تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804337695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم مزار شریف، خود سینما است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از آخرین مهمان ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»؛ فیلم مزار شریف، خود سینما است خبرگزاری پانا: بهزادعبدی، آهنگساز فیلم مزار شریف با بیان اینکه این فیلم از جذابیت های بصری بالایی برخوردار است گفت: فیلم مزار شریف خود سینما است و تمامی عوامل با آن برخوردی سینمایی داشته اند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن ساعت 15:29

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ درابتدای مراسم ویژه برنامه سینما دراخرین روز خود، عبدالحسین برزیده، کارگردان فیلم مزار شریف به موضوع فیلم اشاره داشت و گفت: این فیلم روایت شهادت تعدادی از دیپلمات های ایرانی در کنسولگری مزارشریف در سال ۷۷ است که متاسفانه شاهد سهل انگاری از سوی مسئولان درباره این اتفاق بودیم و حتی یک عذرخواهی ساده هم از طرف آنان برای ملت ایران و خانواده های داغدار نشد.
وی دربیان هدف ساخت این فیلم  توضیح داد: امیدواریم با ساخت این فیلم توانسته باشیم درقالبی هنری به این مساله بپردازیم و کمک کنیم تا این مساله را آموزش دهیم  تااگر درجایی اشتباه کردیم عذرخواهی کنیم.
برزیده هم با اشاره به اینكه این فیلم برگی از تاریخ است كه تا به حال تعمد در دیده شدن آن وجود داشته، بیان کرد: علی‌رغم خشونت و رفتارغیرانسانی طالبان در این ماجرا مشخص می‌شود كه دولت پاكستان مقصر اصلی بوده است. در نهایت به عنوان فیلمنامه‌نویس این كار متقاعد شدم كه كار انگلیس است.
این كارگردان تصریح کرد: «مزارشریف» فیلمی تاریخی و سیاسی نیست بلكه فیلمی اجتماعی است كه مربوط به یك نگرش می شود. در این فیلم انسان‌هایی با نگرش‌های بسته كه ازدین و دیانت و دینداران سوء استفاده می‌كنند به  تصویر كشیده می شوند.
حسین یاری نیز درادامه گفته های کارگردان با بیان اینکه روایی گویای فیلمنامه در ایفای نقش کمک بسیاری کرد تصریح کرد: هیچ گاه ادعای این را نداشتم که به دنبال بازی های متفاوت هستم اما دراین فیلم با شکل و شمایل و گریم خاصی  ظاهرشدم. پیرامون این نقش تحقیقات زیادی از منابع در دسترس انجام دادم.
این بازیگر بیان کرد: هر قصه‌ای كه برایم جذاب باشد، فارغ از تاریخی یا غیرتاریخی بودن آن را می‌پذیرم و به ژانر خاصی علاقه ندارم. تا به حال شرایط برای من به گونه‌ای نبوده كه با توجه به تعداد فیلمنامه‌های زیاد بتوانم میان ژانرهای مختلف انتخاب كنم. قرعه بر این بوده كه بیشتر كار تاریخی انجام دهم.
 وی افزود: فردی كه شخصیت او را بازی  کرده ام زنده است اما ترجیح من این بود كه پیش از بازی با او صحبت نكنم، چرا كه در شرایطی دراماتیك و بسیار جذاب در فیلمنامه به این نقش پرداخت شده بود و شاید نقشی بود كه ما به ازای بیرونی نداشت. برای بازی بیشتر به متن وفادار بودم و به فیلمنامه بسنده كردم.
مشكین مهرگان، مدیر هنری فیلم مزارشریف از دیگر افراد حاضر یافته دراین رو نمایی بود که در خصوص کار خود توضیح داد: بخش اعظم این كارشامل لوكیشن‌های داخلی می‌شد كه آن را در سوله بزرگی سامان دادیم و فیلمبرداری كردیم. فضاهای خارجی غیر از مزارشریف كه در حوالی سوله بود، درمنطقه الموت و كوهستان‌های اطراف آن ساخته شد. سعی كردیم تسهیل جریان روایت و درام و تناسب فیلمنامه با فضاهایی كه در آن هستیم را رعایت كنیم.
وی  به سختی های کاردر این پروژه اشاره داشت و افزود: یك دهه و نیم از زمان وقوع این رخداد گذشته و موضوعات اقلیمی هم باید متناسب با شرایط دراماتیك فیلمنامه حفظ می‌شد. از طرفی دیگر این قصه موضوعی ملی به شمار می آمد كه امروزه در قالب افراطی‌گری درباره آن زیاد می‌شنویم پس باید تمام سعی‌مان را در انتقال درست این مفاهیم انجام می‌دادیم.

مشكین مهرگان در پایان صحبت های خود در خصوص این فیلم گفت: این فیلم غیر سیاسی و اجتماعی  است كه درام دارد و تجربیات زیادی درآن مطرح می‌شود.
اما بهزاد عبدی آهنگساز این اثر درباره نوع موسیقی که برای این فیلم برگزیده و کارکرده است توضیح داد: تم اصلی كار انسانیت است.  بنابراین برای این کار به  سراغ جغرافیای خاصی نرفته‌ام که در نهایت منجر به گرته برداری شود. به طور کلی ملودی به گونه‌ای است كه مخاطب با آن آشنایی داشته باشد.
این آهنگساز وجوه اشتراک بسیاری را میان موسیقی افغان و ایرانی بر شمرد و ادامه داد: هدف ما بیان درد انسانیت بود كه با بهره‌گیری از اركستری بزرگ تمپوی تندی نداشت. تلاشم این بود كه موسیقی در قواره فیلم باشد. از آنجا كه امكان ضبط مناسب در ایران وجود نداشت به اوكراین رفتیم كه تمام كارهای قبلی‌ام را پیش از آن در آنجا ضبط كرده بودم.
وی این فیلم را خود سینما دانست و اظهار کرد: مزار شریف جذابیت بصری بالایی دارد وتمام عوامل فنی برخورد سینمایی با آن داشته‌اند.

در پایان این برنامه تدارک دیده شده برای فیلم مزار شریف، عبدالحسین برزیده با شعار«هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست» از پوستر فیلم رو نمایی کرد.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن