تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806423476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت دو قلم کالا افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۲۵ب.ظ)
گزارش هفتگي بانک مرکزي از قيمت 11 قلم کالاي اساسي: قيمت دو قلم کالا افزايش يافت بر اساس گزارش بانک مرکزي، در هفته منتهي به 26 دي 93 نسبت به هفته قبل از آن، از 11 قلم کالاي اساسي، قيمت ميوه‌هاي تازه و حبوبات افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بانک مرکزي گزارش هفتگي متوسط قيمت خرده‌ فروشي برخي از مواد خوراکي در تهران در هفته منتهي به 26 دي 93 را منتشر کرد.
در هفته مورد گزارش نرخ لبنيات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چاي و روغن نباتي نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند. قيمت تخم‌مرغ 0.5 درصد، سبزي‌هاي تازه 9.3 درصد و گوشت مرغ 3.9 درصد کاهش‌يافت؛ اما ميوه‌هاي تازه 3.5 درصد و حبوبات 0.3 درصد گران‌تر شده است.
لبنيات و تخم‌مرغ
در هفته منتهي به 26 دي 93، قيمت تمام اقلام در گروه لبنيات نسبت به هفته قبـل، همچنين نسبت به هفته مشابه ماه قبل ثابت ماند.
در هفته مورد گزارش قيمت لبنيات نسبت به هفته مشابه سال قبل 10.5 درصد افزايش يافت. بيشترين افزايش قيمت مربوط به ماست پاستوريزه با 20.8 درصد رشد، بود.
در اين هفته، بهاي تخم‌مرغ نسبت به هفته قبل 0.5 درصد کاهش يافت و شانه‌اي 8500 الي 10500 ريال فروش مي‌رفت.
قابل‌ ذکر است؛ تخم‌مرغ نسبت به هفته مشابه ماه قبل و همچنين هفته مشابه سال قبل نيز ارزان‌تر شد. علت اين امر را مي‌توان در افزايش عرضه تخم‌مرغ نسبت به تقاضاي آن جست‌وجو کرد.
برنج و حبوب
در هفته مورد گزارش قيمت برنج نسبت به هفته قبل و هفته مشابه در ماه قبل تغييري نداشت؛ اما قيمت آن نسبت به هفته مشابه سال قبل 5.9 درصد افزايش يافت.
اين گزارش مي‌افزايد، در اين هفته در گروه برنج، قيمت برنج داخلي درجه‌ يک نسبت به هفته مشابه سال قبل 6 درصد و برنج داخلي درجه‌دو 5.2 درصد افزايش يافت.
قيمت گـروه حبـوب نسبت به هفته قبل به‌طورکلي 0.3 افزايش يافت؛ اما به‌صورت جزئي، لوبياچيتي و بلبلي معادل 0.9 درصد افزايش يافت ولي قيمت ساير اقلام ثابت ماند.
بهاي اقلام گروه حبوب نسبت به هفته مشابه ماه گذشته بين 0.2- و 1.8 درصد تغيير داشته است؛ اما به‌طور ميانگين 0.8 درصد افزايش يافت.
گروه حبوبات نسبت به هفته مشابه سال گذشته 0.9 درصد گران‌تر شده است.
ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه
در هفته مورد بررسي، قيمت ميوه‌هاي تازه نسبت به هفته گذشته 3.5 درصد، نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 9.9 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 45.1 درصد گران‌تر شده است.
در هفته مورد بررسي، در ميادين زير نظر شهرداري لوبيا سبز عرضه نمي شد و انگور عرضه کمي داشت ولي ساير اقلام ميوه و سبزي تازه که تعدادي از آن ها از نظر کيفي در مقايسه با ساير ميوه فروشي ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان ميادين ميوه و تره بار عرضه مي شد. ميوه فروشي هاي سطح شهر اقلام ميوه و سبزي تازه را عرضه مي کردند که در گروه ميوه هاي تازه بهاي سيب زرد تخم لبنان ثابت بود. قيمت نارنگي معادل 1.9 درصد کاهش ولي بهاي ساير اقلام اين گروه بين 0.4 درصد تا درصد 9.8 افزايش يافت.
گفتني است؛ قيمت نارنگي در هفته مورد گزارش نسبت به هفته مشابه در سال گذشته، بيش از صددرصد افزايش داشته است.
در گروه سبزي هاي تازه قيمت لوبيا سبز معادل 0.8 درصد افزايش ولي بهاي ساير اقلام اين گروه بين 1.8 درصد تا 14.7 درصد کاهش داشت. همچنين اين گروه نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 20.2 و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 8.1 درصد ارزان‌تر شده است.
گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش، به‌طورکلي قيمت گوشت قرمز نسبت به هفته قبل از آن و هفته مشابه در ماه گذشته، تغييري نداشت؛ اما نسبت به هفته مشابه سال گذشته 1.8 درصد گران‌تر شده است.
بر اساس اين گزارش، گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته 3.9 درصد، نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 4.3 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 10 درصد ارزان‌تر شده است که دليل اين کاهش قيمت را مي‌توان مازاد عرضه بر تقاضا و همچنين عرضه ماهي در اين فصل که يک کالاي جانشين براي گوشت مرغ است، دانست.
قند و شکر
در اين هفته بهاي قند و شکر نسبت به هفته گذشته و هفته مشابه در ماه قبل ثابت بوده؛ اما نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 4.4 درصد افزايش يافته است.
چاي و روغن نباتي
در هفته منتهي به 19 دي 93، قيمت چاي خارجي نسبت به هفته قبل تغييري نداشته است. چاي خارجي نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 1.1 درصد ارزان‌تر اما نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 9.6 درصد گران‌تر شده است.
همچنين، قيمت روغن نباتي جامد نسبت به هفته قبل ثابت مانده است نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 0.1 درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 0.2 درصد ارزان‌تر شده است. قيمت روغن نباتي مايع نيز نسبت به هفته قبل و هفته مشابه در ماه گذشته تغييري نداشته و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 0.2 ارزان‌تر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن