تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804355189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن برزیده: «مزار شریف» برگی از تاریخ است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در برنامه «یک فیلم یک سلام»؛
حسن برزیده: «مزار شریف» برگی از تاریخ است
کارگردان فیلم سینمایی «مزار شریف» گفت: من خیلی اهل تبلیغ نیستم اما می‌گویم که این فیلم برگی از تاریخ است که تا به حال دیده نشده و باید دیده شود چون در ندیده نشدن آن تعمد وجود داشته است.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ آخرین نشست برنامه «یک فیلم یک سلام» امشب با حضور حسن برزیده کارگردان، حسین یاری بازیگر، مشکین مهرگان مدیر هنری و بهزاد عبدی آهنگساز فیلم «مزار شریف» در پردیس ملت برگزار شد.
  
حسن برزیده کارگردان در ابتدا بیان کرد: موضوع فیلم متعلق به سال 77 و حمله به کنسولگری ایران در مزار شریف و کشتار دیپلمات‌های ایرانی است. امیدوارم در این ایام که این فیلم پخش می‌شود بیشتر به آن پرداخته شود.   
 
وی افزود: متاسفانه در مورد این مسئله سهل انگاری شده و این موضوع در آن زمان و حتی سال‌های پس از آن مسکوت مانده است و دوستان در این خصوص تحلیل هایی داشتند که در هنگام مذاکره مرا قانع نمی‌کرد؛ شما با دیدن این فیلم خواهید دید این اتفاق جای قانع نشدن ندارد.   
 
برزیده در ادامه عنوان کرد: نکته اینجاست که از این اتفاق هیچ درسی گرفته نشده و هیچ پرداختی به آن نشده است و حتی یک عذرخواهی ساده از سوی مسئولیان وقت نسبت از ملت ایران و خانواده‌های داغدار انجام نشد و حتی مورد بی مهری هم قرار گرفتند.
 
کارگردان مزار شریف بیان کرد: وقتی خبر ساخت این فیلم منتشر شد برخی از خانواده‌های این عزیزان با من تماس گرفتند و گفتند که به آن ها گفته شده مگر این افراد شهید جنگ بودند؟ این را می‌گویم که هشدار دهم انسان باید پس از اشتباه عذرخواهی کند.   
 
برزیده در ادامه گفت: با وجود خشونت‌هایی که از طالبان سراغ داریم آن ها در این موضوع نقشی نداشتند و در فیلم نشان داده می‌شود که دولت پاکستان مقصر اصلی ماجرا است اما من در حین کار متوجه شدم که این مسئله کار انگلستان است.
 
وی ادامه داد: طالبان در ادامه این جنایت وارد کنسولگری می‌شوند و مخابره می‌کنند که هیچ کس اینجا نیست در حالی که جنازه کشته شدگان در آنجا وجود داشت طالبان بر این موضوع سرپوش گذاشته و بعدها بابت این موضوع عذرخواهی کرد.
 
برزیده گفت: من خیلی اهل تبلیغ نیستم اما می‌گویم که این فیلم برگی از تاریخ است که تا به حال دیده نشده و باید دیده شود چون در ندیده نشدن آن تعمد وجود داشته است.
 
این کارگردان عنوان کرد: این فیلم حکایتی است که همچنان ادامه دارد و راجع به کسانی است که از دین و دیانت و دینداران سوء استفاده می‌کنند. این فیلم اجتماعی گسترش افراطی گری را نشان می‌دهد.
 
وی در پایان گفت: آخرین جمله امام حسین (ع) به دشمنانش این است که دستتان را به خون من آلوده نکنید این دلسوزی حتی نسبت به دشمنان در امام وجود داشته باید بگویم که هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست.   
 
حسین یاری بازیگر این فیلم بیان کرد: گریم و ظاهر نقشم با باقی نقش‌هایم متفاوت است اما ادعای این که نقش‌های متفاوت بازی می‌کنم را ندارم. شکل روایی فیلم‌نامه کمک کننده بود و من به آن اعتماد داشتم.
 
یاری افزود: من نقش کسی را ایفا می‌کنم که در این جریان بوده اما کشته نشده و هنوز زنده است. من بازیگر وقت شناسی هستم و توانایی‌هایم مشخص است، من چه توصیه شوم چه نشوم شیوه کارم همین است اما به دوستانم توصیه می‌کنم تجربه من را تکرار نکنند.

این بازیگر عنوان کرد: در سینما کسانی هستند که در فضای دیگری سیر می‌کنند و دوست دارند منتقد باشند، ناسزا بگویند و به فیلم‌ها دعوت شوند؛ این مسئله شیوه این آدم هاست و مدیران سینمایی هم به دلیل این که می‌خواهند این‌ها را ارشاد کنند و به سمت خود متمایل سازند پروژه‌ها را به این افراد می‌دهند که این مایه تاسف است.   
 
یاری در پایان گفت: من ژانرهای مختلف را تفکیک نمی‌کنم، اگر قصه برایم جذاب باشد، موضوع آن فرقی ندارد اگر کار تاریخ کرده‌ام به دلیل جذابیت موضوع بوده است.   
 
مشکین مهرگان مدیر هنری فیلم گفت: بخش اعظم این کار در لوکشین های داخلی بوده و یک سوله به منظور آن ساخته شده است. فضاهای خارجی فیلم در خارج از تهران و در منطقه الموت و کوهستان‌های آن جا بود.
 
مهرگان افزود: این فیلم یک روایت واقعی سیاسی نیست، بلکه یک درام است که در فیلم نهفته شده تجربیات بصری این فیلم فوق العاده است و به شما توصیه می‌کنم، آن را تماشا کنید.
 
بهزاد عبدی آهنگساز فیلم بیان کرد: تم اصلی کار راجع به انسانیت است. من سراغ جغرافیای خاصی نرفتم و دوست داشتم ملودی کار با ذهن مخاطب آشنا باشد مصداق ما بیشتر ایرانی بود تا افغانی.
 
عبدی در ادامه گفت: هدف فیلم بیان درد انسانیت بوده؛ دردی که مردم مسلمان افغانستان از طرف گروه افراطی گر متحمل می‌شوند.
 
وی افزود: جدا از کشش قصه تصاویر جذاب هستند و این فیلم یک سینمای واقعی است توصیه می‌کنم آن را از دست ندهید.
 
پس از سخنان عوامل پوستر فیلم توسط حسین یاری رونمایی شد.  

بنابراین گزارش در پایان از طرف شرکت رایتل به اهالی رسانه بسته‌ای از رایتل اهدا شد.


انتهای پیام/رس






تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن