تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814888553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیخ الاسلام: آل‌سعود دموکراسی را جایگزین تفکرات شاهنشاهی کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: شیخ الاسلام: آل‌سعود دموکراسی را جایگزین تفکرات شاهنشاهی کند
مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی به تبیین راهکارهای پیش روی پادشاهی عربستان جهت بهبود جایگاه خود در منطقه پرداخت.
به گزارش نامه نیوز، حسین شیخ الاسلام در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به درگذشت پادشاه عربستان و تعیین پادشاه جدید در این کشور با بیان اینکه این پادشاهی در گذشته مرتکب اشتباهات بزرگی شد، گفت: اشتباهات این پادشاهی منجر به ایجاد و توسعه گروه های تروریستی، تشنج، خونریزی ،کشتار و دخالت خارجی ها در منطقه شد.

وی با اشاره به نقش پادشاهی عربستان درقضیه فلسطین افزود: این کشور باید سیاست های خود را با مقاومت هماهنگ کند نه با رژیم صهیونیستی و سازشکارها.

شیخ الاسلام با اشاره به برنامه ریزی ها و سیاست های عربستان در خصوص نفت تصریح کرد: پادشاه جدید عربستان باید سیاست خود را بر اساس منافع نفت و تولید کنندگان آن هماهنگ کند نه بر اساس درآمد ملی خود و سیاست های دیکته شده استکبار جهانی برای تضعیف اقتصادی برخی کشورهای خارجی.

مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط داخلی کشورعربستان توضیح داد: پادشاه عربستان باید به سمت تبلور نظرات ملت خود در حکومت پیش رفته و به جای دور شدن از مردمسالاری به دموکراسی نزدیک شود.

وی با بیان اینکه عربستان می تواند نقش خوب و موثری در ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و منطقه ایفا کند، توضیح داد: متاسفانه این کشور به دلیل داشتن خصایص شاهنشاهی و امیر نشینی نقش اساسی خود بین کشورهای اسلامی و عربی از دست داده که باید به این نقش بازگشته و به ایجاد وحدت اسلامی کمک کند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه عربستان به دلیل برخی اهداف سیاسی تحریف هایی را وارد اصول اسلامی کرد، گفت: عربستان باید تحریفاتی همچون جهاد نکاح و برخی احکام دیگر که به دلیل ضدیت با حکومت سوریه  و پشتیبانی از تروریست ها وارد اسلام کرده  و موجب وارد شدن لطمات جدی به فرهنگ و تمدن و فقه اسلامی شده را تصحیح کند.

وی با بیان اینکه درگذشت انتخاب پادشاه جدید عربستان فرصت مناسبی برای این کشور جهت تصحیح اشتباهات گذشته آن فراهم کرده است، تصریح کرد: این کشور باید از این به بعد اسلامی، ملی و استقلال طلبانه فکر کند نه شاهنشاهی، خانوادگی و تکیه به خارجی؛ که تحقق این امر موجب بهبود شرایط منطقه ای و داخلی عربستان می شود.


منبع: خانه ملت


۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن