌گيرد و از رد و بدل شدن پول نقد يا چک جلوگيري به عمل آمده است.
محمدي افزود: توجه به عمران و آباداني بقاع متبرکه، تغيير هيئت امناي امامزادگان، اجراي صحيح و خوب برنامه‌هاي حفظ قرآن و... از جمله اقدامات مديرکل اوقاف استان قم طي سه سال اخير محسوب مي‌شوند به طوري که در اين مدت از بابت قم نگراني نداشتيم.
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه بيان کرد: براي انتخاب جايگزين حجت‌الاسلام شيري لازم بود مديريت انتخاب شود که در وهله نخست اين جايگاه را حفظ کرده و در مرحله بعد، اداره کل اوقاف قم را از نظر ابعاد مختلف ارتقا دهد که حجت‌الاسلام حسيني مقدم با توجه به تجربه‌اي که دارد مي‌تواند در اين مسير موفق باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن