تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814795141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قابل قبول نيست بيت المقدس در اشغال غاصبين باقي بماند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۱۹ب.ظ)
روحاني در ديدار سفير جديد اردن؛ قابل قبول نيست بيت المقدس در اشغال غاصبين باقي بماند روحاني گفت: اشغال تدريجي بيت المقدس و بيرون راندن فلسطينيان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نيست که اين شهر در اشغال غاصبين باقي بماند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز دوشنبه و در هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد اردن، گفت: سرنوشت ملت فلسطين و مسجدالاقصي به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان، براي همه دنياي اسلام اهميت دارد و اشغال تدريجي بيت المقدس و بيرون راندن فلسطينيان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نيست که اين شهر در اشغال غاصبين باقي بماند.
روحاني با اشاره به وضعيت جغرافيايي اردن و همجواري آن با سرزمين‌هاي فلسطين، سوريه و عراق و همچنين معضل تروريسم و بي‌ثباتي موجود در برخي کشورهاي منطقه اظهار داشت: هدف جمهوري اسلامي ايران ثبات و امنيت در خاورميانه و حل و فصل مسأله فلسطين براي بازگشت آوارگان فلسطيني به وطن خودشان است.
روحاني در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه اردن داراي سابقه تمدني بسيار کهني است و همواره بين دو ملت روابط نزديکي برقرار بوده است، ابراز اميدواري کرد که حضور سفير جديد اردن در تهران آغازي براي تعميق مناسبات فيمابين باشد.
رئيس‌ جمهوري گفت: ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه با دولت اردن هاشمي در بخش‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي هستيم و مي‌توانيم درباره مسايل منطقه‌اي و جهاني مشورت و همفکري کنيم.
روحاني با تأکيد بر اينکه شرايط دو کشور و منطقه ايجاب مي‌کند دو کشور روابط خود را گسترش دهند، افزود: دو کشور تعلق به منطقه مهم خاورميانه دارند و ثبات اين منطقه براي همه ما اهميت دارد.
سفير جديد اردن نيز با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دولت و ملت ايران، گفت: در دوران مأموريتم تمام تلاش و مساعي خود را براي ارتقاي مناسبات دو کشور به کار خواهم گرفت.
عبدالله سليمان عبدالله ابورمان گفت: اردن به جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک کشور تأثيرگذار در منطقه نگاه مي‌کند و ما براي گسترش همکاري‌ها با ايران در عرصه‌هاي مختلف تلاش خواهيم کرد.
سفير جديد اردن مسأله فلسطين را براي کشورش اصلي و محوري خواند و با تأکيد بر اينکه منافع اردن اقتضا مي‌کند که موضوع فلسطين به طور عادلانه حل و فصل شود، اظهار داشت: اردن به پناهندگان فلسطيني به عنوان شهروندان خود نگاه مي‌کند و در عين حال احقاق حق بازگشت فلسطينيان به سرزمين خودشان را نيز مسئوليتي بر عهده خود مي‌داند.
وي با اشاره به موضوع تروريسم در منطقه، افزود: گفتمان دولت اردن در جهت يکپارچگي و تقريب مذاهب اسلامي از طريق گسترش فعاليت هاي فرهنگي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن