تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798662599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه خواننده هایی که بازی کردند/عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جام جم نوا »  خبر »  همه خواننده هایی که بازی کردند/عکس

تصویر همه خواننده هایی که بازی کردند/عکس
همه خواننده هایی که بازی کردند/عکس دوشنبه 15 دی 1393 08:42 | کد خبر: 1783166619501838487 | بازدید: 582
جام جم نوا:‌ وسوسه ی حضور در عرصه های دیگر هیچوقت سلبریتی ها را رها نکرده، وطنی و خارجی هم ندارد، فوتبالیست هایی که بازیگر شدند، بازیگرانی که خواننده شدند، نویسنده هایی که بازیگر شدندو... به ندرت یک نفر موفق شده در عرصه ای به غیر از تخصصش بدرخشد.
در موضوع خواننده هایی که بازیگری کرده اند هم بالطبع همین گونه بوده است ،غالب خواننده ها نتوانسته اند از ژست خود خارج شوند و به اصطلاح خود رابشکنند و بازی کنند و اغلب با چند تجربه ناموفق عرصه را ترک کرده اند (حداقل در سینمای داخلی و در بازه زمانی پس از انقلاب) ،کما اینکه وجود یک خواننده در یک فیلم منسجم می تواند گیشه را تضمین کند و از آن طرف محبوبیت خواننده را تضمین کند به عبارت دیگر بازی دوسویه ای که می تواند به نفع هردوجریان باشد در سینمای داخلی به یک بازی دو سرباخت تبدیل شده سینما خواننده را ابزار میکند و خواننده ها هم غالبا حضور آزاردهنده ای در دنیای بازیگری دارند ،اظهار نظر چندروز پیش سالار عقیلی مبنی بر علاقه اش به بازیگری بهانه این پرونده جمع و جور شد.


فرزاد فرزین (پسران آجری، کنسرت روی آب ، سگ های پوشالی و...) نمونه ی جان سخت حضور یک خواننده در سینما ،فرزین با پسران آجری شروع کرد در فیلم نقش یک خواننده را داشت و چون کاراکترش پیچیدگی خاصی نداشت خیلی هم جای نقد ندارد او بیشتر خودش بود اما در تجربه ی بعدی وکار و با کارگرانی چون جهانگیر جهانگیری آش انقدر شور شد که صدای فرزاد فرزین هم درآمد او در مصاحبه ای بعد اکران فیلم گفته بود:(حدس می زدم ضعیف باشد اما نه در این حد ) فرزین که سابقه ی فیلم سازی برای جشنواره ی فیلم رشد را هم دارد در فیلم کنسرت روی آب نقش آرش(خواننده ای جوان)داماد هدایت هاشمی را برعهده دارد هاشمی که فرد متمولی است سودای خوانندگی دارد و...فیلم تقریبا فاقد خط داستانی مشخصی است بیشترتشکیل شده از کنار هم قرار گرفتن چند موقعیت و دیالوگ های بداهه و البته استفاده از انواع چاشنی های مبتذل برای جذب مخاطب است.
جهانگیری در افراطی ها هم تقریبا همین روش را به کارگرفته بود و فرزین در حد یک ابزار تزیینی عاملی برای تضمین فروش فیلم بود دراین فیلم هم خواننده ی بازیگر از حنجره اش استفاده میکند ،اما به رغم تمامی این فراز و نشیب ها عزم فرزاد فرزین برای ادامه ی حضور در سینما جدی است، خودش میگوید: پیشرفت را در کارش حس می کند، او برای موفق شدن پشتکار دارد و البته دوستانی چون پوریا پورسرخ ،کمی تلاش برای ادا کردن درست دیالوگ ها و استفاده مناسب از زبان بدن و چگونگی ایستادن در قاب دوربین ،همچنین کارکردن با کارگردانانی صاحب سبک ومعتبر، شاید بتواند او را از اندازه ی یک ابزار تا حد یک بازیگر ارتقا دهد.

پیام صالحی (یکی از ما دو نفر)
حضور پیام صالحی در یکی از ضعیف ترین کارهای تهمینه میلانی بیش از هر چیز مدیون حضور چند سال اخیر او در بازار مبلمان و دکوراسیون است ،شرکت مبلمان خواننده سابق گروه به تاریخ پیوسته ی آریان در چند فیلم از جمله سوپر استار و آتش بس حامی مالی کارهای تهمینه میلانی بوده است در فیلم، پیام صالحی نقش(مهندس شایان) دوست بهرام رادان را دارد، مشابه همان موقعیتی که دوست گلزار در آتش بس1 داشتف فضای کلی فیلم و موقعیت ها شبیه به آتش بس است، بازهم با دو مهندس آرشیتکت که به شکل غریبی با هم آشنا می شوند، مواجه ایم(شماره دادن در خیابان) شخصیت پردازی ها و روابط علی به شدت ضعیف است، آدم های داستان به هیچ وجه قابل باور نیستند ، ازسارا( السا فیروز آذر-خواهرزاده ی میلانی) که زیادی احمق و لوس است تا بابک( رادان ) و بالطبع هیچکدام از بازیگرها در حدو اندازه های خودشان نیستند، صالحی در فیلم نمی خواند و نقش کوتاهی هم بر عهده دارد او هم با صورت خشک و غیرقابل انعطافش به شدت ضعیف ایفای نقش می کند ،انگار قرار بوده تهمینه میلانی فیلمی بسازد و به پاس زحمات صالحی نقش کوتاهی هم در فیلمنامه برای او گنجانده است،شاید هم حضور گیشه پسند گلزار و بازی خوب سیامک خواهانی که هر دو از آریان به سینما پل زدند، برای پیام صالحی سینما و بازیگری را جذاب تر کرده است.

رضا صادقی (بی خداحافظی)
در فیلم احمد امینی، رضا صادقی با نام خودش حضور دارد و همین مساله کمی تمرکز را برای نقد او دشوار می کند، آنچه که بیشتر جلب توجه میکند، کشف راز های زندگی خواننده ی مشکی پوش است، هر چقدر هم که عوامل فیلم رضا صادقی فیلم را متفاوت با رضا صادقی خواننده بدانند، اما تماشاچی عام با همان صادقی خواننده روبرو میشود در آغاز داستان رضا صادقی سکته می کند و به کما می رود و سردبیر روزنامه ای به یکی از روزنامه نگاران ماموریت کشف معماهای زندگی صادقی را می دهد و این شبیه به همان الگویی است که در همشهری کین با آن مواجه ایم، در آنجا روزنامه نگاری میمیرد و ما به دنبال کاراکتر فیلم در پی کشف معماهای زندگی او می رویم.
امانوع تعلیق افکنی و ساختار معماگونه همشهری کین با بی خداحافظی تفاوتی فاحش دارد در بی خداحافظی نویسنده و کارگردان آشکارا در تلاشند که از محبوبیت آقای خواننده که از سر اتفاق دارای استایل مشخصی هم هست بهره برداری کنند،معلولیت ترحم برانگیز و تاکید بر مشکی پوشی به تنهایی برای استایل داشتن کافی است، اگر هم با تمهید نویسنده بخواهیم چنین شخصیتی را کم حرف و سنگین بسازیم رازآلود تر می شود ،سنگینی حضور یک نابازیگر که جنس بازی اش با بقیه ی بازی های فیلم جور نمی شود در جای جای فیلم حضور دارد ،نه بازیگران مقابل و نه حتی خود صادقی هم باور نمی کنند که قرار نیست در این فیلم با رضا صادقی خواننده روبرو باشیم در این موردمحبوبیت یک خواننده ابزار پیشبرد داستان میشود.

رضا یزدانی (فیلم های کیمیایی ،طهران تهران، بوی گندم)
شروع یزدانی در سینما و به طور کلی ورود او به دنیای ستاره ها با مسعود کیمیایی بود حضور او در سکانس های کافه ای و جنس موسیقی و صدایش که با جنس و نگاه سینمای کیمیایی همنشین میشد آغاز ورودش به سینما و موسیقی بود ،از خوش اقبالی یزدانی است که با کارگردان صاحب سبکی چون کیمیایی وارد سینما می شود ،در ابتدا به جز گیتاری که در دست میگیرد و مکث های چند ثانیه ای دوربین روی او، که بیشتر حالت معرفی دارد، چیزی که قابل نقد باشد نمبینیم ،اما رفته رفته با حضور او در فیلم( طهران تهران) ودر ایپزود ساخته ی مهدی کرم پور، یزدانی رسما شروع به بازی می کند.
در این فیلم او یک خواننده ی صرف نیست، دیالوگ و حرکت دارد او نقش خواننده ی گروهیرا دارد که بعد از مدت ها مجوز اجرای زنده را میگیرند با توجه به آنچه که به طور معمول از حضور خواننده ها درسینما سراغ دارم و در مقام مقایسه ،یزدانی از پس نقشش بر می آید، حداقل اینکه حضور گل درشتی ندارد و همگونی بازی های فیلم را به هم نمی زند، البته کرم پور با هوشمندی از حضور خواننده استفاده کرده، در پایان فیلم و بر فراز تهران صدای یزدانی با ترانه ای که با محتوای کار هم جهت است (اگه عاشقت نبودم پا نمیداد این ترانه .....)حضور خواننده را پر رنگ تر میکند ،بعدتر یزدانی در کنار مصطفی زمانی و پولاد کیمیایی و الناز شاکردوست در فیلم( بوی گندم) ساخته ی محمدرضا خاکی نقش آفرینی میکند ،اینجا هم او یک خواننده است و باز هم حداقل هایی را از یک بازی قابل قبول ارائه می کند ،گرچه که فیلم در مجموع فیلم خوبی نیست، اما با صدای او کمی سرگرم کننده شده است. شادمهر عقیلی (پرپرواز، شب برهنه)
برای ورود آوازه خوانان به دنیای سینما پرپرواز شروع نسبتا خوبی بود ،یک ملودرام عاشقانه که با تکنیک مثلث عشقی (مرجان شیرمحمدی،زیبا بروفه،شادمهرعقیلی)وکلی تصاویر شیک وتین ایجرپسند در سال های ابتدایی اصلاحات که فضای بازتری برای موسیقی پاپ ایجاد شده بود خوب فروخت،بعدتر شادمهر آلبومی را هم با همین نام منتشر کرد که به واسطه ی محبوبیت فیلم فروش مطلوبی داشت،نویسنده فیلمنامه با محور قرار دادن شادمهر در متن داستان و استفاده از چهره و صدای او موفق شد تمام ضعف هایی که در شخصیت پردازی داشت را پوشش دهد.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن