تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 23 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799830255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپ و توزیع ۱۰۰ هزار جلد قرآن با مشارکت مردم در سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در طرح نورباران رخ داد؛
چاپ و توزیع ۱۰۰ هزار جلد قرآن با مشارکت مردم در سال جاری
رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به مأموریت‌های این سازمان در سه دهه فعالیت از چاپ و توزیع ۱۰۰ جلد قرآن کریم با مشارکت‌های مردمی در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن امروز در مراسم رونمایی از 20 هزار جلد قرآن کریم که با حضور از خیران قرآنی در ساختمان سازمان دارالقرآن امروز  برگزار شد،با اشاره به اینکه این سازمان در سه دهه فعالیت خود برنامه‌های متنوعی را دنبال کرده است، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های سازمان دارالقرآن توسعه آموزش‌های عمومی قرآن در سراسر کشور است که در این راستا ما توانستیم بزرگترین شبکه آموزش عمومی قرآن کشور بعد از آموزش و پرورش باشیم و 100 هزار معلم قرآنی را نیز برای توسعه برنامه‌های قرآنی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 300 تا 500 هزار نفر توسط سازمان دارالقرآن تحت آموزش تخصصی و عمومی قرار می‌گیرند، افزود:‌ ما سالانه حدود 50 عنوان برنامه آموزشی در موضوعات مختلف قرآنی از جمله حفظ، تفسیر و قرائت قرآن کریم برگزار می‌کنیم.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه دومین مأموریت سازمان دارالقرآن ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های قرآنی است، گفت: در حوزه قرآن سیاست نظام این است که حضور مردم در برنامه‌های قرآنی پررنگ‌تر باشد و مردم کارهای قرآنی را مدیریت کرده و به سرانجام برسانند همانطور که در محرم مردم برای عزاداری امام حسین(ع) به صورت خودجوش هزینه می‌کنند از این ظرفیت برای توسعه برنامه‌های قرآنی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار تشکل مردمی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سومین مأموریت سازمان دارالقرآن نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه تأسیس شد.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به وجود امکانات متنوع برای توسعه آموزش‌های قرآنی افزود: برای انجام این مأموریت نیاز به شرایط و لوازمی داریم. مثلاً در بحث آموزش داشتن کتاب قرآن از اهمیت زیادی برخوردار است که البته متأسفانه هنوز این نیاز به خوبی برطرف نشده است به طوری که در بسیاری از روستاهای کشور شاهدیم که مردم از حداقل‌ امکانات نیز برخودار نیستند.

وی با بیان اینکه در چاپ و توزیع قرآن در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و امسال سعی کردیم این امر را برعهده مردم قرار دهیم، خاطرنشان کرد: برای شروع کار گام‌های خوبی برداشته شد به طوری که تاکنون 80 هزار جلد قرآن چاپ و توزیع شده است که امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 100 هزار جلد قرآن کریم برسد.

قره‌شیخلو با اشاره به نیاز جامعه به امور قرآنی گفت: 2 هزار مؤسسه قرآنی به اسم قرآن فعالیت می‌کنند که بیش از 95 درصد این مؤسسات مکان ندارند در حالی که ما فضای فیزیکی خوبی همچون مدارس در کشور داریم اما متأسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه فرهنگ هزینه کردن برای چاپ و توزیع قرآن کریم باید در بین مردم نهادینه شود، افزود: امیدواریم با پشتیبانی‌های مردم فرهنگ هزینه کردن برای گسترش امور قرآنی در کشور توسعه یابد تا بتوانیم از این طریق به مطالبات قرآن مقام معظم رهبری نیز جامعه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

نامه شما به جوانان اروپا، موجب روشنی چشمها شد
منظور از خلق عظیم چیست؟
برجسته ترین مصداق « المَغضُوبِ عَلَیهِمْ» در قرآن چیست؟/بدترین امت در بیان پیامبراکرم(ص) چه کسانی هستند؟
حکمت نامه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) + دانلود کتاب




کد خبر: ۵۱۱۲۱۹۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن