تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819271239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزی فارس آسیب دیده و شکننده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس جهاد کشاورزی فارس : کشاورزی فارس آسیب دیده و شکننده شده است خبرگزاری پانا:رییس جهاد کشاورزی فارس گفت: کشاورزی فارس که همواره برترین توانمندی آن به شمار می رفت امروز بحران زده ، آسیب دیده و شکننده شده است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن ساعت 16:27

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدمهدی قاسمی در گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در شیراز بیان داشت: بخش کشاورزی نیاز به درمانهای اساسی و بکار گیری شیوه نوین دارد و این مهم باید از طرح و نقشه به اجرا درآید.
 رییس جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: بحران کم آبی و خشکسالی تنها گریبانگیر فارس نیست به غیر از چند استان شمالی بقیه مناطق با این مشکل مواجه هستند که این مهم باید با اجرای طرحهای ملی دنبال شود.
قاسمی اضافه کرد: در استان فارس 80درصد آب مورد نیاز کشاورزی از منابع زیرزمینی تامین می شود که بدلیل اضافه برداشت بسیاری از دشتها با بیلان منفی مواجه شده اند.
وی خاطرنشان کرد: درفارس 80 هزار حلقه چاه برای کشاورزی حفر شده که 25 هزار چاه غیر مجاز است ، بدین معنا که اگر این چاهها حذف شده بودند امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم.
قاسمی مدیریت منابع آب ، ساماندهی خرده مالکی اراضی ، تشکیل تعاونی های تولید ، تهیه بستر کشت مناسب ، کنترل نهال و بذور مصرفی ، و مدیریت بهره گیری از سموم و کود را ضروری دانست.
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر آموزش و ترویج برای کشاورزان روند رو به رشدی نداشته و در این موارد اقداماتی صورت نگرفته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هم اکنون شش هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی و جویای کار در فارس هستند که بدلیل سنتی بودن شیوه های کشاورزی نمی توان از آنها بهره گرفت .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن