تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802426561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهمیه‌های بنزین ۴۰۰ تومانی امشب می‌سوزد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سهمیه‌های بنزین ۴۰۰ تومانی امشب می‌سوزد
بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره کارت‌های سوخت امشب در حالی می‌سوزد که قرار است همزمان با ابطال سهمیه‌های ۴۰۰ تومانی، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی بهمن ماه خودروها هم امشب واریز شود.
کد خبر: ۴۶۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ - 20 January 2015




بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره کارت‌های سوخت امشب در حالی می‌سوزد که قرار است همزمان با ابطال سهمیه‌های ۴۰۰ تومانی، سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی بهمن ماه خودروها هم امشب واریز شود.

به گزار مهر، بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت تا ساعت ۲۴ امشب سه شنبه ۳۰ بهمن ماه می سوزد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هفته گذشته در یک اقدام خلق‌الساعه تصمیم گرفت تا از ابتدای بهمن ماه با حذف بنزین ۴۰۰ تومانی این فرآورده پرطرفدار نفتی را به صورت دو نرخی در جایگاه‌های سوخت عرضه کند.

بر این اساس از ابتدای بهمن ماه سال جاری ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارت‌های سوخت دیگر قابل استفاده نیست و هر یک لیتر ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در صورت دست کم یک با یک نوبت سوخت گیری به دو لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی تبدیل خواهد شد.

همزمان با خداحافظی بنزین ۴۰۰ تومانی با سبد سوخت خودروهای ایرانی، قرار است تا ساعت ۲۴ امشب سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروهای خدماتی، عمومی و عادی به کارت های هوشمند سوخت واریز شود.

از این رو امشب ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۷۰۰ تومانی به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز می شود که در صورت اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروسوان می توانند با استفاده از کارت هوشمند سوخت خود اقدام به خرید بنزین آزاد کنند.

با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از تیر ماه ۱۳۸۶ تاکنون برای نخستین بار پای بنزین با قیمت ۴۰۰ تومانی به جایگاه‌های سوخت باز شد و با گذشت بیش از هفت سال، چهارشنبه هفته جاری کارت‌های هوشمند سوخت با بنزین ۴۰۰ تومانی خداحافظی خواهند کرد.

علاوه بر این سهمیه گازوییل خودروهای عمومی نیز تا ساعت ۲۴ امشب شارژ و قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش مهر، بنزین ۴۰۰ تومانی ابتدا در سال ۱۳۸۶ به عنوان قیمت آزاد این فرآورده نفتی توسط دولت تعیین شد و سپس با اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها، ماموریت بنزین ۴۰۰ تومانی از بنزین آزاد به نیمه یارانه‌ای تغییر کرد و با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها از بهار سال‌جاری به عنوان بنزین یارانه‌ای در جایگاه‌های سوخت عرضه شده است.

آمارهای رسمی وزارت نفت نشان می دهد هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۴۰۰ تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره شده است که در صورت یک بار سوخت گیری توسط دارندگان این ذخیره سوخت، هر لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی به دو لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، دولت در حالی قصد دارد عرضه بنزین معمولی را از ابتدای بهمن ماه سال‌جاری به صورت دو نرخی عرضه کند که وزارت نفت در طول چند روز گذشته با انتشار گزارش‌هایی تبلیغات برای آزادسازی قیمت بنزین را آغاز کرده است.

آمارهای منتشر شده توسط موسسات معتبر بین المللی نشان می‌دهد با سقوط آزاد قیمت نفت خام، بهای فرآورده های نفتی به ویژه بنزین و گازوئیل هم در بازارهای جهانی کاهش یافته است.

به عبارت دیگر، هم اکنون با احتساب قیمت دلار آزاد بهای هر لیتر بنزین با اکتان ۸۷ در بازار فوب خلیج فارس حدود یکهزار و ۵۰ تا یکهزار و ۱۰۰ تومان ارزیابی می شود که تقریبا با بهای آزاد این فرآورده نفتی در داخل کشور برابری می‌کند.

در همین حال، در حالی تبلیغات آزادسازی قیمت بنزین توسط رسانه های وابسته به وزارت نفت آغاز شده است که در کنار سقوط آزاد بهای بنزین در سطح کشورهای منطقه خاورمیانه و همسایه‌ها، اخیرا افغانستان هم برای ارتقای کیفیت بنزین صادراتی ایران به این کشور خط و نشان کشیده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن