تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819159639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه کتاب تازه از «هزاره‌های دنیای باستان»


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲




1422179826341_7.jpg

سه کتاب تازه از مجموعه «هزاره‌های دنیای باستان» منتشر شد. به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا‌، «زردشت در تاریخ» نوشته گرادو نیولی با ترجمه مهدیه چراغیان در 238 صفحه با شمارگان 1100 نسخه، جلد گالینگور قیمت 17هزار تومان و جلد شومیز قیمت 12هزار تومان منتشر شده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «زمان‌، زیستگاه و حوادث زندگی زردشت‌، پیامبر ایران باستان‌، همواره موضوع پژوهش‌های بی‌شماری بوده است. این کتاب شامل چهار سخنرانی پروفسور گراردو نیولی است که به زمان زندگی زردشت پیامبر می‌پردازد و به نظریه‌های مختلفی اشاره دارد که از سوی پژوهندگان تاریخ و فرهنگ ایران باستان مطرح شده‌اند. در این راستا‌، شواهد زبانی و تاریخی بسیاری مورد نقد و بررسی موشکافانه قرار می‌گیرد. کتاب حاضر شرحی مفصل از این پژوهش‌ها را پیش‌ رو قرار می‌دهد.»

کتاب

** «ایران صفوی» (نوزایی امپراتوری ایران) نوشته اندرو. جی. نیومن با ترجمه عیسی عبدی در 429 صفحه با شمارگان 1100 نسخه، جلد گالینگور قیمت 28هزار تومان و جلد شومیز 23هزار تومان منتشر شده است. در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است: «اثر حاضر روایتی جدید از چگونگی تکوین‌، تداوم و تحول دولت صفوی را با تکیه بر منابع مختلف فارسی‌، عربی و لاتین پیش‌ روی محققان می‌گشاید. نگاه کلیشه‌ای به دوره صفوی و تمرکز شرق‌شناسان بر باورهای نهادینه و تکراری‌، صفوی‌پژوهان را از پرداختن به زوایای ناخوانده و نااندیشیده این عصر بازداشته است. در واقع شناخت پویایی درونی و سازوکار نظام حکومتی صفوی‌، ماهیت گفتمان‌های مهدویت‌، مناسبات مذهبی و قومی در هرم قدرت‌، نقش گفتمان استعلایی دربار در قوام و حفظ قلمرو دولت صفوی و دلایل مانایی آن از اهداف اثر حاضر است. نویسنده همچنین از تاثیر و تداوم فرهنگ ایرانی‌، بازتاب‌ آن در گفتمان‌ها و سیاست‌های فرهنگی صفویان غافل نمانده و با نگاهی تاریخی به ارزیابی و تاثیر فرهنگ ایرانی بر دوره مورد نظر پرداخته است.»

کتاب

** «نامه سرگشاده به اسکندر کبیر» نوشته پی‌یر بریان با ترجمه مهشید نونهالی در 211 صفحه با شمارگان 1100 نسخه‌، جلد گالینگور 16 هزار تومان و جلد شونیز 12 هزار تومان به چاپ رسیده است. یادداشت پشت جلد کتاب: «نامه سرگشاده به اسکندر کبیر پی‌یر بریان‌، نه تاریخ است و نه وقایع‌نگاری؛ روایتی است در قالب پرسش‌هایی تامل‌برانگیز در آن روزگاری که تاریخ هخامنشیان زیر سم ستوران مقدونیان آرام آرام محو و نابود می‌شد‌؛ پرسش‌هایی برآمده از ذهنی خلاق درباره وقایع نبردهای ایسوس‌، گرانیکوس و گوگمل‌ با نگاهی هم‌اندیشانه و انتقادی بر روایات برآمده از بزرگ‌ترین مورخان تاریخ پایان عهد هخامنشی و تاریخ اسکندر گجستک ... این اثر پرسش‌هایی اندیشه‌مدار‌، از آغاز تا فرجام اسکندر را پیش روی خواننده فارسی‌زبان قرار می‌دهد.»

معرفی کتاب

** کتاب‌های یادشده در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسیده‌اند. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن