تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803248783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امكانات مدارس در ساعات تعطيلي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امكانات مدارس در ساعات تعطيلي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد
ورود مسائل آموزش شهروندي به كتب درسي مدارس
نویسنده : بيژن سوراني 


 با امضاي تفاهمنامه مشترك ميان شهرداري تهران و وزارت آموزش و پرورش امكانات مدارس در ساعات تعطيلي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و همچنين مسائل آموزش شهروندي نيز به كتب درسي راه مي‌يابد. بر اساس اين تعامل، بخشي از كمبود‌هاي فضاهاي فرهنگي اجتماعي و ورزشي محلات نيز تأمين خواهد شد.
محمدباقر قاليباف با اشاره به امضاي تفاهمنامه مشترك ميان شهرداري تهران و وزارت آموزش و پرورش در حاشيه افتتاحيه دوازدهيمن نمايشگاه ياديار مهربان ابراز داشت: بخشي از اين تفاهمنامه مربوط به قرارگيري مسائل مرتبط با آموزش شهروندي در كتب درسي دانش‌آموزان و همچنين حضور شهرداري تهران در كمك به مدارس و انجمن اوليا و مربيان است كه در اين زمينه فرصتي پيش آيد كه مدارس در بعداز ظهر‌ها در اختيار اهالي محل قرار گيرد.   در جريان افتتاح نمايشگاه ياد ياران كه با حضور علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، فاني وزير آموزش و پرورش، عليرضا حاجيان‌زاده مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، علي‌اكبر اشعري رئيس پروژه باغ كتاب تهران، سيدمجيد حسيني مديرعامل مؤسسه نشر شهر و حجت‌الاسلام امرودي برگزار شد، شهردار تهران گفت: گسترش فرهنگ كتابخواني ابعاد مختلفي دارد و يكي از اين ابعاد اين است كه كتاب مناسب، با قيمت مناسب در مكان‌هاي مناسبي در اختيار شهروندان گذاشته شود.  وي تأكيد كرد: بدون شك نمايشگاه ياد يار مهربان توانسته است اين نقش را ايفا كند، به نحوي كه در آموزش و پرورش كه عمدتاً مدارس هدف اصلي اين نمايشگاه بوده است، تعداد سرانه كتاب از 4 به 10 الي 11 افزايش پيدا كرده است.  به گفته وي، ساخت كتابخانه در كلاس‌ها مخصوصاً كلاس‌هاي ابتدايي مي‌تواند اثرات خود را داشته باشد، احتياج است در ابعاد ديگر نيز به اين موضوع توجه شود، چراكه اين اقدامات كفايت نمي‌كند.
قاليباف در ادامه درباره ويژگي‌هاي اين نمايشگاه ابراز داشت: مهم‌ترين توجه نمايشگاه ياد يار مهربان در اولويت اول مدارس مقطع ابتدايي و متوسطه هستند كه در اين زمينه همكاري خوبي با آموزش و پرورش و وزارت ارشاد صورت گرفته است.
به گفته شهردار تهران تأكيد اصلي اين نمايشگاه تأكيد بر توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني و توجه به آموزش شهروندي است تا كودكان و نوجوانان از ابتدا به مسائل شهري و ابعاد مختلف مسائل فرهنگي و اجتماعي آشنا شوند.   شهردار تهران گفت: واقعيت اين است كه حوزه فرهنگ در جامعه و در سطح وزارتخانه‌ها مظلوم واقع شده است و كمتر توانسته‌ايم براي سطح آگاهي مردم تلاش كنيم.
   امكانات مدارس در ساعات تعطيلي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد
همچنين وزير آموزش و پرورش با اشاره به امضاي تفاهمنامه همكاري مشترك ميان اين وزارتخانه و شهرداري تهران ابراز داشت: بر اساس اين تفاهمنامه امكانات آموزش و پرورش اعم از فضاهاي آموزشي و حياط مدارس، در ساعات تعطيلي مدارس مي‌تواند در اختيار مردم قرار گيرد.  علي‌اصغر فاني با بيان اينكه افزايش مشاركت‌هاي آموزش و پرورش با ساير دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي راهكار اين وزارتخانه براي توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي است گفت: اين وزارت تا كنون با 20 دستگاه دولتي براي توسعه حوزه فرهنگ اقدام به امضاي تفاهمنامه‌هايي كرده است. وي با بيان اينكه اين وزارتخانه از بزرگ‌ترين نهادهاي فرهنگي كشور است، گفت: با وجود 105 هزار مدرسه كه با تلاش يك ميليون نفر همكار فرهنگي در 752 منطقه آموزشي فعالند و از آنجايي كه شرايط سني دانش‌آموزان آنها را آموزش‌پذير و رفتارپذير كرده است، آموزش و پرورش مؤثرترين نهاد فرهنگي كشور است.
   لزوم حركت به سمت توليد كتاب‌هاي ديجيتال
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين مطلب كه بايد به سمت توليد كتاب‌هاي ديجيتال پيش برويم و آن را به مدارس هم سوق دهيم، بيان كرد: معتقدم بايد از توليد بازي‌هاي رايانه‌اي حمايت كنيم. در اين راستا بنيادي با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأسيس شده است كه در اين حوزه كار مي‌كند، اما ما بايد از ابزار و فضاهاي مجازي كه در اختيارمان قرار دارد استفاده كنيم.
جنتي با اشاره به ايجاد شبكه اجتماعي من عاشق محمد هستم، افزود: اين روزها با توجه به هجمه‌اي كه توسط عناصر وابسته به بيگانه و ضداسلام نسبت به پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌و‌آله دارد صورت مي‌گيرد، يكي از كارهاي خوبي كه در شبكه اجتماعي صورت گرفته، راه‌اندازي شبكه «من عاشق محمد هستم» است كه مي‌تواند گسترش پيدا كند و ميليون‌ها نفر را با حضرت محمد صلي‌الله‌عليه‌و‌آله آشنا سازد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن