تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798453016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌ نشینی پوشاک ایران در برابر ترک‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران؛
عقب‌ نشینی پوشاک ایران در برابر ترک‌ها
رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به بیان مهمترین زیان تجارت ترجیحی ایران و ترکیه پرداخت و گفت: برقراری تجارت ترجیحی ظرافت‌های زیادی دارد و باید دقت شود که تولید ملی صدمه نخورد اما در این قرارداد برای پوشاک ترکیه در ایران تعرفه ترجیحی قائل شده‌ایم که به معنی عقب‌نشینی صنعت نساجی‌ و پوشاک‌ ایران در قبال ترک‌هاست.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، مسعود دانشمند درباره اینکه روابط ترجیحی بین کشور‌ها باید بر چه مبنایی انجام شود؟ گفت: اصولا کشور‌ها در تجارت ترجیحی با توجه به توانمندی‌هایشان سعی می‌کنند در بازارهای طرف ‌مقابل رقابت بهتری داشته باشند؛ به عنوان مثال کشور ما اگر سنگ ساختمانی به ترکیه صادر می‌کند و برای آن تعرفه ترجیحی در نظر می‌گیرد به این معنی است که اگر کشور‌های دیگر بخواهند به ترکیه سنگ بفرستند مشمول تعرفه معمولی می‌شوند ولی سنگی که ایران صادر می‌کند مشمول تعرفه کمتر می‌شود.

وی افزود: شاخص‌های تعرفه ترجیحی این است که کالایی که مشمول این تعرفه می‌شود در بازار مورد نظر، تقاضا داشته باشد و اینکه باید توجه شود با تعرفه ترجیحی چه منافعی برای دو طرف بدست می‌آید. همچنین مبنا باید این باشد که به تولید ملی لطمه وارد نشود.

دانشمند اظهار کرد: این تفاوت باعث می‌شود با حفظ حقوق تمام بخش‌ها، بازار ترکیه را برای محصولات‌مان بهتر بدست بیاوریم. تجارت ترجیحی معمولا همین است که کشور‌ها بتوانند به بازار دیگری در رقابت با کشور‌های ثالث دست پیدا کنند و در موقعیت بهتری قرار گیرند.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی مواردی که باید در روابط ترجیحی رعایت شود، گفت: برقراری تجارت ترجیحی ظرافت‌های زیادی دارد. آنچه باید در این کار به آن دقت کنیم این است که بنیاد‌های تولید ملی‌مان صدمه نخورد.

دانشمند اضافه کرد: در این قرارداد برای پوشاک ترکیه در ایران تعرفه ترجیحی قائل شده‌ایم، این کار به این معنی است که صنعت نساجی‌ و پوشاک‌مان باید در مقابل پوشاک ترکیه عقب‌نشینی کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به بیان مهمترین زیان تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه پرداخت و گفت: تعرفه ترجیحی در کوتاه مدت به نفع مصرف‌کننده خواهد بود اما تاثیرات میان مدت و بلند آن این است که اشتغال و محصول داخلی را از دست می‌دهیم. اگر مصرف کننده پولی نداشته باشد که کالایی بخرد آن زمان می‌خواهیم چه کار کنیم؟ باید کاری کنیم که اول تولید کننده داخلی‌ و اشتغال‌مان در امنیت قرار بگیرد.

دانشمند اصل برقراری تعرفه ترجیحی با ترکیه را اتفاق مثبتی عنوان کرد اما اینکه چه کالاهایی شامل تجارت ترجیحی باشد را محل بحث و نقد دانست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کشور‌های اوراسیا و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق بین خودشان تعرفه تجاری صفر گذاشته‌اند. یعنی اگر جمهوری آذربایجان بخواهد میوه و تره‌بار به روسیه صادر کند تعرفه آن صفر است، اما اگر از ایران صادر کننده‌ای بخواهد میوه و تره‌بار به روسیه صادر کند تعرفه‌اش 25 درصد است؛ بنابراین آذربایجان در مقایسه با ایران از مزیت بهتری در بازار روسیه برخوردار است./ایسنا/110



۰۵/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن